Murielle LORILLOUX, CEO Vodafone & UPC România: Suntem acum o companie convergentă  şi vom aduce tot ce avem mai bun din cele două lumi – zona de fix şi zona de mobil

Murielle LORILLOUX, CEO Vodafone & UPC România: Suntem acum o companie convergentă şi vom aduce tot ce avem mai bun din cele două lumi – zona de fix şi zona de mobil

Venită de 2 ani la conducerea  Vodafone România, al doilea mare operator local de comunicații mobile, Murielle  Lorilloux se află acum în fața unei etape noi, plină de provocări, dar și de oportunități extrem de incitante. „Prin achiziția UPC, Vodafone devine un catalizator pentru inovații viitoare, atât în ceea ce priveşte calitatea rețelei, convergența, configurarea pachetelor de servicii, cât şi al accesului la conţinut pe multiple platforme şi multe altele”, spune Murielle Lorilloux în interviul acordat revistei noastre. La doar două luni de la finalizarea tranzacției, au fost lansate deja primele oferte convergente, atât pentru clienții rezidențiali,  cât şi pentru segmentul de business.

 

Ați fost numită CEO Vodafone România în 2017, dar v-ați alăturat grupului Vodafone în 2013. Spuneți-ne câteva cuvinte despre cariera dvs., vă rog. Ce a influențat acest parcurs?

Îmi place să cred că parcursul meu profe­sional reprezintă o succesiune de oportunități şi experiențe, profitând la maximum de fiecare dintre ele. Am călătorit încă de când eram doar un copil, am crescut în Republica Democrată Congo, am urmat şcoala în Franța, mi-am definitivat studiile în America, am lucrat în multe țări, iar acum sunt rezident în România. Această călătorie a fost o adevărată aventură.

Am lucrat 10 ani în industria de consul­tanță. După această etapă a carierei, am schimbat domeniul îndreptându-mă spre zona de telecom şi am început noi călătorii, în Algeria şi Maroc.

M-am alăturat echipei Vodafone, preluând un rol în cadrul Vodacom din Republica Democrată Congo, unde am stat 4 ani împreună cu soțul meu şi cei trei copii ai noştri. În 2017, am avut oportunitatea să vin la Vodafone România şi să am parte de o nouă aventură încântătoare împreună cu echipa mea, aceasta etapă reprezentând încă o experiență grozavă.

Evit să-mi fac planuri legate de cariera mea pe termen mai lung de 3-5 ani. Ce contează cel mai mult pentru mine este să lucrez cu plăcere, fie că este simplu sau nu, să am parte de provocări zilnice şi să mă bucur de călătorie în acelaşi timp.

Vodafone Group Plc. are filiale în 24 de țări, 42 de parteneriate cu rețele mobile şi operațiuni fixe în 19 țări, cu un total de peste 640 milioane de utilizatori. Ce ne puteți spune despre evoluția Vodafone România în cei 22 de ani de la lansarea primei rețele mobile? Cum arată România astăzi şi ce loc şi rol îi revin în cadrul strategiei grupului Vodafone?

Vodafone a realizat întotdeauna investiții importante pe piața din România – în dez­voltarea rețelei, în platformele şi în sistemele IT. Toate acestea s-au regăsit în experiențe îmbunătățite pentru clienți. Suntem al doilea cel mai mare operator mobil de pe piață şi o companie cu reputație, un brand puternic şi cea mai bună rețea certificată de instituții independente. Toate acestea sunt rezultatul angajamentului nostru de a oferi cele mai bune experiențe clienților noştri.

În cei peste 20 de ani de existență pe piața românească, Vodafone a schimbat în bine viețile oamenilor prin intermediul tehnologiei şi i-a incurajat să-și urmeze calea cu ajutorul inovației. Vorbind despre prezent, în România şi nu numai, noile tehnologii se dezvoltă şi sunt adoptate extrem de rapid. Așadar, este esenţial să oferim viteze mari de internet, să ne adaptăm cât mai rapid cerințelor, să fim mai agili, să accelerăm creşterea, să ne diferențiem chiar mai mult decât am făcut-o până acum. Avem acum în față o mare oportunitate, suntem o companie convergentă şi vom aduce împreună tot ce avem mai bun din cele două lumi – zona de fix, TV şi mobil – pe piața locală pentru a continua să inovăm în ritm super rapid.

 Urmare a achiziției UPC România, s-a creat acum o nouă echipă executivă de management Vodafone şi UPC România. Cum arată viitorul în contextul tranzacției internaționale a UPC?

 Prin achiziția UPC, Vodafone devine un catalizator pentru inovații viitoare, atât în ceea ce priveşte calitatea rețelei, convergența, configurarea pachetelor de servicii, cât şi al accesului la conţinut pe multiple platforme şi multe altele.

Suntem foarte fericiți că am lansat primele noastre oferte convergente, atât pentru clienții rezidențiali, cât şi pentru segmentul de business, la doar două luni de la finalizarea tranzacției.

Am anunțat nu doar noua echipă executivă de management, ci şi al doilea nivel al echipei de management formată din oameni talentați şi hotărâți, atât din Vodafone, cât şi din UPC. Sunt foarte încrezătoare că avem cea mai bună echipă pentru a ne îndeplini obiectivele strategice.

Dorința noastră este să aducem tot ce avem mai bun din cele două domenii împreună (mobil şi fix) pentru a oferi clienților posi­bilitatea de a se bucura în continuare de cali­tatea serviciilor şi produselor noastre.

Consider că este esențial să pregătim corespunzător lansarea tuturor acestor servicii şi oferte noi, astfel încât rezultatul să fie unul extraordinar şi clienții noştri să fie mulţumiți de ceea ce le oferim.

La fel de important este și faptul că angajații noștri vor beneficia de diversificarea zonei de expertiză a companiei, vor avea parte de şi mai multe oportunități de creştere în cadrul organizației, dezvoltându-şi competențe şi abilități noi.

Şi, nu în ultimul rând, sper că împreună vom contribui semnificativ la transformarea digitală a României.

Vodafone a fost primul operator care a lansat GPRS (2001), 3G (2005) şi 4G (2012). Printre premierele Vodafone pe piața românească se numără primul Call Center (1997), prima fundație a unei corporații (1998), lansarea primului serviciu de SMS, date şi fax în 1998, primul sistem de recunoaştere vocală automată (2014), prima rețea NB-IoT (2018) şi prima rețea 5G (2019). O istorie plină de premiere – care sunt cele mai importante? Cum vedeți viitorul tehnologiei 5G în România şi în lume?

Vodafone a susținut mereu inovația piața locală şi fiecare dintre inovațiile menționate au adus schimbări semnificative în viețile oame­nilor. Vorbind despre viitor şi despre 5G, sun­tem, de asemenea, primii în Europa de Sud-Est care am lansat această tehnologie. Am orga­nizat primul concert care a integrat o secvență live transmisă printr-o hologramă realizată cu ajutorul tehnologiei 5G furnizată de Vodafone România, demonstrând astfel că viitorul este aici. Aceasta a fost o premieră internațională. La puțin timp după acest eveniment, am lansat și primele oferte comerciale 5G.

Acum ne gândim la paşii următori. Inves­tiția în 5G depinde de costuri şi de tehnologie şi sperăm să putem investi mai mult în tehno­logie şi experiența clientului. Vom continua, de asemenea, să investim în tehnologia noastră 4G, în rețeaua actuală, pentru că 5G va aduce avantaje noi şi perspective extraordinare în zona de inteligență artificială (AI), realitate virtuală (VR), jocuri şi soluții IoT.

Cum a reuşit Vodafone România să-şi păstreze certificarea de “cea mai bună rețea mobilă din România” pentru mai mulți ani consecutiv?

Suntem foarte mândri că Vodafone a fost certificat câțiva ani consecutivi drept cea mai bună rețea mobilă din România, obținând cel mai mare punctaj total pentru calitatea şi performanţa serviciilor de date şi voce. Acesta este rezultatul eforturilor echipei noastre dedi­cate de ingineri de rețea şi a investițiilor susținute în technologie. Angajamentul nostru este să continuăm pe acest drum pentru a ne îndeplini promisiunile către clienții noştri.

Cum susţineţi poziţionarea de „cel mai bun operator de telecomunicații pentru zona business” prin intermediul portofoliului RED Infinity?

Am lansat o ofertă convergentă foarte atractivă: o gamă extinsă de servicii menite să susțină digitalizarea afacerilor, incluzând cea mai bună experiență Wi-Fi și acoperire extinsă la nivelul biroului, dar și o grilă TV completă și diversificată și multiple beneficii nelimitate prin abonamente Red Infinity. În plus, companiile pot beneficia de soluții complete de securitate cibernetică și cloud hosting. Pentru a sărbători acest moment și pentru a răsplăti loialitatea clienților noștri business Vodafone și UPC, am creat beneficii exclusive care includ până la 12 luni de opțiuni TV gratuite sau reduceri pentru smartphone-uri.

În era digitalizării, care sunt eforturile tehnologice ale companiei dvs. pentru a menține ritmul de dezvoltare tehnologică şi a fi mereu în top?

 Pentru Vodafone, digitalizarea este o prio­ritate esențială. Susținem dezvoltarea servi­ciilor IoT care vor transforma diverse industrii și vor contribui la succesul com­paniilor din domenii cheie. De exemplu, soluțiile noastre inteligente IoT ajută companiile de retail să aibă succes în călătoria lor de transformare digitală.

VR creează, de asemenea, o oportunitate fantastică, un alt domeniu care ne face să spunem că viitorul este deja prezent. De asemenea, aş menţiona succesul nostru în ceea ce privește lansarea NarrowBand-IoT,  o tehnologie fantastică prin care putem ajunge în zone greu de acoperit, care permite conectarea dispozitivelor folosind o putere redusă şi în acelaşi timp oferă o penetrare crescută. Prin lansarea primei rețele NB-IoT live din România, cu acoperire la nivel național, ne-am consolidat poziția de lider pentru soluțiile IoT.

Tehnologia 5G va fi noul facilitator pentru multe industrii și pentru creşterea exponențială a consumului de trafic de date. Noua tehno­logie va oferi companiilor din diverse domenii economice oportunitatea de a-și regândi și îmbunătăți modelele de afaceri.

Activarea pe o piaţă cu câţiva competitori mari are avantajele și dezavantajele sale: cum poţi convinge clienții să rămână loiali faţă de Vodafone? Care sunt avantajele oferite de Vodafone?

 Ne îmbunătățim constant sistemele de prelucrare Big Data care ne ajută să înțelegem nevoile clienților noștri și să oferim produsele care se potrivesc nevoilor și așteptărilor lor. Consider că este important să oferim clienților valoarea  cuvenită.

Prin utilizarea Big Data și a inteligenţei artificiale putem anticipa nevoile şi veni cu oferte personalizate pentru clienții noștri. Spre exemplu am reușit să multiplicăm de 10 ori numărul ofertelor personalizate sugerate clien­ților noștri.

Ne concentrăm și pe campanii digitale, digital care și „gamification”. Am lansat deja mai multe produse inovatoare care au avut impact direct în creşterea vânzărilor și îmbu­nătățirea experienței clienților în zona digitală, deoarece clienţii primesc oferte personalizate. De exemplu, conceptul campaniei de tip „gamification”, Mystery Box, este o competiție disponibilă tuturor utilizatorilor, aceștia având șansa de a se distra şi de a câştiga premii.

Care este politica de resurse umane a Vodafone România? Cum poți dezvolta și păstra un angajat valoros?

 Strategia noastră este să transformăm organizaţia într-una agilă. Pe lângă digitalizare, dezvoltarea echipei este esențială – este necesar să dobândească noi abilități și să acce­seze schimbări în carieră.

Astfel, derulăm o strategie solidă de HR pentru a susţine recunoaşterea Vodafone ca angajator de top în industria telecom: persona­lizarea beneficiilor pentru diferite segmente din echipa noastră, lucru care asigură flexibi­litate şi răspunde nevoilor individuale ale angajaților, le oferim acestora oportunitatea de a lua decizii rapide, susținându-le dezvol­tarea și redefinind raportul între manageri şi membrii echipei.

De asemenea, investim în programe de dezvoltare desfășurate în țară și în străinătate, poziții în cadrul grupului Vodafone pe termen limitat, programe de leadership, schimburi de experienţă, cursuri și traininguri specializate. Toate acestea sunt menite să susţină angajaţii noştri talentați.

Avem un angajament ferm pentru susți­nerea diversității de gen în rândul tinerilor, motiv pentru care am dezvoltat programul „Code Like a Girl”, care se adresează tinerelor adolescente şi le oferă posibilitatea de a vedea dacă acest tip de carieră în tehnologie li se potriveşte. De asemenea, am dezvoltat pro­gramul „ReConnect”, conceput pentru a atrage femeile care se întorc din concediul de mater­nitate. Acestea sunt doar câteva dintre programele implementate pentru a valorifica potenţialul angajaţilor noştri.

Vodafone România este implicată de 21 de ani în comunitate prin intermediul Fundației Vodafone România și proiectele sale de CSR. Ce ne puteți spune despre proiectele CSR în derulare și alte proiecte pe care le aveţi în plan în viitor?

 În cadrul Vodafone, credem cu tărie în utilizarea tehnologiei pentru un viitor mai bun. Sunt foarte mândră de echipa Fundației Vodafone, care aduce schimbare reală cu un important impact în societate.

În peste 20 de ani de activitate, pe parcursul proiectelor desfăşurate, Fundația a sprijinit persoanele bolnave sau cu cu nevoi speciale, a sprijinit educația copiilor și a tine­rilor, a încurajat voluntariatul și implicarea socială și a ajutat persoanele în vârstă și familiile defa­vorizate. Fundația s-a concentrat, de asemenea, pe dezvoltarea de proiecte care valorifică inovația tehnologiei mobile pentru a schimba în bine viața persoanelor bolnave sau defa­vorizate. De asemenea, a avut o contri­buție importantă la îmbunătățirea sistemului medical românesc, facilitând accesul persoa­nelor din orice regiune a țării și a oricărei categorii sociale la servicii medicale de calitate.

Cu o investiţie de peste 30 de milioane de euro, Fundaţia Vodafone România a finanţat peste 1100 de programe derulate de 730 ONG-uri din întreaga ţară.

Aş vrea să menţionez unul dintre cele mai recente proiecte, lansarea aplicației DreamLab. DreamLab ne oferă tuturor posibilitatea să facem bine prin tehnologie –  tot ce trebuie să facem este să punem telefoanele noastre în slujba cercetării cancerului în timp ce dormim și, astfel, ajutăm la accelerarea studiilor privind găsirea unor soluții salvatoare pentru mulți oameni. Acest proiect este parte din misiunea noastră de a susține crearea unei societăți digitale în care Vodafone pune tehno­logia în slujba unui mediu de viață mai bun și mai sănătos pentru toți.

Nu în ultimul rând, care este părerea dvs. despre România?

 Îmi place mult România, oamenii sunt primitori și prietenoși, iar țara este foarte frumoasă. Cu cât cunoști mai bine România, cu atât vei ajunge să o apreciezi mai mult.

Din punct de vedere al tehnologiei, românii sunt „early adopters” și asistăm la o creș­tere rapidă a consumului de date. Este o piață foarte dură din punct de vedere com­petitiv, ceea ce este în beneficiul clienților. Cred că există în continuare potențial de creș­tere și multe oportunități pentru noi, mai ales acum când suntem o companie cu portofoliu complet fix-mobil. În fiecare an, sau cel puțin la doi ani, trebuie să ne reinventăm pe noi și produsele noastre.

Mihai Săndoiu

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0