Răzvan Diaconescu, Director General IMPULS – Leasing România: Orice firmă e făcută din oameni, altfel nu există

Răzvan Diaconescu, Director General IMPULS – Leasing România: Orice firmă e făcută din oameni, altfel nu există

Prin volumele de finanțări noi realizate în primele nouă luni din 2017, Impuls-Leasing România a ocupat poziția secundă în piața locală de leasing financiar. Compania a crescut în 2017 ceva mai mult decât piața în care activează, pentru întregul an saltul prognozat fiind de circa 20% față de 2016. Rezultatul se datorează în primul rând segmentului de autoturisme, unde în cadrul ALB România are o cotă de piață de aproximativ 23%, ceea ce înseamnă că una din patru mașini e finanțată de IMPULS. Detalii ne sunt oferite de directorul general Răzvan Diaconescu.

Ce semnificație a avut anul 2017 pentru compania pe care o conduceți?

2017 a marcat pentru compania noastră împlinirea a zece ani de activitate. Nu a fost ușor să facem o firmă de la zero fără susținerea unei bănci care activează în România și să ajungem pe poziția a doua într-o piață atât de competitivă cum e cea de leasing financiar. Și asta în condițiile în care piața este susținută mai ales de firme de leasing bancare. După primul deceniu de activitate a companiei noastre pot spune, fără teama de a greși, că evoluția sa a fost peste așteptări. Între timp, a fost o criză economică puternică, iar cei care au știut să reacționeze la aceasta au câștigat. Am fost printre cei care ne-am asumat riscul și am continuat finanțările. A fost o carte câștigătoare. Și noi am avut perioade grele, între 2009-2011, care au venit și cu contracte neperformante. Dar am învățat din istoria trecutului, am reușit să scăpăm de balastru prin provizionare, ne-am schimbat mentalitatea și am pornit pe baze noi. În prezent, avem o rată de contracte neperformante la nivel european. Acționarul nostru este în continuare Banca Raiffeisen din Austria de Nord. Acum un deceniu acesta creat firme de leasing nu numai în România, ci și în Ungaria, Polonia, Slovacia și Croația. La acea dată, mai era reprezentată în Cehia, Germania și Austria. Dintre subsidiarele create cu zece ani în urmă, se distinge cea din România, după rezultate, de departe fiind cea mai performantă ca loc în piață și profitabilitate. Foarte aproape de România s-a poziționat Croația, cu mențiunea că vorbim de o piață mult mai mică care abia de atinge, la nivelul unui an, 700 milioane euro finanțări noi în leasing. În 2017, ne-am consolidat activitatea, creșterile de volume noi finanțate venind din segmentele de autoturisme și comerciale ușoare. Sub raportul vânzărilor de mașini noi, autoturismele au crescut de altfel la nivel de piață în general, în vreme ce vehiculele grele au cunoscut o stagnare, dacă nu chiar o scădere. Utilitarele reprezintă în segment repetitiv, dat fiind faptul că companiile își schimbă parcul auto cam odată la 2-3 ani. Apoi, pe noi ne-au ajutat foarte mult în această perioadă parteneriatele, începute cu câțiva ani în urmă și ajunse la maturitate, în 2017 fiind valorificate din plin.


Cum ați abordat în ultimul an rețeaua de vânzare?

Prin vânzări directe, într-o relație strânsă cu dealerii auto. Pe lângă oferta financiară, într-o piață atât de competitivă cum e cea a vânzărilor auto, trebuie să te miști repede din momentul în care clientul s-a decis ce cumpără. Dincolo de regulile economice, importante sunt, de asemenea, relațiile personale. Ca repartiție zonală, cam 50% din vânzările noi sunt generate de București, cu mențiunea că există și clienți din provincie care vin să cumpere mașini de la dealeri din Capitală, urmat de Cluj, Iași, Timișoara, Brașov, Ploiești, Constanța și Craiova. În 2018, ne vom extinde la Sibiu, Galați-Brăila și Oradea, criteriul de desemnare fiind numărul de vânzări auto.

În cei zece ani de când conduceți compania, ce v-a marcat cel mai mult?

Faptul că rezultatele obținute au fost pozitive și în creștere de la an la an. Desigur, începutul a fost dificil. Până ne-am stabilizat, au avut loc inclusiv schimbări de personal. Pentru un manager, cel mai dificil este lucrul cu oamenii. De unii dintre ei trebuie să te desparți, dacă nu obțin rezultate bune. Astfel de momemte le resimt cel mai greu după primii zece ani. Dar am avut și există în continuare un nucleu dur de personal care a asigurat continuitatea firmei. Orice firmă e făcută din oameni, altfel nu există. În ceea ce mă privește, în leasing lucreaz de peste 15 ani și jumătate. Am cunoscut toate suișurile și coborâșurile în acest domeniu. La început, în IMPULS erau două paliere de angajați: un nucleu stabil de 30-35 de ani și tineri între 20 și 25 de ani, care în general au rămas fideli companiei. Ușor, ușor, începem acum să angajăm al treilea val, tineri de până în 30 de ani. Tinerii de acum zece ani încep să ia decizii.

Ca manager cu vechime în industria leasingului, care credeți că va fi evoluția domeniului în care activați în 2018?

Se anunță un an dificil, cu o creștere a ROBOR-ului și, implicit, a dobânzii de finanțare. Automat, vor fi mai puțini clienți căci unii vor fi rezervați în a se mai îndatora, în a încheia un contract de leasing. Unii, care au optat pentru ROBOR cu dobândă variabilă, nu-și vor mai permite să plătească. Cu toate acestea, la nivel de firmă, ne propunem să ne menținem cota de piață, ceea ce înseamnă să creștem sau să scădem odată cu piața, să ne reînnoim modalitățile de a gândi acest bu­siness. Vom continua tot pe partea de leasing financiar și nu cred că ne vom extinde și pe leasing operațional, deși avem toate demer­surile deja făcute pentru aceasta. Sunt adeptul „să facem ceea ce știm cel mai bine”, iar rezultatele se văd.

COMMENTS

Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats