Un alt „Cards & Payments Forum” a reunit fruntaşii industriei de profil

Un alt „Cards & Payments Forum” a reunit fruntaşii industriei de profil

Finmedia şi revista „Piaţa Financiară” au organizat pe 21 martie, la hotelul Ramada Nord din Capitală, o nouă ediţie a „Cards & Payments Forum”, un eveniment devenit tradiţie, înscris din timp pe agenda publică. Conferinţa a reunit o asistenţă de specialitate constituită din 60 de reprezentanţi ai mediului financiar-bancar, ai furnizorilor de aplicaţii şi soluţii software & hardware, procesatori de plăţi, consultanţi independenţi, directori IT şi legal. Evenimentul a avut ca parteneri branduri de notorietate din piaţa de profil – VISA, InformLykos/Austria Card, Sodexo GustoPass şi Printec Group România.

În prima secţiune a evenimentului s-a discutat liber, aplicat şi pe alocuri polemic pe teme de interes major pentru piaţa cardurilor. A fost trecută în revistă starea globală a pieţei acestor instrumente de plată, cu un număr de 16,5 milioane de carduri emise (cu 1,5 milioane mai mult decât în primul trimestru al anului 2016) şi care au făcut în ultimul trimestru al anului trecut cu 25% mai multe tranzacţii decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. S-a pus degetul şi pe neajunsuri: numărul mediu de carduri pe cap de locuitor este încă redus în România, reţeaua de acceptare aşteaptă extinderi, iar jumătate dintre posesorii de carduri folosesc acest instrument de plată exclusiv ca pe un vehicul de cash.

„Este problematic să avem încă peste 4 milioane de carduri emise cu totul inactive”, a subliniat Cătălin Creţu, General Manager, Croaţia, Malta, România şi Slovenia,Visa Inc.”Este, de asemenea, greu de înţeles cum este posibil ca o lege care a fost dezbătută, comentată, reîntoarsă în Parlament şi finalmente promulgată de Preşedinte, legea cash-back, intrând în vigoare de două luni şi jumătate, să reintre într-un posibil algoritm de amendare. Nu este nici practic şi nici logic să schimbăm regulile în timpul jocului, atunci când cei implicaţi în furnizarea, instalarea şi servisarea a zeci de mii de POS-uri au deja un plan de afaceri, când toţi cei implicaţi de pe urma unei legi atât de importante ar avea de câştigat, să ne răzgândim cu privire la prevederile sale”, a adăugat acesta.

S-a discutat pe larg despre impactul noii directive europene de plăţi, PSD2, care schimbă dramatic ecosistemul de plăţi. PSD 2 a intrat în vigoare în ianuarie 2016 si va trebui implementată în România până la data de 13 ianuarie 2018.
„Evident, când se face referire la PSD2, atenţia este îndreptată către doua chestiuni de bază: introducerea în peisajul serviciilor de plată a unor terţi – prestatorii de inţiere de servicii de plată şi prestatorii de servicii de informare cu privire la conturi şi posibilitatea acestora de a presta noi tipuri de servicii de plată (servicii de iniţiere a plăţilor şi servicii de informare agregată cu privire la conturi şi conceptul de open banking (obligaţia bancilor de a pune la dispoziţia noilor actori anumite informaţii cu privire la conturile utilizatorilor serviciilor de plată, în condiţii de securitate şi cu acordul acestora din urmă. Vom avea noi competitori în entităţile fintech, pe care băncile ar trebui să ştie să-i facă parteneri, nu rivali!”, a precizat Florin Dănescu, președintele executiv al Asociației Române a Băncilor.

Cătălin Calotă, Account Manager, MasterCard, s-a referit la rolul esenţial al educaţiei financiare, ca o chezăşie a înţelegerii şi dezvoltărilor viitoare din business şi societate. Cristian Lia, directorul de carduri al ING Bank, a comentat noua directivă de plăţi ca pe un stimul inerent şi nou în piaţă, ca pe o realitate care trebuie acceptată senin, dar în cunoştinţă de cauză şi cu forţă de răspuns. „Şi vizitiii, pe vremuri glorioşi şi foarte aproape de lumea nobilă, au dispărut atunci când a apărut motorul cu aburi şi automobilul. Economia, lumea s-a repliat şi progresul a continuat pe alte coordonate. Aşa va fi acum – o schimbare de paradigmă ce ne provoacă inventivitatea, puterea de inovaţie, tenacitatea”, a spus acesta.

La rândul său, Antonio Éram, fondator şi CEO al NETOPIA mobilPay, a avut o intervenţie salutată de sală şi apreciată de co-panelişti. Un întreprinzător, un pionier şi un critic al sistemelor tradiţionaliste, formale şi obosite, oficialul NETOPIA s-a referit la viitor ca fiind de neconceput fără bitcoin şi tehnologia blockchain.

În cea de a doua parte a zilei, George Anghel, directorul executiv al A.P.E.R.O.a vorbit asistenţei despre stadiul viitoarelor norme ale legii cash-back armonizate cu ANAF, Ministerul de Finanţe şi ADAMEF, despre felul în care această lege a inaugurat „autostrada plăţilor electronice” din România, despre şansele de a păstra respectiva lege aeamendată arbitrar şi fără argumente consistente.

Iuliana Agafiței, Senior Marketing Project Coordinator în cadrul Sodexo a făcut referiri utile cu privire la emiterea cardurilor de masă, care reprezintă o nouă experiență pentru consumatorii din România, aceşti fiind avantajaţi de noua oportunitate de a trece de la tichetele clasice de masă pe suport de hârtie la carduri contactless acceptate la POS-urile retailerilor, putând plăti fracţionat cu acestea şi având posibilitatea de a-şi verifica soldul online, inclusiv pe smartphone.

Gabriel Rusu, Group Solution Sales Consultant în cadrul Printec Group România, a prezentat o soluţie extrem de eficientă de prevenire şi combatere a fraudelor în contextul digitalizării băncilor. “Promovăm o soluţie a partenerului nostru tradiţional, NCR, implementată şi verificată peste hotare, bazată pe o strategie în trei paşi: depistarea alertelor fals pozitive, rata de detecţie şi punctul în care se face detecţia. Soluţia are o eficienţă impresionantă în tot sistemul băncii, capacitând toate canalele de interacţiune cu clientul”, a arătat Gabriel Rusu.

Daniel Nicolescu, Managing Partner & Co-Founder al SymphoPay, a venit în cadrul Forumului cu detalii despre soluţia start-up-ului pe care îl deţine, soluţie destinată comercianţilor care doresc să integreze serviciile de plată ale băncilor partenere într-un terminal de plată unic (POS fix sau mobil) şi care, spre deosebire de alte soluţii existente, este conectat la o platformă centrală, ce permite integrarea campaniilor de marketing si fidelizare. ”Viziunea noastra este să valorificam ecosistemul comercianţilor prin transformarea POS-urilor din simple cititoare de carduri în instrumente inteligente de marketing”, a arătat Daniel Nicolescu.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0