Despre asigurări şi problemele provocate de RCA, cu Virgil Şoncutean, noul CEO Allianz-Ţiriac Asigurări

Despre asigurări şi problemele provocate de RCA, cu Virgil Şoncutean, noul CEO Allianz-Ţiriac Asigurări

Noul CEO Allianz Ţiriac Asigurări, Virgil Şoncutean, spune că primele şase luni s-au finalizat în parametrii planificaţi pentru compania pe care o conduce, dar că recentele evenimente din piaţa poliţelor RCA fac greu predictibile rezultatele pentru finalul de an.

Creşterea companiei este de peste 13% în primele şase luni. RCA contribuie la această creştere, dar am avut creşteri semnificative şi în asigurările non-auto care demonstrează faptul că strategie urmată până acum dă roade. Cu ocazia închiderii trimestrului al doilea din acest an, am atins performanţa de a avea 12 trimestre consecutive de creştere profitabilă (…). Şi asigurările de viaţă au crescut într-un ritm de 9%. Este o performanţă cu atât mai mult cu cât piaţa asigurărilor de viaţă a crescut în special din bancassurance, iar noi nu avem un parteneriat de bancassurance care să aibă o pondere semnificativă în portofoliul nostru. Suntem optimişti pentru atingerea ţintelor în următoarele şase luni atât în privinţa veniturilor, cât şi a profitului”, a anunţat Virgil Şoncutean.

Ţinta de creştere a Allianz-Ţiriac Asigurări este de 5% pe an. RCA-ul ar putea afecta cifrele.

„Această toamnă va fi o toamnă fierbinte în discuţia cu acţionarii pentru că predictibilitatea este foarte greu de atins(…). În octombrie, vom avea dicuţiile cu acţionarii. Sperăm să avem mai multe date până atunci cel puţin despre cum va arăta piaţa de RCA. Orice scenariu este pe un nisip mişcător(…). Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul ASF ( n.r. Autoritatea de Supraveghere Fianciară) vis-a-vis de acest nivel de „preţ maximal”, a mai afirmat Virgil Şoncutean, noul CEO Allianz-Ţiriac Asigurări.

„Din portofoliul companiei, RCA nu depăşeste 30% ( n.r. din veniturile companiei) la 6 luni”. Există însă, ”un cerc vicios în care beneficiarii sunt nemultumiţi, asigurătorii sunt nemulţumiţi, clienţii sunt nemulţumiţi”, potrivit afirmaţiilor lui Virgil Şoncutean.

tot-el

La prima sa întâlnire cu presa în calitate de director general al Allianz-Ţiriac Asigurări, acesta a mai declarat că va fi foarte dificil să le explice acţionarilor de ce să rămână pe piaţa RCA dacă preţul de referinţă maximal, care urmează să fie stabilit de Guvern, va fi insuficient.

„Dacă preţul de referinţă va fi insuficient, orice scenariu este posibil. Şi o spun cu maximă responsabilitate. Nu este un avertisment gratuit. Vom avea dificultăţi mari să explicăm acţionarilor de ce să rămânem…Nu înseamnă că vom ieşi. Nu este este o discuţie cu final cunoscut. Dar, orice scenariu devine posibil şi deschis la masa discuţiilor”.

Virgil Şoncutean a vorbit şi despre asigurările de sănătate pe care le consideră „vedetă a pieţei asigurărilor în ultimii ani pentru că au pornit de la bază mică”.

„Creşterea este încă la început. Allianz-Ţiriac a avut acum trei ani un volum de afaceri pe asigurările de sănătate de 4 milioane de lei, iar, în 2015, a închis cu 27 de milioane de lei. În 2013, aveam sub 30.000 de asiguraţi, iar, astăzi, ne apropiem de 1000.000 de asiguraţi. Noi pe acest ritm ne bazăm şi în următorii ani pentru că este o bază mică şi pentru că apetitul abia s-a deschis, iar angajatorii încep să aprecieze aceste servicii de asigurare în pachetul de beneficii pentru angajaţi, în special în industrii foarte competitive, precum industria IT”. Detalii şi un amplu interviu cu Virgul Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac veţi putea regăsi în ediţia din luna septembrie a revistei „Piaţa Financiară”.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0