Open Banking – PSD 2 – Goals & expectations

Open Banking – PSD 2 – Goals & expectations

Anul 2018 se anunţă ca fiind anul schimbării de paradigmă în retail banking. Prin noua directivă de plăţi, PSD2, băncile îşi vor pierde monopolul privind informaţiile despre conturile clienţilor şi privind serviciile de plăţi. Această nouă directivă va deschide oricărei companii perspectiva de a concura şi a prelua felii din „tortul” sistemului bancar. Paradoxal, terţii vor putea să ofere servicii financiare folosind datele şi infrastructura băncilor. Pe scurt, după adoptarea PSD2, clienţii băncilor vor putea apela la terţi pentru a-şi gestiona mai eficient finanţele personale.

Printre schimbările aşteptate se numără noile cerinţe de întărire a autentificării clienţilor bancari, incluzând aici suport pentru autentificare prin două elemente pentru cele mai multe tipuri de plăţi, dar şi nevoia de a furniza interfeţe de operare pentru aşa-numiţii furnizori terţi.

Conferinţa organizată de Finmedia şi revista „Piaţa Financiară” îşi propune să insiste asupra unor aspecte-cheie cu care se vor confrunta atât prestatorii de servicii de plată existenţi, precum şi operatorii platformelor de comerţ electronic, operatorii de telefonie mobilă, prestatorii de servicii tehnice, odată ce noua directivă privind serviciile de plată va fi transpusă şi implementată în spaţiul european, precum:

  • introducerea unor noi participanți în spațiul reglementat al serviciilor de plată,
  • modificări importante cu privire la excluderile de la domeniul de aplicare a directivei,
  • modificări cu privire la răspunderea plătitorului,
  • noi chestiuni în ceea ce privește securitatea serviciilor de plată.

COMMENTS

Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats