Vânzările Dacia au depăşit 400.000 de unităţi, în 2013

stire businessVânzările Dacia au crescut la nivel mondial cu 19,3%, în 2013, în comparaţie cu anul precedent, ajungând la aproape 430.000 de unităţi, în timp ce cota de piaţă a constructorului auto în România s-a situat la 31%, arată rezultatele comerciale ale Grupului Dacia-Renault, prezentate de directorul comercial al Grupului Renault în România, Thomas Dubruel (foto), într-o conferinţă de presă.

Vânzările Dacia provin din comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai vândută marcă a constructorului, cu 150.591 de unităţi.

În România, producătorul a reuşit să-şi sporească volumul vânzărilor cu 12,4%, până la 24.890 de unităţi, iar cel mai bine vândut model a rămas Logan, cu 11.366 unităţi, urmat de Sandero (4.706 unităţi), Duster (4.644) şi Dokker (3.304).

Totodată, România este ţara în care Dacia deţine cea mai mare cotă de piaţă din lume la vânzările de vehicule noi, de 31,6%. Din totalul clienţilor români care au optat pentru marca Dacia, 77,1% au fost persoane juridice.

În clasamentul vânzărilor pe ţări, pe prima poziţie rămâne în continuare Franţa, cu aproape 94.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 4,3%. Germania se clasează pe locul secund, cu circa 47.000 de unităţi (cotă de piaţă 1,5%), iar pe următoarele locuri se află Algeria, Turcia, Spania şi Maroc, cu vânzări de peste 30.000 de exemplare.

Totodată, în Marea Britanie, unde livrările au debutat în 2013, cu o gamă limitată de două modele (Duster şi Sandero), Dacia a comercializat peste 17.000 de unităţi, echivalentul unei clasări pe poziţia a opta în topul statelor de destinaţie a mărcii.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0