Am crescut odată cu Milennialii

Am crescut odată cu Milennialii

Interviu cu Ufuk Tandoğan, CEO, Garanti Bank

Garanti Bank crește organic de 20 de ani și, de-a lungul timpului, a învățat să rezoneze cu noua generație de clienți. “Nevoia lor de viteză, eficiență și excelență, dorința lor de a schimba viitorul în bine – au avut un cuvânt important de spus și în mersul industriei noastre. Felul în care au crescut și s-au dezvoltat a dus la consolidarea sistemului bancar”.

 

Cum ați caracteriza în câteva cuvinte economia actuală a României?

România este una dintre cele mai inte­resante piețe europene pentru tehnologie, investiții și comerț, cu angajați calificați în domeniul IT, cu un raport cost-beneficiu bun, cu investitori de top și cu un mediu de afaceri prietenos. Șomajul este la un minim istoric, țara are parametri eco­nomici buni și toate agențiile de rating o reco­mandă pentru investiții. Sistemul bancar româ­nesc are o mulțime de oportunități, mai mult ca regiunea, și este bine capitalizat. De exemplu, în România există un decalaj pe partea de creditare care se ridică la aproximativ 15% din Produsul Intern Brut, faţă de nivelul potenţial, iar acesta ar putea fi exploatat în viitor. Estimăm o creștere econo­mică de 4,4% în acest an, susținută de servicii, industrie și comerț, în ciuda unei încetiniri a avansului economic la începutul acestui an.

Cum s-a schimbat contextul macroeconomic de când Garanti și-a început activitatea în România?

Tabloul este complet diferit, nu doar din punct de vedere macroeconomic, ci și din perspectiva comportamentului clienților. Avem o nouă și interesantă generație de tineri, care în 1998 erau copii sau adolescenți. Tinerii de astăzi vor să-și eficientizeze timpul și doresc digita­lizarea serviciilor.

Totodată, în afara anilor de criză, când economia a încetinit la nivel global, România a evoluat în mod susținut, atingând repere impor­tante, când a aderat la Uniunea Euro­peană în 2007. Anul trecut a fost, de asemenea, unul de excepție, România înregistrând o creș­tere econo­mică peste cea a altor state membre ale UE. Anul 1998 era cum nu se poate mai diferit din acest punct de vedere, în condițiile în care Produsul Intern Brut înregistra o contracție, iar rata inflației era de două cifre.

Cum vedeți evoluția sistemului bancar în timp?

Toate industriile au propriile provocări și oportunități, în funcție de mai mulți factori macroeconomici. Dacă acum 20 de ani, atunci când Garanti şi-a început activitatea în Româ­nia, industria bancară era caracterizată de o creș­tere a numărului de jucători financiari, acum aș putea spune că accentul cade mai curând pe con­so­lidarea sustenabilă a sis­temului și mai puțin pe extinderea sa. Se observă o ȋmbu­nă­tăţire și pe partea creditelor neperfor­mante, raportul aces­tora scăzȃnd de la an la an. Un alt aspect pozitiv este că sistemul bancar este foarte bine reglementat și supravegheat, fiind totodată bine capitalizat și având o rată a solvabilității ridi­cată. Banca Națională a României (BNR) a reușit să stabilizeze tabloul macroeconomic și finan­ciar, chiar și în perioade caracterizate de volatilitate.

Vă consideraţi un susținător al celor care fac parte din generaţia Milennials. Care credeţi că este cea mai interesantă trăsătură a lor?

Nu m-aș numi un susținător al acestei generații în mod excepțional. Mai curând consider că ambiția de care dau dovadă, nevoia lor de viteză, eficiență și excelență, dorința lor de a schimba viitorul în bine – au avut un cuvânt important de spus și în mersul industriei noastre. Felul în care au crescut și s-au dezvoltat a con­dus la consolidarea sistemului bancar și a setat o nouă direcție în societate, care aș putea spune că pune mai mult preț pe fiecare om în parte. Nu doar macroeconomia și deciziile inspirate duc la progres. Sistemul bancar este astăzi într-o stare mai bună, inclusiv datorită oamenilor.

Metaforic, asociez cumva Garanti Bank cu Milennialii, deoarece am crescut și ne-am dezvoltat în România odată cu ei, învățând aceleași lecții, pas cu pas.

Permiteți-mi să folosesc atunci o metaforă. Ce a învățat Garanti, ca Milennial, crescând?

Am învățat că trebuie să fim determinați in atingerea obiectivelor mari, pe care ni le-am stabilit în România. Aș putea spune că Garanti a venit în România la momentul potrivit, contribuind la dezvoltarea sistemului bancar autohton și la creșterea calității vieții oame­nilor.

Am învățat că nevoia de informație, de eficientizare a activităților, de online și mobile banking, precum și tehnologia de ultimă ge­nerație, definesc cel mai complex compor­tament al clienților în relația cu băncile de până acum, influențând felul în care la rândul nostru creștem, de la an la an.

Și cum ați schița profilul Garanti Bank?

În primul rând, trebuie subliniat faptul că Garanti Bank este o bancă solidă și de încredere, care și-a început activitatea în urmă cu 20 de ani. Încă din 1998, ne-am menținut pe o pantă ascendentă, precum și în topul preferințelor clienților noștri.

Fiecare produs și serviciu Garanti are un set de avantaje pentru fiecare profil de client și nevoie în parte, pe toate liniile de business – IMM, Corporate și Retail. Volumul și diver­sitatea de finanțări acordate de-a lungul anilor, precum si serviciile bancare oferite, confirmă angajamentul și sprijinul nostru față de clienții noștri, care se pot baza oricând pe noi.

În topul produselor noastre este Bonus Card, unul dintre instrumentele de plată din piață cu cele mai multe beneficii, atât pentru deținătorii de card, cât și pentru comercianți. Clienții acumulează bonusuri de fiecare dată când efectuează o tranzacție cu cardul, atât în țară, cât și în străinătate. Alte produse pe care le-aș putea menționa sunt Bonus Economus, con­tul de economii care încurajează și pre­miază clienții pentru comportamentul adecvat de economisire, precum și Garanti Online, plat­forma noastră de internet banking, relan­sată la începutul acestui an.

Mai mult, strategia noastră include și comunicarea pe reţelele de socializare. De altfel, avem a doua cea mai mare bază de fani pe Facebook dintre băncile locale. Urmăm exemplul băncii noastre mamă, Turkiye Garanti Bankasi (TGB), și adaptăm know-how-ul dobândit la piața din România.

Unde vedeți Garanti Bank în viitor?

Avem o strategie în România, care s-a dovedit a fi de succes și a dat deja roade pentru noi. Încă de când ne-am început activitatea în 1998, ne-am asumat un angajament pe terment lung și, în acest context, am mizat pe dez­voltarea sănătoasă a cotei de piață și a porto­foliului. Drept urmare, anul trecut am înre­gistrat cea mai bună performanță din istoria noastră la nivel local, cu un profit net de 109,7 milioane de lei, venituri de 504,3 milioane de lei, și o creștere de 11% a volumului activelor. Mai mult, la începutul acestui an, Garanti Bank a fost numită Super­brand, evidențiindu-se dintr-o listă de 1.500 de branduri analizate de Superbrands România.

Toate acestea ne confirmă că eforturile și munca noastră au dat rezultate. Și, cu siguranță, vom merge mai departe. Vrem să generăm și mai multă valoare adăugată în viața clienților noștri și în economia locală, pentru mulți ani de acum înainte. Ne vom concentra în continuare pe menținerea unui portofoliu viabil, pe a fi un partener de încredere pentru clienții noștri din toate liniile de afaceri (Retail, IMM și Corporate) și pe a ne crește profi­tabilitatea într-un ritm sustenabil.

De când a venit în România, Garanti Bank și-a obișnuit clienții cu inovația. Ce strategii va adopta în acest sens pe viitor?

Oamenii au nevoie și vor ca totul să fie accesibil printr-o simplă apăsare a ecranului telefonului. Pe termen scurt, strategia noastră pre­supune îmbunătățirea și consolidarea aplicației noastre de mobile banking, Mobile ME, atât pentru iOS, cât și pentru Android, și a platformei de internet banking, Garanti Online, pe care am relansat-o recent, într-o versiune prietenoasă și mult mai ușor de utilizat. Noul Garanti Online oferă o interfață intuitivă, un meniu mai ușor de folosit și, totodată, simplifică pașii pe care un utilizator trebuie să îi parcurgă pentru operațiunile efectuate. Toate meniurile au un design uni­form, optimizat, aducând, de asemenea, în prim-plan un spirit al bankingului modern, orientat către sfera digitală.

Suntem determinați să dezvoltăm și să îmbunătățim constant funcționalitățile pro­duselor noastre. De altfel, acționarul nostru majoritar – Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA) a fost recunoscut anul trecut de Forrester Research ca având cea mai bună aplicație de mobile banking la nivel inter­național, într-un clasament al ofertelor de servicii mobile de la 53 de bănci din întreaga lume. Noi, la rândul nostru, am fost premiați anul trecut, de către prestigioasa revistă Global Finance, pentru “Best Consumer Digital Bank in Romania”. Distincția a fost cea de-a zecea pe care Garanti Bank a primit-o din partea Global Finance, în ultimii nouă ani. Credem în puterea internetului și a mobilității și suntem convinşi că acestea vor continua să definească viitorul în industria noastră.

Norel Moise

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0