Grupul Euroins din Bulgaria achiziţionează subsidiarele asigurătorului ERGO din România, Cehia şi Belarus

Grupul Euroins din Bulgaria achiziţionează subsidiarele asigurătorului ERGO din România, Cehia şi Belarus

Grupul Euroins Insurance din Bulgaria (EIG), unul dintre cele mai mari grupuri de asigurări din regiunea CEE/SEE/CIS, deţinut de Eurohold Bulgaria, a convenit să preia patru companii de asigurări din trei ţări europene – România, Cehia şi Belarus. Toate companiile ce vor fi achiziţionate sunt subsidiare ale asigurătorului german ERGO, unul dintre marile grupuri de asigurări din Europa, parte a concernului Munich Re, unul dintre cei mai mari reasigurători din lume.

Noile achiziţii – cifre şi fapte

EIG va achiziţiona companiile subsidiare ale ERGO din România şi Cehia – asigurări de viaţă, respectiv generale – precum şi compania de asigurări generale din Belarus. Cele două părţi au semnat deja acordurile de achiziţie şi tranzacţia va fi finalizată după obţinerea aprobărilor din partea autorităţile de reglementare.

În baza termenilor acordului, EIG va achiziţiona toate acţiunile deţinute de ERGO în aceste companii, inclusiv contractele de muncă ale angajaţiilor, portofoliul de clienţi şi sistemele IT. Venitul din prime al celor patru companii preluate de la ERGO de către EIG a însumat 72 de milioane de euro (prime brute subscrise) în 2017.

Cu mai puţin de un an în urmă, EIG a achiziţionat tot de la ERGO compania de asigurări de călătorie ERV Ucraina. Părţile au convenit asupra cooperării incluzând transferul de know-how şi posibilitatea de a oferi produse co-branded.

După finalizarea acestei tranzacţii, EIG va deţine operaţiuni în unsprezece ţări europene, inclusiv propriile subsidiare din şapte dintre acestea: Bulgaria, România, Macedonia de Nord, Ucraina, Georgia, Cehia şi Belarus.

Achiziţia subsidiarelor ERGO din România, Cehia şi Belarus se potriveşte perfect cu strategia noastră de a ne extinde pe piaţa din Europa centrală şi de Est (CEE) şi Comunitatea Statelor Independente (CIS), care au un potenţial uriaş de creştere, şi în acelaşi timp ne diversifică portofoliul de produse. La rândul său, EIG va aduce în noile sale subsidiare cele mai bune practici dobândite în operaţiunile din cadrul propriei sale reţele şi le va oferi noilor săi clienţi o gamă largă de produse de asigurare de încredere, care vor contribui la dezvoltarea pe mai departe a pieţelor locale”, a declarat Jeroen van Leeuwen, Chief Operating Officer al EIG. „Cu această achiziţie consolidăm de asemenea parteneriatul cu ERGO care ne oferă oportunitatea nu numai de a achiziţiona portofoliile unui lider de industrie, ci şi de a beneficia de cunoştinţele şi experienţa de valoare”, a adăugat COO EIG.

Suntem încântaţi că am gasit în EIG un cumpărător potrivit pentru toate cele patru subsidiare ERGO din regiunea CEE. Acordul reprezintă un important pas înainte care contribuie la optimizarea operaţiunilor noastre internaţionale, pe care am definit-o ca obiectiv strategic în 2016”, a declarat Alexander Ankel, Chief Operating Officer, ERGO International AG.

Istoricul de achiziţii şi fuziuni al EIG

În ultimii ani, EIG a achiziţionat direct sau prin subsidiarele sale: subsidiarele din Bulgaria şi Ucraina ale grupului german Talanx care operau sub brandul HDI; business-ul de asigurare din Bulgaria al companiei olandeze Achmea care opera sub brandul Interamerican (inclusiv pentru asigurările de viaţă); operaţiunile din România şi Bulgaria ale grupului australian QBE, portofoliul de asigurări generale de la ATE Insurance Romania, subsidiara Piraeus Bank; IC Group – unul dintre cei mai mari asigurători din Georgia; ERV Ukraine – compania de asigurări de călătorie din Ucraina deţinută de ERGO, parte a concernului Munich Re, unul dintre cei mai mari reasigurători din lume; un pachet semnificativ din compania rusă de asigurări ООО RSO Euroins.

Legat de strategia de dezvoltare de a deveni unul dintre grupurile de asigurări de frunte din regiunea CEE/SEE/CIS, EIG va rămâne concentrat pe extinderea prezenţei în această regiune prin achiziţii şi creştere organică, în paralel cu diversificarea portfoliului său de produse şi canale de distribuţie, respectiv menţinerea unui nivel ridicat de lichiditate şi capital.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0
Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats