Mai mult de jumătate dintre români au cheltuit sub 500 de lei pentru cadourile de Crăciun

Mai mult de jumătate dintre români au cheltuit sub 500 de lei pentru cadourile de Crăciun

Cei mai mulți dintre români (57%) alocă până în 500 de lei pentru cadourile de Crăciun. Doar 11,6% au cheltuit peste 1.000 de lei, potrivit studiului Școala de Bani; Chestionarul lansat de Școala de Bani arată că 57% achiziționează cadourile de Crăciun din venitul disponibil pe luna în curs și numai 37% apelează la economii; Studiul ”Bugetul la final de an” este un proiect al programului BCR ”Școala de Bani”, realizat online cu sprijinul Sabinei Cornovac

Cercetarea realizată de Banca Comercială Română, prin Școala de Bani, arată că românii preferă să investească sume mici în cadourile de Crăciun – 56,6% cheltuie sub 500 lei pe cadouri, 32% cheltuie sume cuprinse între 500 și 1000 de lei, iar doar un procent mic dintre respondenți – 12% alocă peste 1.000 de lei pentru achiziționarea cadourilor. Categoriile de vârstă care investesc cel mai mult în cadouri sunt cuprinse între 25 și 34 de ani – 32% și între 35 și 44 de ani – 23%.

Prin acest studiu ne-am dorit să descoperim, în principal, cum își gestionează românii bugetul în preajma Sărbătorilor de iarnă, prin analiza resurselor financiare dedicate cadourilor, a sumelor investite în cadourile de Crăciun, dar și a planului de a face economii pe 2019. Dincolo de sumele investite, un semnal de alarmă vine din faptul că cei mai mulți dintre respondenți au realizat achiziția cadourilor din banii pe luna respectivă și doar aproximativ o treime din banii puși deoparte. Este clar că românii încă resimt o nevoie de a-și administra mai bine banii și de a folosi instrumente financiare în beneficiul lor. De aceea, vom continua și în 2019 programul Școala de Bani, prin care ne propunem să le oferim românilor posibilitatea de a acumula toate informațiile necesare”, spune Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Școala de Bani.

Concluziile studiului “Bugetul la final de an”:

  • Mai mult de jumătate dintre respondenți (56,6%) alocă sub 500 lei cadourilor de Crăciun
  • Cel mai mult investesc în cadouri românii cu vârste între 25-34 de ani
  • 66% dintre participanți au declarat că ar fi avut nevoie de extra buget pentru a cumpăra tot ceea ce își doreau
  • 47,5% dintre cei care au completat chestionarul consideră că trebuie să se disciplineze financiar și să facă economii personale în 2019


Studiul a fost realizat online de către Școala de Bani, în parteneriat cu bloggerul Sabina Cornovac (www.sabinacornovac.ro). Chestionarul a fost lansat în perioada 21 decembrie – 2 ianuarie, fiind completat de 1.015 respondenți, preponderent din mediul urban, cu acoperirea a 5 categorii de vârstă, de la 18 la peste 45 de ani.

Școala de Bani este programul de educație financiară al Băncii Comerciale Române. În ultimii doi ani, peste 1.000 de angajaţi ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educaţie financiară, și au reuşit să ofere astfel de cursuri către aproximativ 200.000 de români. Anul trecut, BCR a înscris România în Cartea Recordurilor, organizând cea mai mare lecție de educație financiară din lume. Au participat 13.230 de persoane din 25 de orașe din țară.

Cercetarea realizată de Banca Comercială Română, prin Școala de Bani, arată că românii preferă să investească sume mici în cadourile de Crăciun – 56,6% cheltuie sub 500 lei pe cadouri, 32% cheltuie sume cuprinse între 500 și 1000 de lei, iar doar un procent mic dintre respondenți – 12% alocă peste 1.000 de lei pentru achiziționarea cadourilor. Categoriile de vârstă care investesc cel mai mult în cadouri sunt cuprinse între 25 și 34 de ani – 32% și între 35 și 44 de ani – 23%.

Prin acest studiu ne-am dorit să descoperim, în principal, cum își gestionează românii bugetul în preajma Sărbătorilor de iarnă, prin analiza resurselor financiare dedicate cadourilor, a sumelor investite în cadourile de Crăciun, dar și a planului de a face economii pe 2019. Dincolo de sumele investite, un semnal de alarmă vine din faptul că cei mai mulți dintre respondenți au realizat achiziția cadourilor din banii pe luna respectivă și doar aproximativ o treime din banii puși deoparte. Este clar că românii încă resimt o nevoie de a-și administra mai bine banii și de a folosi instrumente financiare în beneficiul lor. De aceea, vom continua și în 2019 programul Școala de Bani, prin care ne propunem să le oferim românilor posibilitatea de a acumula toate informațiile necesare”, spune Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Școala de Bani.

Concluziile studiului “Bugetul la final de an”:

  • Mai mult de jumătate dintre respondenți (56,6%) alocă sub 500 lei cadourilor de Crăciun
  • Cel mai mult investesc în cadouri românii cu vârste între 25-34 de ani
  • 66% dintre participanți au declarat că ar fi avut nevoie de extra buget pentru a cumpăra tot ceea ce își doreau
  • 47,5% dintre cei care au completat chestionarul consideră că trebuie să se disciplineze financiar și să facă economii personale în 2019

Studiul a fost realizat online de către Școala de Bani, în parteneriat cu bloggerul Sabina Cornovac (www.sabinacornovac.ro). Chestionarul a fost lansat în perioada 21 decembrie – 2 ianuarie, fiind completat de 1.015 respondenți, preponderent din mediul urban, cu acoperirea a 5 categorii de vârstă, de la 18 la peste 45 de ani.

Școala de Bani este programul de educație financiară al Băncii Comerciale Române. În ultimii doi ani, peste 1.000 de angajaţi ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educaţie financiară, și au reuşit să ofere astfel de cursuri către aproximativ 200.000 de români. Anul trecut, BCR a înscris România în Cartea Recordurilor, organizând cea mai mare lecție de educație financiară din lume. Au participat 13.230 de persoane din 25 de orașe din țară.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0