”Syngenta rămâne Syngenta, cu toate obiectivele și ambițiile sale!”

”Syngenta rămâne Syngenta, cu toate obiectivele și ambițiile sale!”

interviu cu Raluca Boțan, director de marketing, Syngenta România

 

Syngenta este un brand al performanţei în domeniul agriculturii cu rădăcini adânci în trecut, care se implică direct, alături de fermieri în obţinerea unor producţii superioare și de calitate, într-un mod sustenabil, pentru o populaţie în continuă creştere, și după preluarea sa de către ChemChina (China National Chemical Corporation), Syngenta rămâne o companie cu un profil distinct, cu soluţii care integrează şi conectează oamenii, agricultura, tehnologia şi pune în centrul atenţiei nevoile fermierului.

 

La mijlocul anului 2017 a fost făcut anunţul finalizării celei mai mari tranzacţii din domeniul agricol: preluarea gigantului elveţian Syngenta de către ChemChina. Ce credeţi că a stârnit interesul altor companii pentru Syngenta, având în vedere faptul că mai existaseră cu puţin timp înainte alte două încercări de preluare de către un alt competitor? Care sunt atuurile ce fac din Syngenta o companie atât de apreciată?

Syngenta a avut toate atuurile pentru a constitui o miză uriașă pe piața internațională de profil: experiență, tradiție îndelungată, prezență globală, inovație continuă, portofoliu complet și complex de produse, precum si rezultate economice de excepție. Așa se face că anul trecut a fost aprobată tranzacția prin care gigantul ChemChina a preluat Syngenta, un business cu o istorie-record, de 257 de ani, care operează sub acest nume din 2001 și care deține centre de cercetare în Elveția, Marea Britanie, Statele Unite, China și India.

Syngenta mai dispune, în plus, la nivel global de 100 de centre de cercetare-dezvoltare, de o schemă de personal de 28.000 de angajați și de operațiuni comerciale derulate în peste 90 de țări.

Trebuie bine înțeleasă semnificația acestei tranzacții: valoarea sa a fost estimată la 43 miliarde de dolari şi reprezintă cea mai mare investiţie chineză peste hotare de până acum.

 

Managementul de top al Syngenta a declarat că schimbarea de acţionariat nu va modifica businessul companiei, în schimb acesta va fi redirecţionat de către evoluţiile pieţei. Cum
s-ar traduce acest mesaj pentru România?

Syngenta este un jucător de top în România, atât în segmentul produselor pentru protecția plantelor, cât și în cel al semințelor pentru agricultură. Suntem prezenți în  mediul de agrobusiness românesc de peste cincisprezece ani. Trebuie spus că și după achiziție, Syngenta rămâne Syngenta, cu toate obiectivele și ambițiile pe care le avem! Rămânem cu acest brand al încrederii, continuăm să avem sediul central în Basel (Elveția), mergem mai departe cu investițiile de 1,5 miliarde de dolari anual în cercetare-dezvoltare. Vom continua să fim adânc ancorați și implicați în programe ce susțin creșterea productivității agricole folosind mai eficient resursele naturale și vom continua să cautăm și să promovăm soluții care sa-i ajute pe fermierii de pretutindeni să producă mai mult și mai bine folosind mai eficient resurele.

Ce se va schimba? Impactul va fi unul care va ține de dezvoltare: vom vedea mai multe investiții în cercetare, in dezvoltare de produse și tehnologii și ne vom putea extinde businessul și amprenta în alte regiuni georgrafice de interes.

 

Există o sinergie palpabilă în grup? Ce efecte pozitive se resimt la nivel local de pe urma prezenței Syngenta la nivel global?

Există avantaje certe atunci când o companie operează la nivel global. Obișnuim, așa cum este firesc, să ne împărtășim bunele practici între țări, să continuăm să învățăm unii de la alții. Este importantă diseminarea cunoștințelor și experiențelor, adaptarea la nivel local. Mergem pe principiul bine știut “Dezvoltare globală, implementare locală!”. Când vorbim despre cercetare-dezvoltare și investiții, despre inovație, ne gândim nu doar la ceea ce desfășoară compania la nivel de produse, ci și la nivelul experiențelor pe care le au fermierii atunci când interacționează cu noi, pe diverse canale de comunicare sau cu reprezentanții de vânzări. Noi îi pregătim constant pe colegii noștri pentru a fi consultanții care ajută vizibil la îmbunătățirea performanțelor clienților. Ei pot oferi suport fermierilor în a depăși dificultățile cu care se confruntă, nu doar să promoveze produsele din ofertă. Ne dorim să fim un partener real pentru clienții noștri. Comunicarea deschisă și transparentă este esențială, iar de aici vine încrederea! Chiar și simplele SMS-uri de natură comercială sau informativă pe care le transmitem au atașat numărul de telefon al consultantului Syngenta cu rolul de a asista și consilia clienții.

Cum decurge, așadar, relaţia cu fermierii dincolo de vânzarea de produse? Ce rol joacă marketingul si comunicarea în acest dialog? Este răspunderea socială corporatistă o prioritate pentru Syngenta?

Evident că responsabilitatea socială este extrem de importantă pentru Syngenta, cum de altfel este pentru majoritatea corporațiilor multinaționale. Recent am citit un studiu al companiei de consultanță americane Edelman din care reieșea că 75% dintre intervievați sunt de părere că firmele globale pot aduce o schimbare majoră în bine la nivelul prosperității comunităților în care activează. Desigur că și Syngenta are astfel de proiecte. Unul dintre acestea se numește ”The Good Growth Plan”, un program care cuprinde șase angajamente ce privesc siguranța alimentară, angajamente care au fost asumate și la nivel local, în România.

Prin proiectele și parteneriatele angajate sub umbrela acestui plan global, facem un pas înainte spre a-i ajuta pe fermieri să facă mai ușor față provocărilor de sustenabilitate în creșterea producției agricole globale și creșterea prosperității economice în acele comunități unde suntem prezenți.

În ultimii ani, am continuat să dedicăm multe resurse și timp în instruirea operatorilor privind utilizarea în siguranță a produselor de protecția plantelor. În acest an, vom lansa în România prima fermă „Interra farm”, în parteneriat cu USAMV București – proiect despre care veți mai auzi multe în acest an. Lucrăm momentan la un nou proiect privind promovarea și susținerea biodiversității în ferme care sperăm să prindă viață în următoarea perioadă.

 

Ce abordări noi are Syngenta în relația sa cu clienții? Aveți un exemplu recent?

Pot să vă exemplific modul în care abordăm relația noastră cu clienții vorbind despre Elatus Era, un fungicid cu o formulare nouă pentru al doilea tratament la cereale – cunoscut, utilizat si cu bune rezultate în țări precum Franța și Germania. Am început să comunicăm despre acest produs pe plan local, chiar dacă el nu poate fi încă achiziționat, tocmai pentru a pregăti beneficiarii pentru momentul lansării ofertei comerciale. Ca atare, am pregătit o cantitate semnificativă de Elatus Era pe care o oferim ca mostre atât fermierilor, pentru testare, asociațiilor de profil, cât și distribuitorilor. Urmăm, așadar, un slogan propriu: “Ca sa crezi, trebuie să vezi!”

Dacă tot vorbim despre produse noi a-și dori să menționez faptul că, am lansat anul acesta un nou insecticid Affirm® Opti, o formulare inovatoare pe bază de emamectin cu spectru larg în combaterea Lepidopterelor în pomicultură și care prezintă un profil foarte bun din punct de vedere al sustenabilității (ie. eficacitate crescută la o doză mai mică, profil al reziduurilor foarte bun, spectru larg de combatere). Tot un produs lansat în acest an este Amistar ®Opti Pack, un fungicid pentru cereale, un pachet de produse care să fie un suport real și pentru fermierii care se confruntă, din păcate, cu rezistență.  

 

Ce loc ocupă businessul din România în interiorul afacerilor gigantului elveţian?

Fără a apela la cifre absolute, vă pot spune că România rămâne, grație potențialului său agricol, pe un loc strategic pe harta operațiunilor Syngenta. Interesul companiei pentru oportunitățile de aici este mare și constant, atâta vreme cât, de pildă, România este numărul unu în Uniunea Europeană la capitolul suprafețelor cultivate cu porumb și numărul trei la cultura de floarea soarelui în Europa după Rusia și Ucraina.

Conducerea executivă a companiei acordă o atenție aparte evoluțiilor din țara noastră. Nu mai departe, anul trecut, la 6-7 luni după investire, CEO-ul nostru, Erik Firwald, a vizitat România. La rândul său, Președintele global pe semințe, Jeff Rowe s-a întâlnit direct cu fermierii si distribuitorii români și au schimbat opinii și impresii. Nu în ultimul rând, conferința noastra globală pe tratament al semințelor a fost ținută la București anul trecut, cu participarea Președintelui global pentru Protecția Plantelor, Jon Parr. Cred că aceste exemple, reprezintă cea mai palpabilă dovadă a interesului acordat țării și regiunii noastre. 

 

Ce planuri aveţi pentru anul 2018 din perspectiva de marketing și întărirea relației cu clienții?

Continuăm să oferim clienților și publicului interesat în agricultură posibilitatea purtării unui dialog deschis cu noi prin deschiderea paginii de Facebook Syngenta Romania și vom continua tradiția organizării evenimentelor în câmp pentru a putea interacționa cât mai mult cu clienții noștri și pentru a putea să le demonstrăm eficacitatea produselor și performanța hibrizilor sau programe ce țin de avertizarea riscului apariției unor boli sau dăunători cum sunt alertele meteo de pomi accesibile pe site-ul nostru.

Toate inițiativele și programele pe care le construim au în centrul nevoile clientului, îmbunătățirea experienței cu Syngenta, iar ambiția noastră este să fim cea mai de încredere și colaborativă echipă din agribusiness.

Planurile noastre au în vedere un orizont de timp mai mare decât 2018, pregătindu-ne să aducem pe piață noi hibrizi, noi produse de protecția plantelor inovative care să seteze un nou standard în agricultură. Mai precis, de exemplu, pe culturi horticole ne vom adresa și segmentului bio, un segment în creștere în legumicultură.

Cristian Pavel

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0