OTP Bank a lansat MyMentor, pentru planificarea eficientă a cheltuielilor și a veniturilor personale

piatadecapital2OTP Bank Romȃnia susține planificarea eficientă a cheltuielilor și a veniturilor personale prin noul instrument MyMentor, accesibil atȃt din platforma OTPdirekt – Internet Banking, cȃt și din aplicația de mobile banking, OTPdirekt – SmartBank.

MyMentor a fost conceput ca fiind un prim pas către un program de planificare financiară. Acest instrument furnizează o imagine completă a veniturilor şi a cheltuielilor, oferind facilităţile necesare pentru o bugetare personală eficientă.

Prin serviciul MyMentor, clienții OTP Bank beneficiază de avantaje precum:

–          Posibilitatea efectuării unei analize detaliate a istoricului tranzacțiilor într-o formă de prezentare modernă;

–          Formă grafică intuitivă pentru reprezentarea cheltuielilor și a veniturile personale, astfel încât utilizatorul poate identifica rapid necesităţile sale financiare şi cuantumul lor pe fiecare categorie;

–          Segmentarea veniturilor și a cheltuielilor;

–          Clasificarea automată a cheltuielilor efectuate prin intermediul cardurilor.

„Conform datelor furnizate de studii de piață recente și confirmate de sondajul online realizat recent de către OTP Bank, majoritarea românilor nu au un plan de gestionare a finanțelor personale, în ciuda contextului economic actual. De aceea, le propunem clienţilor noştri un nou instrument foarte util de gestiune a veniturilor şi a cheltuielilor, MyMentor, disponibil atȃt prin intermediul platformei OTPdirekt – Internet Banking, cȃt și prin aplicația de mobile banking, OTPdirekt – SmartBank”, declară Dragoş Mîndreci, Director Digital Banking, OTP Bank România.

OTP Bank a derulat recent, în parteneriat cu FinZoom.ro, un sondaj de opinie privind planificarea financiară a bugetului personal în România.

Rezultatele studiului arată că, deși majoritatea respondenților au încredere în deciziile personale, doar 22,35% au un plan financiar stabilit, 25% plănuiesc să realizeze un plan financiar cu ajutorul unor surse de informare publice, iar 9,76% urmează să apeleze la serviciile unui specialist pentru conturarea acestuia.

Întrebați dacă dispun de un fond dedicat economiilor și investițiilor și dacă au un plan pentru regularitatea plăților în cadrul acestuia, majoritatea participanților au răspuns negativ. Astfel, peste 70% dintre respondenți nu au economii pentru situații de urgență și peste 90% nu au un buget pentru o achiziție de mare valoare (avans pentru un imobil/ mașină). Peste 75% dintre participanții la sondaj afirmă că nu au economii pentru cheltuielile medicale ale familiei și nici nu au un plan pentru acestea, în timp ce peste 70% nu au planuri sau economii pentru pensie. Totodată, peste 80% nu au prevăzut soluții pentru acoperirea cheltuielilor cu educația copiilor.

În ceea ce privește planul pentru achitarea datoriilor restante, numai 27,86% au un proiect personal pentru plata soldului la credite și carduri de credit, 72,14% afirmând că nu au o  astfel de plan.

Referitor la fondurile de urgență, 24,75% dintre cei care au participat la sondaj spun că s-ar descurca cu banii economisiți cel mult 2 luni. 14,29% au economii care le-ar permite să își acopere cheltuielile între șase și nouă luni, iar 14,71% ar avea resurse financiare pentru o perioadă de cel puțin 7 luni.

Conturile de economii și depozitele reprezintă cele mai populare instrumente de economisire printre persoanele care au participat la sondaj. Astfel, întrebați ce tipuri de instrumente de economisire și investiții utilizează în prezent, participanții au optat pentru contul de economii în proporție de 28,15%, depozit bancar la termen: 21,78%, unități la un fond mutual: 5,94%, acțiuni la o companie: 7,78%, investiții în proprietăți mobiliare / imobiliare: 10,89%, investiții în metale prețioase (aur, argint, altele): 8,77%.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 707 respondenți distribuiți în proporție aproximativ egală pe sexe (50,92% bărbați și 49,08 femei), majoritatea (89,25%) cu vârste cuprinse între 25 și 54 de ani. 88,68% dintre participanți locuiesc în mediul urban, iar 58,7% dintre aceștia sunt căsătoriți.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0