Reţeaua Profi continuă extinderea: a ajuns deja la 250 de magazine

Reţeaua Profi continuă extinderea: a ajuns deja la 250 de magazine

Retailerul PROFI îşi demonstrează ambiţiile şi seriozitatea cu care abordează piaţa românească, ajungând la 250 de magazine, dupăn inaugurarea celor două noi unităţi la Satu Mare. Prima se afla pe strada Brânduşa la nr.18-20, se întinde pe o suprafaţă totală de 447,5 mp şi are o sală de vânzări de 355 mp. Al doilea magazin este amplasat pe Aleea Milcov, Bl.T6B, are o suprafaţă totală de 552 mp şi un spaţiu de vânzare de 385 mp. Ambele vor funcţiona în formatul PROFI standard, la fel ca şi celelalte două unităţi existente deja în Satu Mare. La nivel de judeţ, PROFI mai deţine un magazin şi în localitatea Livadă.
Geografic, PROFI este cea mai extinsă reţea de magazine de proximitate în România, fiind prezenţa în 121 de localităţi din 40 de judeţe, iar prin numărul de unităţi de la acest moment, ocupa cea de a doua poziţie în retailul modern autohton.
Lantul de magazine PROFI Romania este detinut de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), fondul polonez de private equity administrat de Enterprise Investors (EI). Rețeaua de magazine de discount și de cartier PROFI a fost fondată în 1979 în Belgia, si în 2006 numara 146 de unități în Belgia, Ungaria și România. În anii următori, și-a continuat extinderea către diferite părți din Moldova, Muntenia și Oltenia. Un salt important l-a constituit achiziționarea unei alte rețele românești de retail cu o foarte bună reputație, Albinuţa.
Pasul cel mai important s-a făcut la sfârşitul anului 2009, când afacerea din România, constituită déjà din 67 de magazine, a fost achiziţionată integral de Enterprise Investors (EI). Această acțiune s-a finalizat în martie 2010.
De acum separată de magazinele din Belgia și Ungaria, și bucurându-se atât de forța financiară, cât și de planurile de crestere foarte ambițioase ale celor de la EI, rețeaua magazinelor PROFI reunite în cadrul companiei PROFI Rom Food Srl. a început să se extinda într-un ritm până atunci nemaiîntâlnit în retailul românesc.
La sfârşitul anului 2012, PROFI număra déjà 149 de magazine, in 2013 a deschis 63 de magazine iar pentru 2014 retailer-ul vrea sa mentina ritmul de expansiune vizand 300 de unitati pentru viitorul apropiat.
Aproximativ 200.000 de clienți calcă pragul magazinelor PROFI în fiecare zi pentru a se bucura de cele peste 5000 de produse oferite de acestea, multe dintre ele la unele dintre cele mai bune prețuri de pe piață. PROFI incurajează producția locală, aproximativ 80% din sortimentația PROFI fiind produsă în România. Succesul PROFI se datorează într-o măsură considerabilă și numărului din ce in ce mai mare de branduri proprii care tind să se apropie de 20% din totalul produselor.
Enterprise Investors (EI) este cea mai veche şi una dintre cele mai mari firme care administrează fonduri de private equity şi venture capital din Europa Centrală şi de Est. Firma administrează sapte fonduri de private equity şi un fond de venture capital ce totalizează 2 miliarde euro. Până în prezent, aceste fonduri au investit 1,5 miliarde euro în aproape 130 companii din diferite sectoare şi au vândut 95 de investiţii cu venituri de 1,7 miliarde euro.
EI are o vastă experienţă în investiţile în retail, cu peste €330 milioane investite si angajate în companii din acest domeniu in Europa Centrala si de Est. In Romania, Enterprise Investors a investit pana in prezent in jur de 200 de milioane de euro si detine in prezent actiuni in Profi Rom Food, Macon Deva si Smartree.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0