Mobile banking-ul rămâne şi în 2018 extrem de atractiv!

Mobile banking-ul rămâne şi în 2018 extrem de atractiv!

Finmedia și revista ”Piața Financiară” au organizat în data de 18 aprilie 2019, la hotelul Ramada Nord din București, cea de-a 11-a ediție a Galei Online Banking. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul unor parteneri prestigioși, precum Banca Comercială Română, Libra Internet Bank, Garanti Bank, CERTSIGN.

Au fost prezenți peste 60 de invitați, manageri ai departamentelor de digital și electronic banking din principalele instituții de credit din România, șefi ai departamentelor de strategie și dezvoltare a afacerilor, coordonatori ai echipelor de IT ale băncilor, (departamentele business, marketing, canale alternative, IT), furnizori de produse şi servicii IT&C, reprezentanţi din fintech-uri, operatori telecom, firme de consultanţă, mass-media de specialitate.

Gala propriu-zisă a fost precedată de o dezbatere interesantă şi pasionantă, întreţinută de specialişti de marcă, privind „Viitorului platformelor online banking”, cu luări de cuvânt pe subiecte cum ar fi: open Banking în context PSD2, cadrul de reglementare self banking, cybersecurity,, experiența utilizatorilor, Big data & cross selling. Din panelul mesei rotunde au făcut parte:

Dan Negrău, Vicepreședinte Executiv, Bank Leumi, Vlad Stănilescu, Chief Digital Officer, Raiffeisen Bank, Octavian Hera, Head of Digital, Libra Internet Bank, Cristian Mustață, Head of Digital Strategy, BCR, Aurel Meiroșu, Director Dezvoltare Afaceri, CertSIGN.

Cea de-a 11-a cercetare întreprinsă de Finmedia cu privire la serviciile bancare la distanță pentru 2018 comparativ cu anul 2017 a fost una relevantă, bucurându-se de sprijinul a 11 bănci comerciale, cu o cotă de piață de 56% din totalul activelor de 427,4 miliarde lei al sistemului bancar din România la finalul anului 2017. Din analiza respectivă au lipsit băncile următoare: ING Bank, Unicredit Bank România, Alpha Bank România, First Bank, Banca Românescă, Credit Europe Bank, Patria Bank, Citi, Procredit Bank, Credit Agricole și BRCI. Estimate pentru întregul sistem bancar prin ponderarea indicatorilor comunicați de bănci și procesați de ”Piața Financiară”, rezultatele pentru anul 2018 se dovedesc mulțumitoare atât pentru serviciile de internet banking, cât și pentru cele de mobile banking, remarcându-se prin atenţia deosebită acordată inovării şi digitalizării serviciilor.

În urma analizei datelor trimise de către cele 11 instituţii bancare se poate afirma că mobile banking-ul rămâne extrem de atractiv pentru clienţi iar folosirea smartphone-urilor pentru plăţi şi tranzacţii a devenit deja o obişnuinţă.

În cazul serviciilor de internet banking, la toate categoriile de date cerute s-au înregistrat creşteri procentuale faţă de anul 2017, cea mai mare creştere, de 22%, fiind la valoarea totală a tranzacţiilor, de peste 204 miliarde de euro. Cu 16% a crescut numărul de tranzacţii şi tot cu 16% a crescut şi numărul de clienţi activi ai băncilor, în timp ce numărul total de clienţi a înregistrat o creştere procentuală de 9%.

Previzibil, rezultate mai bune au fost consemnate în cazul serviciilor de mobile banking, unde creșterile procentuale faţă de 2017 au depăşit 50%. Astfel, cea mai mare creştere procentuală s-a înregistrat la numărul de autentificări, o creştere de 84%. Valoarea globală tranzacţionată a crescut cu 72%, pe când numărul total de tranzacţii a crescut cu 64%. Numărul total de clienţi ai serviciilor de mobile banking a crescut cu 32%.

Desigur, anul 2018 a adus rezultate notabile în transformarea digitală a băncilor, iar acestea au reuşit să îmbunătăţească semnificativ, prin imaginaţie şi inovaţie, serviciile puse la dispoziţia clienţilor, pe care doresc să-i cunoască tot mai bine şi cărora se străduiesc să le sporească gradul de satisfacţie.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0