Cum se consolidează fluxul de numerar?

cash_flow

Companiile româneşti trebuie să se concentreze pe alte soluţii de generare a numerarului, cum ar fi: managementul performant al capitalului de lucru, creşterea eficienţei fiscale sau îmbunătăţiri operaţionale ale funcţiei financiare, potrivit unui studiu realizat de Constantin Măgdălina, Knowledge Management, EY România.

 

Potrivit sursei citate, numerarul deficitar creează în continuare probleme companiilor româneşti.

”Chiar şi în contextul recentei relaxări a creditării din partea băncilor comerciale din România, finanţarea bancară nu este încă o sursă de numerar accesibilă pentru multe IMM-uri. Cu accesul la finanţare redus, companiile în deficit de numerar contează de multe ori pe amânarea rambursării datoriilor prin refinanţarea acestora până când condiţiile se vor îmbunătăţi”, a declarat acesta.

Mai jos găsiți câteva dintre opţiunile pe care le poate avea în vedere un director financiar pentru consolidarea fluxului de numerar, potrivit EY România.

1. Gestionarea poziţiei de numerar pe toată durata anului financiar, nu doar la momentele de raportare.

2. Simple schimbări în procesele interne, cum ar fi contactarea clienţilor restanţi după sau înainte de scadenţa datoriei, pot avea ca rezultat îmbunătăţirea performanţei capitalului de lucru, reducând nevoia de numerar din companie.

3. Optimizarea poziţiei fiscale poate avea un impact imediat asupra numerarului.

4. Accesarea unor programe de stimulente fiscale. În România, companiile implicate în cercetare-dezvoltare sau cele care deţin proprietatea intelectuală asupra unor active beneficiază de două programe de stimulente fiscale:

a) Amortizarea accelerată a activelor (maximum 50% din valoarea fiscală a activului poate fi amortizată în primul an de folosinţă)

b) Deducerea suplimentară pentru cheltuieli eligibile aferente activităţilor de cercetare-dezvoltare, majorată din februarie 2013, de la 20% la 50%.

5. Accesarea fondurilor europene.

6. Reproiectarea modelului de business şi a lanţului de aprovizionare şi gestionare.

7. Vânzarea activelor cu randamente scăzute.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 175.000 de angajaţi în 728 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 25,8 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2013. În România, EY este unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0