Agricola a înregistrat în T1 o creştere de 19% a cifrei de afaceri

Agricola a înregistrat în T1 o creştere de 19% a cifrei de afaceri

Grigore Horoi 1Dacă în primul trimestru al anului 2015, Grupul de firme AGRICOLA înregistra o creştere a cifrei de afaceri de 2% faţă de 2014, după primele trei luni ale acestui an, creşterea cifrei de afaceri este de 19% faţă de anul trecut, ajungând la circa 165,555 milioane lei.

Accelerarea ritmului de creştere este determinată de creşterea volumelor vândute şi, respectiv, a cifrelor de afaceri înregistrete de companiile grupului realizează principalele categorii de produse comercializate sub brandul AGRICOLA, respectiv: Agricola internaţional – carne pasăre, SALBAC – salamuri crud-uscate şi specialităţi din carne, EUROPROD – semipreparate şi produse ready-meals din carne şi vegetale.

Cifra de afaceri a companiei Agricola Internaţional atinge, după trei luni, 99,643 mil lei, faţă de 80,542 lei anul trecut.

Vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2015, iar în valoare cu 17%, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa europeană. “Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creştere a volumelor şi a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susţinut de un preţ de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venită din ţări membre ale UE la preţuri (şi calitate!) de destocare au influenţat evoluţia firească a pieţii în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni şi al teritoriului rămas la dispoziţia acestora pentru investiţii, creşteri salariale, ş.a.m.d.

La carnea de porc în viu preţurile s-au poziţionat la un minim istoric: 3,5 lei/ kg viu, adică puţin mai mult de jumătate din cost!…”, a arătat Grigore Horoi (imagine), preşedintele AGRICOLA Bacău.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primul trimestru cu 28%, ajungând la 26,887 mil lei (faţă de 20,915 mil lei în 2015), în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere la acest început de an: 33,28% creştere în valoare, respectiv 32,32% în volum. Pentru prima dată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor vândute, de 18%, după trendul de scădere înregistrat în piaţa internă în ultimii ani. „Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni şi suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu AGRICOLA îşi pătrează poziţia de lider detaşat în segment, cu o cotă media de piaţă de 50% de câţiva ani buni. Finalizăm după jumătatea acestui an o noua investiţie de creştere cu 35% a capacităţii de producţie a salamurilor crud-uscate”, precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28% (8,089 mil lei faţă de 6,300 mil lei în Q1 2015). Vânzările acestor produse au înregistrat 17 % creştere în volume, respectiv 27,64% creştere valorică.

„Vorbim în continuare de o uşoară revigorare a pieţei şi de creşterea exporturilor la această categorie de produse”, arată preşedintele AGRICOLA Bacău.

Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 2% mai mare decât anul trecut (7,491 mil lei). În primele trei luni din 2016 au fost vândute 15,367 mil. ouă proaspete, cu un preţ mediu mai mic cu 14% faţă de preţul înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia. „La ouă consum, tot ca urmare a reacţiilor pieţii la schimbările geopolitice, preţurile au atins niveluri nefiresc de mici, asta şi pe fondul atitudinii nefireşti a organelor abilitate să protejeze consumatorii, care nu au intervenit la intrarea în piaţa internă a unor produse cu o calitate cel puţin discutabilă… ”, a adăugat Grigore Horoi.

Compania Agricola Magazine SRL a a menţinut în 2016 cifra de afaceri înregistrată şi în primul trimestru al anului trecut,, 6,800 mil. lei, cu aceleaşi 35 de magazine în care operează.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0