ESET știe cum să ajute companiile să respecte Regulamentul GDPR

ESET știe cum să ajute companiile să respecte Regulamentul GDPR

Recent, la hotelul JW Marriott din Capitală a avut loc un nou eveniment din seria tradițională ESET Security Days, o întâlnire organizată de Axel Soft Group, distribuitorul exclusiv pe piața locală al binecunoscutei companii slovace ESET, specializate pe furnizare de soluții antimalware. Desfășurat într-o organizare ireproșabilă, evenimentul a reunit peste 50 de invitați (parteneri, clienți, consultanți, jurnaliști de nișă) dornici să afle amănunte esențiale și utile despre noul Regulament General de Protecție a Datelor (GDPR) care urmează să intre în vigoare în tot spațiul UE, deci și în România, pe 25 mai a. c.

După un cuvânt de salut al Andreei Sporiș, Sales Manager în cadrul Axel Soft Group, s-a intrat în sesiunea propriu-zisă de prezentări. Subiectul central a fost ales inspirat și dezbătut într-un moment de maximă oportunitate, iar organizatorii au adus în fața asistenței lectori avizați, de clasă. Nu e de mirare că a plouat cu întrebări, răspunsuri și opinii, cu sfaturi, recomandări și pilde memorabile. Foarte important e și faptul că s-au vehiculat și soluții de conformitate cu noul regulament GDPR din portofoliul ESET, descrise atent de reprezentanții Axel Soft.

Andrei Ciubotaru, Managing Director la ESET Research And Development Iași, s-a referit în amănunt la conceptul de Privacy by Design, la felul în care trebuie să se facă dezvoltare de software asftfel încât confidențialitatea și protejarea datelor personale să fie avută în vedere încă din faza de proiectare, ușurând astfel respectarea ulterioară a noului Regulament european.

O prestație incitantă și extrem de utilă a avut-o șeful serviciului Control Operatori din cadrul Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), George Bălăiți. Acesta a vorbit invitaților despre schimbarea paradigmei în domeniul protecției datelor cu caracter personal, al drepturilor noi dobândite de subiecții ale căror date sunt vehiculate, stocate și procesate. Invitatul respectiv a insistat asupra modalităților concrete de asigurare a protecției și securității datelor, a trecut în revistă noile provocări, a precizat cum se face, la nevoie, notificarea încălcărilor de securitate și care sunt potențialele sancțiuni care ar putea viza pe contravenienți.

Cătălin Gligan, coordonatorul de marketing al Axel Soft Group, a punctat precis în legătură cu șansele companiilor de a fi conforme cu noile ce privesc protecția datelor, amintind că GDPR reprezintă cea mai strictă și cea mai complexă reglementare a protecție a datelor cu caracter persoanl din lume. Au fost din nou enumerate marile schimbări induse de GDPR:

– Amenzi mult mai mari – până la 20 milioane euro sau 4% din cifra de afaceri ale unei companii – pentru organizațiile care nu respectă Regulamentul

– Obligația de a dovedi că măsurile tehnice și organizatorice pentru protecția datelor funcționează corect

– Angajarea sau împuternicirea unuia dintre salariați cu responsabilități de Date Protection Officer (DPO) în cazul organizațiilor care prelucrează sistematic astfel de date

– Consimțământul privind prelucrarea datelor , survenite în ujrma unor cereri de aprobare simple și ușor de înțeles

– Raportarea obligatorie a încălcărilor de securitate în termen de 72 de ore de la descoperirea lor

Cătălin Gligan a venit în fața asistenței cu una dintre soluțiile ESET care pune la adăpost companiile de eventualele probleme sensibile și nerezolvate atunci când apar controale de specialitate: soluția Safetica, în măsură să protejeze datele personale în conformkitate cu GDPR.

Cu Safetica, companiilor le este ușor să se aliniaze la reglementările stricte GDPR, obținând o imagine de ansamblu a ceea ce se petrece în companie. Cu Safetica, firmele pot monitoriza modul în care se gestionează datele sensibile, eliminând riscul utilizării abuzive a acestora. Mai mult, atunci când există o amenințare la adresa securității, compania este notificată în timp real”, a subliniat reprezentantul Axel Soft.

Cea de a doua parte a evenimentului a avut alți doi invitați ”de calibru”. Unul dointre aceștia a fost Tudor Galoș, ex-Consumer Marketing Director la Microsoft România, în prezent Senior Consultant la Tudor Galoș Consulting. Acesta s-a referit la abordarea umană a alinierii la normele GDPR, iar Tomáš Mičo, Senior Data Protection și Licensing Lawyer în cadrul ESET Slovacia a revăzut unele aspecte particulare ale noului Regulament.

A fost o zi plină, cu multe noutăți și elemente de plusvaloare. Prin reprezentanții Axel Soft și prin invitații selectați ca lectori, ESET a vorbit clar și răspicat pieței românești despre cea mai actuală temă a securității informatice a momentului. Au fost destule de auzit și cine a avut urechi și disponibilitate, a plecat de la conferință câștigat, cu informații prețioase.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0