Cristian Dragoş, vicepreşedintele Alpha Bank: Băncile încearcă astăzi să ofere o experienţă nouă, mult mai relevantă şi mai atractivă

Cristian Dragoş, vicepreşedintele Alpha Bank: Băncile încearcă astăzi să ofere o experienţă nouă, mult mai relevantă şi mai atractivă

În curind, Piaţa Financiară va veni cu o ediţie specială dedicată Bankingului. Analize de piaţă interesante şi discuţii cu oameni din bănci care fac şi desfac lucruri într-un mediu cu o mare doză de volatilitate. Unul dintre aceştia va fi Cristian Dragoş, vicepreşedintele Alpha Bank. Iată câteva lucruri interesant desprinse dintr-un vast interviu ce va fi publicat în paginile ediţiei speaciale. 

„Întreaga industrie a serviciilor financiare este clădită pe încredere, acesta fiind un ingredient absolut esenţial, fără de care banking-ul nu poate exista. Nu cred că există bancher responsabil care să nu admită că în istoria relativ recentă (10-15 ani), unele bănci au făcut şi erori. Au fost erori specifice unui sistem bancar tânăr, relativ neexperimentat, din care cei mai mulţi dintre bancheri au avut de învăţat. Sistemul bancar românesc însă a evoluat semnificativ în ultimii ani iar marjele de eroare în relaţia cu clienţii sunt astăzi mult mai mici decât acum 10-15 ani.”

„Un produs bancar nou trebuie să satisfacă pe deplin necesităţile şi interesele clienţilor asigurând concomitent băncii o anumită profitabilitate. De-a lungul carierei am învăţat că în cele din urmă trebuie aplicat testul final, care presupune să răspunzi la întrebarea: „Ai vinde acest produs membrilor familiei tale?” Doar în cazul unui răspuns pozitiv poţi merge în etapa de lansare.”

„Nivelul dobânzilor este determinat de legea cererii şi ofertei, iar mediul concurenţial este extrem de intens, presiunea asupra preţurilor fiind semnificativă. Orice tentativă a unei bănci de a opera „mai profitabil” poate fi rapid contracarată de altă bancă interesată de creşterea cotei de piaţă.”

„Relaţia dintre fintech-uri şi bănci, cu siguranţă exista deja o competiţie importanta pe anumite tipuri de activităţi. Opinia multor specialişti însă este că relaţia bănci – platforme fintech evoluează deja de la o formă de competiţie directă către forme de parteneriat strategic. Indiferent de cum va arăta viitorul, fenomenul fintech va aduce beneficii semnificative atât consumatorilor cât şi sistemului bancar în general, deschizând larg poarta inovaţiei şi avansului tehnologic, transformând astfel băncile în organizaţii mult mai eficiente şi mai agile.”

„În ceea ce priveşte creditele, viteza de acordare (”time-to-cash”) şi simplitatea procesului sunt esenţiale. Valoarea sumei ce poate fi împrumutată, tipurile de venituri acceptate, eventualul avans solicitat, produsele de asigurare ataşate precum şi suportul oferit pe parcursul întregului proces în cazul creditelor de achiziţie imobil (asistenta juridică, evaluare proprietate, etc) sunt de asemenea importante.”

„Pe scurt, este de dorit ca retail banking-ul românesc să fie complet aliniat reglementarilor europene. Există în acest moment trei categorii de reglementări ce impacteaza direct sau indirect zona de retail banking.

Prima categorie include o varietate de regulamente şi directive europene, unele deja implementate, altele în curs de implementare. A doua categorie de reglementări include cele iniţiate de Banca Naţională a României, în completarea celor europene, destinate corectării unor dezechilibre specifice pieţei locale. A treia categorie de reglementări include iniţiative legislative locale, de multe ori fără corespondenta evidentă în legislaţia bancară europeană sau în cea a ţărilor cu economie de piaţă dezvoltată.”

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0