Un nume mare ajută, dar şi pretenţiile lienţilor sunt pe măsură

Un nume mare ajută, dar şi pretenţiile lienţilor sunt pe măsură

Interviu cu Cătălin Niculescu, Managing Director ROHDE & SCHWARZ România

A încercat să fie antreprenor în anii de după revoluţie dar a preferat să rămână angajat şi datorită succeselor pe care le-a avut de-a lungul carierei. O alegere inspirată pentru că conduce de 10 ani, cu succes, subsidiara din România a unuia dintre cei mai importanți producători mondiali de echipamente pentru tehnologia informației și comunicațiilor, liderul global ROHDE & SCHWARZ.

Domnule Cătălin Niculescu, sunteți un om care pune multă pasiune în ceea ce face fie că este vorba de profesie sau de viață personală. Aș începe cu întrebarea: de ce electronica?

La şcoala unde învăţam era un cerc de electronică şi acolo a fost primul contact cu „industria”. Apoi am fost, cu şcoala, în vizită la fabrica Electronica unde se fabricau tele­vizoarele româneşti. Am fost fascinat de băile de fludor. Apoi la liceu am studiat tot felul de automatizări şi am făcut practică la Fabrica de Calculatoare şi IEMI. După liceu am lucrat la Microelectronica şi la Institutul de Cercetări pentru Componente Electronice.

Ați lucrat la companii recunoscute din domeniul IT și comunicații, cât de importantă a fost experiența acestor ani pentru cariera dvs. profesională? Ce înseamnă să lucrezi în companii care au deja un nume, care sunt deja un brand în piață?

Într-adevăr am avut oportunitatea să lucrez pentru nume mari: NOKIA şi Cisco înainte de Rohde Schwarz şi pot spune că, bineînţeles, un nume mare ajută dar şi pretenţiile clienţilor sunt pe măsură. Au fost importanţi acei ani şi datorită oamenilor pe care i-am cunoscut dar şi pentru că m-am familiarizat cu ce înseamnă o corporaţie, cu toate procedurile şi pragma­tismul abordării clienţilor şi oportunităţilor de business.

Nu v-a tentat, ca pe mulți alți români, să deveniți antreprenor, să aveți propria afacere? Ține de propria formație sau de condițiile oferite antreprenorilor aici în România?

Am încercat să fiu antreprenor în anii de după revoluţie şi apoi am devenit angajat. Am realizat că resursele necesare pentru a face business în domeniul acesta sunt la nivel mult prea ridicat şi greu accesibile. Am preferat să rămân angajat şi poate datorită succeselor pe care le-am avut de-a lungul carierei am ales să rămân aşa.

E nevoie să construim o cultură antreprenorială?  Ce ne lipsește pentru a dezvolta mult mai multe afaceri de succes la nivel local?

Eu cred că în domeniul nostru sunt mulţi oameni de succes în România. Şi au cultură antreprenorială. Cred că ne lipseşte curajul de a lăsa, de a delega sarcini şi responsabilităţi către cei din echipă. Încercarea de a ţine sub control a tot ce mişcă într-o companie duce până la urmă ori la sugrumarea ei ori la menţinerea acesteia la un nivel limitat.

Sunteți de 10 ani directorul Rohde & Schwarz România, o companie germană lider mondial pe piață în zona industriei electronice. Cum au fost acești zece ani? Care au fost provocările și cum le-ați făcut față?

Deşi îmi vine greu să cred că au trecut 10, aproape 11 ani, de când sunt la Rohde Schwarz, pot spune că a fost o perioadă plină, cu multe momente dificile dar şi cu succese. Provocările vin în general din sectorul public din cauza lipsei de predictibilitate, a sistemului de achiziţii publice care are ca principal trigger preţul. Un client privat e interesat mai mult de total cost of ownership şi nu de preţul cel mai mic.

Au fost şi elemente pozitive, cum ar fi investiţiile străine care ne-au permis să ne lărgim baza de clienţi dar şi de aplicaţii vândute în România.

Deși e prezentă de 25 de ani pe piața din România, abia în 2008 a fost înființată compania Rohde & Schwarz România. Ce a adus nou acest lucru? S-a schimbat modul de abordare? S-a dorit creșterea implicării companiei în România?

Istoria arată ca Rohde Schwarz este în România de foarte mulţi ani. Încă din 1974 – 1975 a existat la ICE (Institutul de Cercetări Electronice) un colectiv care asigura service-ul echipamentelor noastre. Apoi din 1990 Rohde Schwarz a avut un contract de reprezentare cu o firmă românească. În 1994 a fost înfiinţată Reprezentanţa Comercială a Rohde Schwarz. În 2001 apare Rohde & Schwarz România Services SRL care dezvolta partea de service. Din 2008 vânzările şi service-ul sunt puse sub aceiaşi umbrelă, Rohde Schwarz România SRL

Mai exact, ne puteți spune care este activitatea Rohde & Schwarz România? Ce rezultate ați avut anul trecut și ce vă propuneți pentru viitor? Cât de importante sunt parteneriatele pe care le-ați dezvoltat?

Câteva cuvinte despre RS Germania. Cifra de afaceri globală depăşeşte 2.2 miliarde de Euro. Suntem furnizori de tehnologie în dome­niul măsurării de radiofrecvenţă şi a comuni­caţiilor speciale. Avem soluţii de broadcasting atât TV cât şi radio. Suntem furnizori de cybersecurity şi avem experienţă în cripto.

Toate acestea, la o scară mai mică le putem identifica şi în România, implementate la clienţii noştri.

De curând, ați inaugurat noul sediu al companiei și ați sărbătorit cei 25 de ani de prezență în România, ca și cei 85 de ani de istorie a companiei germane. Care sunt jaloanele de dezvoltare ale Rohde & Schwarz și ce intenții au în legătură cu România, mai ales ținând cont de importanța pe care o dă compania inovațiilor, considerate ca finnd temelia și viitorul acesteia?

În principiu, nu ne mulţumim să producem soluţii pentru piaţă ci suntem şi cei ce creează, în cadrul organismelor de adoptare a stan­dardelor, imaginea pieţei şi a soluţiilor din viitorul apropiat. Legat de România, vă pot spune că Rohde Schwarz crede în această piaţă şi nu se rezumă la a vinde produse. Acum câţiva ani, Rohde Schwarz Germania a achizi­ţionat compania românească TOPEX care produce software specializat ce vine în com­ple­tarea soluţiilor noastre. Putem spune că acum Rohde Schwarz are aproape 200 de angajaţi în România.

Nu putem încheia fără a vă întreba despre realizările pe plan personal, despre pasiuni și timp liber. Cum este omul Cătălin Niculescu?

Îmi place foarte mult să călătoresc şi să repar orice are motor şi roţi. De la maşinuţe telecomandate, biciclete până la maşini. Din păcate timpul pe care îl am la dispoziţie este întotdeauna limitat.

Georgeta Clinca

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0
Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats