Rezultatele ING România în T3, marcate de o creștere semnificativă  a numărului de clienți și a cotei de piață pe creditare

Rezultatele ING România în T3, marcate de o creștere semnificativă a numărului de clienți și a cotei de piață pe creditare

Rezultate foarte bune pentru ING România în primele trei trimestre ale anului 2017. Achiziția de clienți pe toate segmentele a continuat într-un ritm accelerat: 120.000 de noi clienți creștere netă. Numărul de clienți cu venit recurent totalizează 665.000, din 1.100.000 clienți activi, în principal datorită ofertei ING Card Complet. ING România a lansat creditul instant de nevoi personale, disponibil într-un proces online complet. Profitul brut a ajuns la 459 milioane lei în nouă luni (+ 117 milioane lei față de T3 2016, fără veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa înregistrate la final de septembrie 2016), influențate de creșterea cotei de piață atât pe creditare (+24%), cât și pe depozite (+21%).

La finalul lui septembrie 2017, ING România a marcat o creștere a veniturilor de 22%, cumulând 1.059 milioane lei, generată în principal de creșterea numărului de clienți și a volumelor de credite oferite prin toate liniile de business. Costurile operaționale au crescut la 535 milioane lei, cu 14% mai mari față de aceeași perioadă din 2016, influențate de investițiile în infrastructura IT și cheltuielile cu angajații.

Costurile de risc au atins 65 milioane lei, o creștere de 21%, corelată cu creșterea portofoliului. Rata creditelor neperformante a rămas mult sub media pieței, la 3,6% la finalul lui septembrie 2017, chiar cu 0,9% mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut.

După cele nouă luni ale anului, ING a raportat un profit brut de 459 milioane lei, în urma creșterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc și creșterea numărului de clienți. Excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane lei, de la 342 milioane lei. Profitul net a crescut și el cu 35%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 391 milioane lei.

Cota de piață a băncii pe creditare a crescut la 8,9% în al treilea trimestru din 2017, ceea ce înseamnă volume de 21.1 miliarde de lei, o creștere de 24% de la un an la altul, cu o contribuție echilibrată din partea celor trei divizii ale băncii. Comparativ cu aceeași perioadă din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20% în ultimele 12 luni, în special datorită procesului de creditare Instant, ce permite clienților să aibă acces la bani în câteva minute. Creditul de nevoi personale Instant a fost digitalizată în luna septembrie, fiind acum disponibilă și în Home’Bank, de unde clienții o pot accesa oriunde și oricând, un împrumut în doar 15 minute printr-un proces complet online.

Per ansamblu, portofoliul de creditare este echilibrat între persoane fizice și juridice (54% vs 46%), împrumuturile oferite IMM raportând o creștere de 31% comparativ cu aceeași perioadă din 2016. ING România a atras din partea clienților săi 25 miliarde lei în depozite, o creștere cu 21%, ce a dus cota de piață a băncii pe acest segment la 8,3%.

„2017 a fost un an al premierelor și ne bucură reacția pozitivă a clienților la noile produse și servicii. Spre exemplu, conceptul de comisioane zero din oferta Card Complet a atras atenția clienților și am văzut că mulți dintre ei și-au mutat venitul la ING. Totodată, am lansat în septembrie creditul de nevoi personale în forma complet online, datorită semnăturii electronice, produs așteptat de mulți dintre clienți. Strategia ING, de a oferi servicii simple, rapide și ușor de înțeles, continuă să fie apreciată de clienții noștri, banca fiind în continuare cea mai recomandată bancă din România de către proprii clienți (scorul NPS). La finalul lunii septembrie am atins și un prag de 10 miliarde de euro în volumelele tranzacționate de clienții noștri prin ING”, Michal Szczurek, CEO ING România.

O experiență mai bună prin produse mai digitale

ING a terminat luna septembrie 2017 cu aproximativ 1.100.000 clienți activi în portofoliu (cu 120.000 mai mulți față de acum 12 luni), dintre care 665.000 încasează venituri recurente într-un cont ING, cu 23% mai mult față de septembrie 2016, datorită în principal ofertei ING Card Complet (lansată în aprilie anul curent). Prin această ofertă, clienții care primesc recurent minim 700 lei într-un cont ING și fac cel puțin o plată electrnică lunar au comisioane zero pentru o serie de servicii, printre care retrageri de la ATM, indiferent de banca sau țara de unde retrag banii, costuri zero de administrare a contului sau internet banking, dar și pentru încasări sau plăți.

Finalul de trimestru a adus și lansarea noului credit de nevoi personale instant, disponibil printr-un proces complet online, dedicat clienților ING prin Home’Bank. Creditul are exact aceleași condiții ca și creditul disponibil în agențiile ING, cu aceleași costuri și sumă maximă disponibilă de 90.000 lei, fără acte suplimentare necesare. Procesul durează aproximativ 15 minute și nu necesită niciun drum la bancă datorită semnăturii electronice.

ING a terminat luna septembrie cu mai mult de 750.000 de utilizatori activi în Home’ Bank. În medie, un client accesează platforma de internet banking o dată la trei zile, frecvența ce dovedește apreciarea clienților pentru serviciile digitale simple și rapide. În consecință, și interacțiunile cu platforma au crescut cu 57%, iar vânzările prin platformă cu 47% față de finalul lunii septembrie 2016.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0