Profitul la nouă luni al Băncii Transilvania s-a apropiat de un miliard de lei

Profitul la nouă luni al Băncii Transilvania s-a apropiat de un miliard de lei

Banca Transilvania se apropie de finalizarea integrării Bancpost, iar în acelaşi timp, BT rămâne un pilon puternic al finanțării economiei naționale prin creditarea firmelor şi a populației. Banca a depăşit pragul de 550.000 de clienți creditați, dintre care peste 30.000 sunt companii. Fuziunea cu Bancpost, care va fi în 31 decembrie a.c., va aduce un plus de peste 175.000 de clienți creditati în portofoliul BT.

În trimestrul trei a.c., Banca Transilvania a acordat aproximativ 55.000 de împrumuturi pentru companii şi persoane fizice.

Banca a ajuns la 3,2 milioane de carduri în portofoliu, ceea ce înseamnă 19% cota de piață privind cardurile emise în România.

BT este principala <poartă> pentru tranzacțiile la comercianți în România. Numărul POS-urilor gestionate de Banca Transilvania a ajuns la 47.000, reprezentând 24% din terminalele instalate în România.

Banca gestionează un portofoliu de aproximativ 410.000 carduri de credit, care generează aproximativ 30% din tranzacțiile realizate cu carduri de credit la comercianții din România.

Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 1.241,07 milioane lei, din care cel al băncii este de 979,06 milioane lei. Rezultatul cuprinde o parte a cheltuielilor de integrare Bancpost în BT. Subsidiarele şi participatiile de capital au contribuit cu peste 260 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT. 

Suntem multumiți că am reuşit să îmbinăm creşterea organică şi profitabilitatea cu un proces rapid de integrare a businessului şi clienților Bancpost. Prioritatea noastră a fost şi rămâne experienta clienților noştri în utilizarea serviciilor bancare şi finanțarea economiei. De aceea ne-am focusat pe creşterea responsabilă a businessului şi pe investiții în tehnologie şi digitalizare. Am optat pentru o integrare rapidă a Bancpost pentru că este în avantajul clienților, precum şi pentru că favorizează creşterea. Totul merge bine şi suntem încrezători în ceea ce priveşte fuziunea de la finalul anului. Creşterea bazei BT datorită clienților pe care îi aşteptăm de la Bancpost este încă o premisă pentru continuarea dezvoltării băncii noastre în 2019” – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

Grupul Financiar Banca Transilvania are active totale de 76,6 miliarde lei, din care 64,7 miliarde lei BT individual, creditele nete reprezentând 50,2% din activele Grupului BT.

Grupul gestionează în Romania credite de 38,43 mld lei, din care 32,51 mld lei sunt acordate prin Banca Transilvania. Depozitele clienţilor au ajuns la 62,79 mld lei, din care 41,38 mld lei sunt depozite ale clienţilor persoane fizice, iar 21,41 mld lei, depozite ale persoanelor juridice. Raportul credite/depozite BT este de 66% la sfârşitul lui septembrie 2018. Rata expunerilor neperformante conform indicatorului EBA este de 5,74% la 30 septembrie 2018. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 88%. În cazul în care sunt considerate şi garanţiile, rata de acoperire este de 119%. Solvabilitatea băncii este de 23,16%.

Eficienţa operaţională BT se păstrează la nivel confortabil, de 47%, în ciuda eforturilor financiare mari de integrare a Bancpost și Victoriabank.

BT Leasing a fuzionat în octombrie a.c. cu ERB Leasing, companie achiziționată de la Eurobank Group odată cu Bancpost şi ERB Retail Services, în aprilie a.c.

Aplicația BT Pay – primul wallet bancar din România, lansat la începutul acestui an – a ajuns la 180.000 de descărcări la finalul acestui trimestru. Numărul tranzacțiilor cu telefonul la comercianți şi al transferurilor de bani între utilizatori a crescut cu 33% față de T2 2018.

BT a semnat în octombrie a.c. un parteneriat pentru digitalizare împreună cu companiile Druid şi UI Path. BT a devenit prima companie autohtonă care foloseşte tehnologii integrate de automatizare şi inteligență artificială pentru un program destinat celor peste 7.000 de angajați, bazat pe inteligență artificială.

Banca Transilvania a lansat prima platformă de soluții non-bancare pentru IMM-uri, BT Store, prin care oferă acces clienților săi la oferte preferențiale. Soluțiile sunt destinate managementului şi gestionării afacerii şi rezolvă nevoi reale ale acestora – de la facturare, contabilitate primară, gestionarea cashflow-ului, până la recrutare de angajați etc.

Aplicația PAGO, care centralizează toate facturile de utilități într-un singur cont şi care este dezvoltată în parteneriat cu BT şi susținută de Mastercard, are la finalul lunii septembrie a.c. peste 150.000 de descărcări în decurs de un an.

BT a lansat Cardul de masă, versiunea digitală a bonurilor de masă tipărite. Este destinat cumpărăturilor alimentare şi plății consumației la restaurant în rețeaua de parteneri ai băncii. În plus, cardul poate fi inclus în aplicația BT Pay, oferind astfel cel mai bun user experience dintre ofertele de pe piață.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0