Încă o premieră naţională marca BT: plăţi între persoane via Facebook!

BT

Banca Transilvania a lansat astăzi o aplicație simplă şi utilă, disponibilă pe Facebook, prin intermediul căreia clienții băncii cu conuri în respectiva reţea de socializare pot transfera bani între ei folosind o secvenţă de internet internet sau mobile banking a băncii şi datele de cont Facebook ale cunoştinţei-destinatar.

Serviciul Facebook Payments sau, prescurtat şi mai spectaculos – Facebank, funcţionează uşor şi sigur pornind de la o sesiune de internet banking a plătitorului, care trebuie să fie client BT şi deţinător al unui cont Facebook. Plătitorul trebuie să-şi aleagă prietenul/cunoştinţa caruia doreşte să-i transfere bani, să selecteze contul din care vrea să facă plata, suma şi timpul alocat beneficiarului pentru a confirma primirea banilor (6, 12 sau 48 de ore).

„Sucursala” BT Facebank, serviciul prin intermediul caruia clientii care folosesc BT24 internet banking pot efectua transferuri de bani folosind Facebook, a fost lansată în contextul în care serviciul de internet-banking al BT a atins performanţe notabile: 360.000 de utilizatori (adică deja 16% din nunărul total de clienţi băncii), cu 23% mai mulţi utilizatori ai serviciului BT24 decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, ce au determniat o creştere de 35% a numărului de tranzacţii derulate prin Internet Banking şi Mobile Banking şi un salt de 30% a valorii respectivelor tranzacţii.

„Banca Transilvania a fost printre primele instituţii bancare prezente pe Facebook încă din anul 2009. Actualmente, am ajuns la un număr de 280.000 de fani! Dintre aceştia, 41% au între 18 şi 24 ani, 29% au între 25 şi 34 ani, iar 15% între 35 şi 44 ani. Decizia de a lansa acest serviciu de transfer bancar are la baza observaţia conform căreia profilul clienţilor tineri ai băncii (25-34 de ani) corespunde cu profilul utilizatorilor tineri de Facebook, cel mai probabil cei care ar putea sa profite de acest serviciu. 30,2% dintre utilizatorii de Facebook din România au între 25 şi 34 de ani, 29% dintre fanii Banca Transilvania pe Facebook se află în acelaşi interval de vârstă, 30,63% dintre utilizatorii BT24 si 20% dintre clienţii băncii”, a explicat Gabriela Nistor, directorul general adjunct al Departamentului Retail Banking din cadrul Băncii Transilvania.

Aplicaţia a fost posibilă pe seama colaborării cu firma specializată IND Group, un  partener tradițional al băncii clujene, căreia i-a furnizat o soluție de internet și mobile banking cu multiple facilități, care acum se extind, în premieră pentru România, și în mediul rețelelor sociale. IND a lansat plățile prin Facebook în urma cu un an, cu prima bancă online din Polonia, Alior Sync.

În cadrul evenimentului, Banca Transilvania a mai lansat astăzi alte două servicii noi: SMS payments şi e-mail payments, care permit realizarea de transferuri bancare din platforma BT24 fără a cunoaşte contul beneficiarului, ci doar numărul de telefon sau adresa de e-mail, iar procedura de transfer al banilor este asemănătoare cu cea care utilizează Facebook. „Securitatea plăților prin Facebook, SMS sau e-mail se face, la fel ca în cazul plăților bancare online, prin introducerea unei parole unice (OTP) primită prin SMS sau prin token clasic”, a conchis Marius Flore, director al Departamentului Canale Electronice din Banca Transilvania.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0