Clienții serviciilor online banking din România virează spre mobile: în 2017 numărul de tranzacții făcute pe smartphone s-a dublat!

Clienții serviciilor online banking din România virează spre mobile: în 2017 numărul de tranzacții făcute pe smartphone s-a dublat!

Finmedia și revista ”Piața Financiară” au organizat în seara zilei de 19 aprilie 2018, la hotelul Ramada Nord din București, cea de-a 10-a ediție a Galei Online Banking. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul unor parteneri prestigioși, precum Asociația pentru Plăți Electronice din România (APERO), Banca Comercială Română, Libra Internet Bank, Idea::Bank, High-Tech Systems and Software și Debt Collection Agency.

Au fost prezenți peste 60 de invitați, manageri ai departamentelor de digital și electronic banking din principalele instituții de credit din România, șefi ai departamentelor de strategie și dezvoltare a afacerilor, coordonatori ai echipelor de IT ale băncilor, consultanți, oameni din companii fintech, jurnaliști.

Cea de-a 10-a cercetare întreprinsă de Finmedia cu privire la serviciile bancare la distanță în 2017 comparativ cu anul 2016 a fost una relevantă, bucurându-se de sprijinul a 14 bănci comerciale, cu o cotă de piață de 63,11% din totalul activelor de 427,4 miliarde lei al sistemului bancar din România la finalul anului 2017.

Din analiza respectivă au lipsit băncile următoare: BRD-GSG, Unicredit Bank România, Alpha Bank România, OTP Bank România, Banca Românescă, Credit Europe Bank, Patria Bank, Citi, Procredit Bank, Credit Agricole și BRCI.

Estimate pentru întregul sistem bancar prin ponderarea indicatorilor comunicați de bănci și procesați de ”Piața Financiară”, rezultatele pentru anul 2017 se dovedesc mulțumitoare atât pentru serviciile internet banking, cât și pentru cele de mobile banking.

În cazul serviciilor internet banking, se poate afirma că pe întregul sistem bancar din România, în 2017 erau înrolați circa 6,5 milioane de clienți (cu 18% mai mult decât în 2016). Dintre aceștia, 5,7 mil. au fost clienți persoane fizice (cu 19% mai mult), iar circa 250.000 clienți persoane juridice (cu 16% mai mult).

Numărul total al clienților activi (cei care au avut cel puţin o logare la serviciul de internet banking în ultimele 3 luni din 2017) a crescut anul trecut cu 12%, până la 2,8 milioane.

Numărul total de tranzacții per sistem a fost în 2017 de aproximativ 128 milioane, cu 16% mai mult decât în 2016. Valoarea totală a tranzacțiilor a atins o valoare estimată la 224 miliarde euro, cu 17% mai mult decât în anul precedent. Persoanele fizice au tranzacționat o valoare comună de circa 23 miliarde euro (salt de 22%), în timp ce companiile – peste 200 miliarde euro (salt de 17%).

Previzibil, rezultate mai bune au fost consemnate în cazul serviciilor mobile banking, unde creșterile au avut chiar și trei digiți. Se poate spune că existau în sistem la finalul lui 2017 un număr total de circa 5 milioane de clienți ai serviciilor mobile banking, cu 85% mai mult decât în 2016. Dintre aceștia, 3,6 milioane erau persoane fizice (cu 37% mai mult decât cu un an în urmă) și 400.000 companii (salt de 33%).

Au fost înregistrate peste 30 milioane de tranzacții pe mobil, dublu față de anul 2016. Valoarea globală tranzacționată a gravitat în jurul a 16 miliarde euro, cu 88% mai mult decât anul precedent, în vreme ce numărul de autentificări a avut cea mai spectaculoară creștere, de 129%, până la aproximativ 200 milioane.

Premiile decernate au fost următoarele:

Categoria BEST PERFORMANCE IN ONLINE BANKING 2017

1. Cel mai mare număr total de clienți ai serviciului internet banking si

cea mai mare creștere anuală a acestuia – Banca Comercială Română

2. cea mai bună dinamică a serviciului internet banking – ING Bank România

3. Cele mai mari creșteri in internet banking în cazul cleinților persoane fizice – Libra Internet Bank

4. Cele mai mari creșteri în mobile banking privind clienții persoane fizice – Garanti Bank România

5. Cele mai mari creșteri în tranzacțiile mobile banking – Bancpost

6. Cea mai mare creștere a valorilor tranzacționate prin mobile banking – CEC Bank

7. Cea mai mare valoare medie a unei tranzacții și cea mai mare creștere anuală a sa – Leumi Bank

8. Cea mai mare valoare medie tranzacționată de persoanele juridice – Piraeus Bank România

9. Cel mai mare număr mediu de tranzacții făcute prin internet banking de persoanele fizice – Idea::Bank

Categoria BEST ONLINE SERVICES 2017

10. Platforma ING Business – ING Bank România

11. Platforma B.Digital – Bancpost

12. Serviciul Mobile banking – CEC Bank

Categoria BEST INNOVATIVE ONLINE SERVICES

13. Portofelul electronic BT Pay – Banca Transilvania

14. Asistență digitală prin chatbot – Libra Internet Bank

Categoria BEST UPGRADE IN MOBILE SERVICES

15. Serviciul Smart Mobile – Raiffeisen Bank România

16. Serviciul Mobile Banking – Unicredit Bank România

Categoria BEST INTERNET BANKING CUSTOMER EXPERIENCE

17. Garanti Bank România

BEST CORPORATE ONLINE SERVICES 2017

18. BANCA TRANSILVANIA

19. RAIFFEISEN BANK ROMÂNIA

Categoria BANCA ANULUI 2017 ÎN INTERNET BANKING

20. BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ

Categoria BANCA ANULUI 2017 ÎN MOBILE BANKING

21. ING BANK ROMÂNIA  

Vom publica analiza detaliată și amănunte despre Gală în ediția tipărită a revistei ”Piața Financiară” din luna aprilie 2018, dar și în postările viitoare pe website-urile noastre, www.piatafinanciara.ri și www.efinance.ro

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0