Banca Transilvania intră în topul Brand Finance Banking 500

Banca Transilvania intră în topul Brand Finance Banking 500

Clasamentul Brand Finance Banking 500 marchează o premieră în acest an, Banca Transilvania fiind primul brand bancar românesc care intră în topul celor mai valoroase branduri bancare calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker.

Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene), cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanță vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul național Brand Finance Romania 50 2017.

“Această premieră românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaștere a creșterii constante a brandului Banca Transilvania, cât și un semnal că brandurile românești de top încep să își extindă zona de influență și să devină vizibile în peisajul valoric global.”, comentează Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, și China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit și cel mai mare posibil rating de forță a brandului (AAA+). După criza financiară din 2008, ICBC a cunoscut o creștere robustă a valorii de brand, bazată pe o fundație puternică în piața de origine (China). În ultimii ani, performanța domestică a servit ca o platformă pentru expansiunea globală.

De altfel, băncile din China domină valoric top 10, iar cumulat China și-a mărit avansul față de SUA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creștere cu 22% față de anul trecut, până la 317 miliarde USD. Această creștere vine de la cele 45 bănci chinezești incluse, în timp ce SUA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).

Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiție în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google și Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la așteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel și multi-platform, și au lansat în anii recenți diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiționale.

“Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradițional de bănci, cum ar fi plăți și activități de finanțare – având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook și Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganți ai industriei lor, atât timp cât competiția a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forță în consumer equity.”, apreciază David Haigh, CEO al Brand Finance.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0