Liudmila Climoc, noul CEO al Orange România, vine dintr-o piaţă de 150 milioane în una de 1 miliard de euro

Liudmila Climoc, noul CEO al Orange România, vine dintr-o piaţă de 150 milioane în una de 1 miliard de euro

LiudmilaClimocLiudmila Climoc (foto centru), fost CEO al Orange Moldova, a venit astăzi în premieră în faţa presei de specialitate locale înainte de a-şi prelua de facto responsabilităţile de CEO al Orange România, începând cu 1 mai 2016. Aceasta vine de pe piaţa moldovenească, în care Orange a atins un rulaj de 150 milioane euro în 2015, pe cea românescă, unde veniturile din acelaşi an au fost de circa 1 miliard de euro şi unde Orange este lider de 15 ani.

Cu o experienţă de 19 ani în telecomunicaţii, Liudmila Climoc vine ca şef al Orange România după 7 ani în acelaşi rol în cadrul subsidiarei din Moldova. Sub conducerea sa, Orange Moldova şi-a dublat baza de clienţi la peste 2,6 milioane, consolidând poziţia de lider a companiei, cu o cotă de piaţă de 57% în sectorul de telecomunicaţii mobile.

Liudmila Climoc s-a alăturat Orange Moldova în 1998, unde a deţinut o serie de roluri de management în cadrul departamentului comercial. În 2008, Liudmila a fost promovată din poziţia de Chief Sales Officer în cea de Chief Executive Officer.

La Orange Moldova, ea a coordonat echipele care au implementat doua premiere la nivel de industrie, mai precis, serviciile HD Voice şi HD Voice Internaţional pentru mobil, înainte ca acestea să fie adoptate la scară largă în Europa. De asemenea, Orange Moldova a fost printre primele ţări din regiune care au oferit servicii noi de generaţie 4G/LTE către consumatorii săi, începând cu anul 2012.

Liudmila Climoc are o diplomă în inginerie de la Universitatea Tehnică din Moldova, alături de un program de Executive MBA ProEra/ Moldova în perioada 2011- 2013.

Alături de noul CEO, au fost prezentaţi şi ceilalţi doi noi executivi din echipă – noul Chief marketing Officer şi noul Chief Financial Officer. Prezentarea noilor oficiali a fost făcută de Gervais Pellissier, director executiv responsabil de operaţiunile Orange în Europa.

În noul rol de Chief Marketing Officer, Yves Martin (foto dreapta) va coordona strategia şi activităţile de marketing, online, TV, customer insights, brand & comunicare, precum şi noile direcţii de business: servicii de comunicații fixe şi Orange Money.

Cu 19 ani de experienţă în domeniul telecomunicaţiilor, Yves şi-a început cariera la France Telecom Mobile în 1997, ca expert pe zonele de SIM, WAP şi servicii Over the Air (OTA), şi a continuat cu posturi de coordonare a strategiei grupului pe zona de dispozitive mobile. Între anii 2000 şi 2014 a îndeplinit mai multe roluri în cadrul Orange, preluând responsabilități cu impact în performanța financiară (P&L) atât la nivel de grup, cât și la nivel local, printre care Group Device Director, Chief of Staff pentru Senior Vice President pe Europa, Chief Sales Officer și Chief Marketing Officer la Orange Elveţia şi vicepreședinte pentru roaming al Grupului Orange.

Tot începând cu 1 mai 2016, Adela Guedon (foto stânga) va fi noul director financiar al companiei, preluând funcția de la Diego Martinez Lopez, care va deveni Chief Financial Officer la Orange Spania. Cu 18 ani de carieră în domeniul financiar, Adela Guudon are o experienţă vastă pe piaţa europeană de telecomunicaţii şi pe cea românească în particular. Şi-a început cariera la Orange România în 1997, unde a evoluat în scurt timp de la Junior Accountant până la Corporate Finance Director, devenind cel mai tânăr membru al Comitetului Executiv al companiei.

„Anul 2016 va fi, cu siguranţă, pentru Orange România, anul ofertelor convergente; în câteva săptămâni vom lansa noi servicii fixe de internet, voce şi televiziune, care vor completa portofoliul de servicii mobile”, a declarat Liudmila Climoc.

Orientarea spre conexiunile fix-mobil a fost confirmată şi de oaspetele din top managementul grupului Orange. „Orange este cel mai mare operator fix mobil în Europa. În martie am lansat servicii convergente în Belgia. În România vom lansa servicii convergente fix-mobil în următoarele săptămâni, în câteva oraşe, şi apoi în altele până la sfârşitul acestui an”, a subliniat Gervais Pellissier, director executiv responsabil de operaţiunile Orange în Europa.

Serviciile convergente fix-mobil vor fi lansate în baza parteneriatului cu Telekom România, care permite operatorului mobil să ofere clienţilor săi internet fix cu viteze de până la 1Gbps şi servicii îmbunătăţite TV.

Orange România a obţinut venituri de 235,5 milioane de euro, în primele trei luni din 2016, în creştere cu 6,5% faţă de perioada similară a anului trecut, conform rezultatelor financiare ale companiei, publicate la începutul săptămânii.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0