Raiffeisen Bank îşi schimbă poziționarea de brand printr-o campanie-manifest

Raiffeisen Bank îşi schimbă poziționarea de brand printr-o campanie-manifest

Raiffeisen Bank şi-a prezintat recent noua poziționare de brand lansată printr-o campanie de comunicare a cărei tema centrală este RESPONSABILITATEA. Sub semnul „E timpul să punem responsabilitatea în lumină”, campania este inspirată de concluziile mai multor cercetări derulate pe parcursul ultimului an, care demonstrează că acum, mai mult ca oricând, clienţii băncii, dar şi românii, cred că responsabilitatea ar trebui pusă în valoare: 98% dintre respondenţi consideră responsabilitatea importantă pentru a avea succes.

”Responsabilitatea a fost mereu una dintre valorile fundamentale care a ghidat activitatea Raiffeisen Bank în cei peste 20 de ani de prezență pe piața bancară din România. Noua poziționare este rezultatul unui demers de înțelegere și prioritizare a factorilor care se regăsesc în ADN-ul organizației noastre şi care sunt compatibili cu valorile în care cred cei mai mulți oameni. De aceea, am considerat că este important să vorbim mai mult despre responsabilitate, punând în lumină comportamentele responsabile de zi cu zi ale românilor”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Ca urmare a rezultatelor obţinute în urma acestor sondaje, care au explorat atât relația construită în cei 20 de ani între bancă şi clienţi, angajaţi şi societate, cât şi de la atitudinea românilor faţă de valori fundamentale reunite sub umbrela responsabilităţii, Raiffeisen Bank lansează astăzi un dialog despre importanţa integrităţii şi a respectului faţă de ceilalţi. Ultimul sondaj pe această temă, denumit ”România Responsabilă”, a fost realizat de Ipsos în perioada 29.01- 02.02.2018, pe un eşantion reprezentantiv la nivel național de 1088 de respondenţi, bărbaţi şi femei cu vârsta peste 16 ani. Cei mai mulți români se simt responsabili faţă de familie (98%), mediul înconjurător (95%), prieteni (92%) sau persoane care nu se pot ajuta singure (91%). Studiul mai relevă că responsabilitatea se învaţă acasă: majoritatea românilor spun că au învăţat ce înseamnă să fii cu adevărat o persoană responsabilă de la mamă, pe locurile următoare fiind tatăl – 22% sau profesorul – 5%. Românii sunt însă conștienți că „cei șapte ani de-acasă” nu sunt de ajuns și cred că mai multă educație (75%), experienţa unor lideri responsabili (50%) sau exemplul propriu (42%) reprezintă soluții pentru a face ca responsabilitatea să fie corect valorizată şi apreciată de întreaga societate.

În opinia sociologului Barbu Mateescu, „Societatea românească este încă dominată de instituţia familiei, ale cărei valori sunt transmise timp de generaţii la nivel individual, dar care mai are mulţi paşi de făcut până la construirea coeziunii de grup. Felul în care românii se raportează la responsabilitate confirmă că acum este un moment bun pentru a începe o dezbatere pe această temă, faţă de care demonstrăm că avem afinităţi individuale puternice.” Conform studiului “România Responsabilă”, doar 8% dintre persoanele intervievate cred că societatea românească este responsabilă, dar că acestă valoare poate fi însuşită prin mai multă educație (75%), prin lideri mai responsabili (50%), dar şi dacă suntem exemple de responsabilitate noi înşine (42%). Românii consideră că şi companiile, la rândul lor, trebuie să aibă o atitudine responsabilă faţă de societate. Potrivit lor, o companie responsabilă este cea care îşi ţine promisiunile faţă de clienți, angajaţi şi parteneri (56%); îşi plăteşte datoriile la timp (47%) şi respectă legile în vigoare (40%). Altminteri, 9 din 10 români declară că ar renunță la produsele unei companii care nu dă dovadă de responsabilitate. Mai mult, respondenții sondajului spun că și-ar da demisia de la o companie care nu este responsabilă faţă de angajaţi (66%), faţă de clienţi (47%) sau faţă de societate (48%).

Noua poziționare a Raiffeisen Bank marchează trecerea de la sloganul ”Reuşim împreună” la ”Banking aşa cum trebuie” şi reprezintă concluzia unui proces de evaluare atât intern, în rândul angajaţilor Raiffeisen Bank, cât şi extern, în rândul clienţilor. În urma acestui proces de evaluare, a rezultat că cea mai importantă caracteristică a brand-ului este responsabilitatea, dorinţa de a face lucrurile așa cum trebuie şi cu bun simţ. „Cel mai important lucru pe care l-am aflat direct de la clienţi: responsabilitatea este definitorie pentru Raiffeisen Bank. Aşa ne văd clienţii noştri. Mai departe demersul nostru a fost să întelegem ce ne-a adus aici şi ce avem de făcut mai departe.Prin lansarea acestei campanii de comunicare facem un pas important în acest sens”, a adăugat Doris Dezzani, Director Executiv de Marketing la Raiffeisen Bank. Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate în piaţa bancară din România, susţine peste 100.000 de companii să-şi dezvolte afacerile şi este banca pe care au ales-o peste 2 milioane de clienţi persoane fizice. Contribuie permanent la progresul societăţii din care face parte, este un plătitor de taxe important şi un sprijin pentru proiecte importante din comunitate.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0