2012 – un an dinamic, al transformărilor, pentru Orange România

business5Grupul France Telecom – Orange a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru anul 2012. Evident, cele mai interesante referiri pe care le-am analizat se referă la România. Pe scurt, la sfărşitul anului 2012, Orange România avea 10.283.000 de clienţi, cu aproximativ 40.000 mai mulţi decât în trimestrul precedent, performanţă notabilă în contextul unei concurenţe foarte dure şi a unui climat economic potrivnic.

Pentru anul 2012 veniturile companiei au totalizat 913 milioane de euro, o scădere mai degrabă nesemnificativă, cu 2,6% faţă de 2011, datorată impactului tarifelor de interconectare. Eliminând impactul măsurilor de reglementare, veniturile Orange România au înregistrat o creştere de 0,8% în 2012 faţă de anul anterior. Veniturile companiei în trimestrul al patrulea din 2012 au ajuns la 233 de milioane de euro, ceea ce reprezintă o diminuare cu 2,7% faţă de trimestrul al patrulea din 2011.

În 2012, vânzările de telefoane din gama smartphone au crescut cu 110%, contribuind la creşterea traficului de date pe mobil cu 83% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Creşterea puternică pe segmentul serviciilor de date mobile a fost impulsionată de ofertele atractive şi a venit pe fondul investiţiilor în extinderea şi în calitatea reţelei. Astfel, reţeaua Orange 3G+ are acoperire naţională, serviciile H+ cu viteză de transfer a datelor de până la 43,2 Mbps sunt disponibile în 562 de localităţi, în timp ce reţeaua 4G acoperă în prezent 126 de localităţi.

Compania insistă pe faptul că anul 2012 a fost un an dinamic, al transformărilor: remodelarea ofertelor, extinderea tipurilor de servicii disponibile în magazinele Orange şi lansarea unor noi servicii de asistenţă, transformarea zonei digitale şi a website-ului www.orange.ro.

Astfel, în 2012, Orange a lansat noi oferte, adaptate la necesităţile clienţiilor PrePay şi ale abonaţilor, precum abonamentul Cangur, care îmbină ofertele de date cu smartphone-uri la preţuri accesibile.

Totodată a lansat serviciul transfer internaţional de bani în magazinele Orange şi a propus clienţilor servicii de asistenţă adaptate la tendinţele şi cerinţele de pe piaţa telecom.

În 2012, Orange a marcat mai multe realizări şi în zona serviciilor online. Ca urmare, Orange raportează 1,2 milioane de vizitatori unici lunar pe www.orange.ro, în timp ce Portalul Orange pe mobil (m.orange.ro) este, potrivit oficialilor companiei, „portalul mobil numărul 1 din domeniul .ro”, cu peste 200.000 de vizualizări pe zi.

Aceste iniţiative, dar şi aplicaţiile Orange pentru smartphone şi cele dezvoltate în parteneriat, au contribuit la atingerea unei performanţe-record pe parcursul   trimestrului al patrulea din 2012, când Orange România a înregistrat cele mai bune vânzări de la debutul crizei economice.

„În 2012 Orange România şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă, nu doar din punctul de vedere al cotei de piaţă şi al cotei valorice, cât mai ales din perspectiva experienţei pe care a oferit-o clienţilor săi. (…) În 2013 intenţionăm să investim masiv în reţele de ultimă generaţie 4G, în extinderea portofoliului de servicii şi produse şi ne vom menţine atenţia asupra calităţii serviciilor şi a modului în care interacţionăm cu clienţii noştri”, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0