Previziunile TMT Deloitte 2015: Cresc plăţile prin intermediul smartphone

ahmedCumpărăturile în magazin prin intermediul telefoanelor smart vor creşte, la nivel mondial, cu peste 1.000% în acest an față de anul trecut. În timp ce portofelul mobil nu îl va înlocui încă pe cel tradiţional, 2015 va însemna apogeul adoptării, pe scară mai largă, a plăţilor în magazine prin intermediul telefoanelor smart, potrivit celei de-a 14-a ediții a raportului Previziuni în Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii („TMT Predictions”), efectuat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global).

„Telefoanele smart sunt deja folosite pentru a verifica soldul conturilor, viramentele bancare şi pentru tranzacţiile online, însă ele nu au atins încă statutul de ‚portofel mobil’, pe scară mai largă”, a spus Ahmed Hassan (foto), Country Managing Partner și coordonator TMT Deloitte România. „Deloitte anticipează că 2015 va fi primul an în care toate cerinţele mobile de masă vor fi abordate, astfel încât plăţile prin intermediul smartphone-ului să fie mai uşor de efectuat, cu instrumente prietenoase de securitate pentru utilizator. În România, după lansarea de către Vodafone a serviciului M-Pesa, este de așteptat ca atât Orange, cât și Telekom România, să intre pe segmentul financiar și să ofere soluții de plată mobile, plus alte servicii”, a spus reprezentantul Deloitte, într-un comunicat de presă.

Potrivit raportului Deloitte Global, cărţile vor continua să domine industria publicaţiilor şi vor reprezenta 80% din vânzări, atât ca valoare, cât şi ca volum. De asemenea, 2015 va fi anul în care companiile vor fi înaintea consumatorilor în ceea ce priveşte adoptarea noilor tehnologii precum tiparul 3D, Internetul Tuturor Lucrurilor şi dronele.

Mai mult, contrar previziunilor anterioare privind stagnarea vânzărilor de telefoane smart, Deloitte Global prezice că în 2015 vor avea loc un miliard de upgrade-uri, lucru care arată că piaţa nu și-a atins încă nivelul de maturitate sau stagnare.

Inovaţia face diferenţa

Tendința de îmbrățișare în masă a tehnologiei din ultimul deceniu a început să apună, cu excepția tehnologiei portabile (ex. ochelarii smart), care a înregistrat o ușoară creștere. În 2015, Deloitte Global prezice că balanța se va înclina în favoarea companiilor care vor adopta tehnologia purtabilă, tiparul 3D, dronele şi Internetul tuturor lucrurilor, conducând astfel la satisfacerea mai multor nevoi şi la generarea de vânzări mai mari pentru segmentul de business, față de cel destinat utilizatorilor.

Previziunile TMT au la bază studii la nivel global, sprijinite de interviuri aprofundate cu clienţi din industrie ai firmelor-membre Deloitte şi opinii ale clienţilor Deloitte, alumni, analişti din industriile de profil, executivi TMT de top şi mii de profesionişti din domeniul TMT din reţeaua Deloitte. Previziunile variază de la an la an, dar o temă este recurentă: impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului crește.

Alte concluzii ale Previziunilor TMT:

Tehnologie

  • Tehnologia nu mai este un produs de masă? În 2015, balanța se va înclina din nou în favoarea companiilor, care vor adopta mai repede noile tehnologii, contrar tendinței ultimilor zece ani, caracterizați de adoptarea tehnologiilor precum telefoane smart cu ecran mare şi tablete de către marea masă a utilizatorilor.
  • Internetul Tuturor Lucrurilor se referă la lucruri, nu la oameni– În 2015, peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless, la nivel global, vor fi achiziționate, plătite şi utilizate de companii .
  • Hardware-ul specific pentru Internetul Tuturor Lucrurilor este estimat la 10 miliarde USD, dar piața de servicii dedicate segmentului de business activate de aceste sisteme valorează 70 de miliarde USD.
  • Bateriile de smartphone: mai bune, dar nu extraordinare – Este foarte probabil ca bateriile cu o durată de viaţă mai lungă să rămână unul din factorii cei mai importanţi în alegerea de către consumatori a următorului smartphone. Tehnologia reîncărcabilă cu litiu-ion (Li-Ion) va fi îmbunătăţită modest în 2015.

Media

  • Formatul video mai scurt: un viitor, dar nu viitorul televiziunii – Timpul total petrecut pentru vizionarea online a videoclipurilor scurte, având o durată mai mică de 20 de minute, va reprezenta mai puțin de 3% din totalul vizionărilor din acest an, la nivel global. Deloitte Global estimează că formatul scurt al conţinutului online nu va uzurpa televiziunea în format mare. Acesta nu este viitorul, ci un viitor al divertismentului urmărit pe ecran; potrivit Deloitte Global, este puţin probabil ca aceasta să fie forma predominantă de format video, judecând după numărul de ore vizionate sau venituri generate.
  • Generația care „nu plătește” va plăti pentru TMT – Generația Millenium din America de Nord va cheltui, în medie, 750 de dolari/ persoană în 2015, pentru conţinut, atât tradiţional, cât şi digital – TV, muzică, jocuri pe calculator, cărţi, sporturi în direct, video prin cablu şi chiar ziare tipărite.
  • Tiparul nu este mort, cel puţin nu pentru cărţi – Vânzările de cărţi tipărite vor fi de cinci ori mai mari decât vânzările de eBook-uri. Cărţile tipărite nu au fost înlocuite de cărţile digitale, care astfel nu urmează tendința de scădere a vânzărilor de CD-uri, ziare tipărite şi reviste. Tinerii (cu vârste cuprinse între 18-34 ani) sunt la fel de ataşaţi de cărţile tipărite ca generaţiile anterioare şi citesc aproape la fel de mult, fiind dispuşi să plătească pentru cărţile printate.

Telecomunicații

  • Plățile mobile câştigă teren – Sfârşitul anului 2015 va reprezenta apogeul plăților prin intermediul telefoanelor mobile pentru achizițiile din magazine, la nivel mondial. Acesta va fi primul an în care numeroasele cerințe care să conducă la adoptarea lor în masă vor fi abordate suficient, pentru asatisface cerințele instituţiilor financiare, ale comercianţilor, ale consumatorilor şi ale vânzătorilor de tehnologie. În 2015, în jur de 10% din totalul smartphone-urilor utilizate la nivel global vor fi folosite pentru efectuarea plăţilor în magazine cel puţin o dată pe lună, comparativ cu mai puţin de 0,1% ), la jumătatea lui 2014, când erau utilizate aproape 450 de milioane de smartphone-uri, mai ales de către utilizatorii avangardişti din Japonia.
  • Peste un miliard de telefoane smart for fi upgrade-uri – 1,35 miliarde de telefoane smart vor fi vândute la nivel mondial în 2015, dar peste un miliard dintre acestea vor reprezenta al doilea telefon, mai performant, pentru cei care deja au unul. Ciclul de upgradare s-ar putea prelungi, dar mărimea ecranului, viteza, spaţiul de stocare, software-ul şi design-ul vor continua să genereze vânzări.
  • Prăpastia conectivităţii se adânceşte, în timp ce adoptarea gigabit-ului pentru Internet câştigă teren– La nivel global, numărul locuinţelor cu banda largă pentru Internet va creşte cu 2% la 725 de milioane, iar viteza medie va crește în majoritatea ţărilor cu 20%. Prăpastia dintre utilizatorii cu acces la viteză mare şi cei cu viteză rudimentară va continua să se adâncească în 2015, oferind experienţe diferite pentru utilizatori, în special cu privire la aplicaţiile cu banda largă, precum streaming video. Toate benzile sunt egale… dar unele sunt mai egale decât altele.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0