Raiffeisen Bank a înregistrat o creştere a portofoliului de credite cu 19% în 2018

Raiffeisen Bank a înregistrat o creştere a portofoliului de credite cu 19% în 2018

  • Profitul net a crescut cu 79%, până la 881 milioane de lei;
  • Activele totale ale băncii au crescut cu 11% şi au depăşit pragul de 40 de miliarde de lei;
  • Portofoliul de credite al băncii s-a majorat cu 19% şi a ajuns la 26,73 miliarde de lei;
  • Creşterea creditării vine, în mare parte, din finanţările acordate companiilor româneşti;
  • Depozitele clienţilor au crescut cu 11%, până la 33,09 miliarde de lei;
  • Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,1% la finalul anului 2018;
  • Taxele şi impozitele directe şi indirecte suportate de banca au fost de peste 476 milioane de lei.

Raiffeisen Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit de 881 milioane de lei (echivalentul a 189 milioane de euro), cu 79% mai mult decât în 2017, când a înregistrat 491 milioane de lei. Activele băncii au crescut cu 11%, până la 40,04 de miliarde lei. Creditele acordate clienţilor au crescut cu 19%, până la 26,73 de miliarde lei în 2018, iar depozitele clienţilor au avansat anul trecut cu 11%, atingând valoarea de 33,09 miliarde de lei. Veniturile băncii au ajuns la finalul anului trecut la 2.522 de milioane lei, cu 23% mai mult faţă de 2017. Evoluţia foarte bună a rezultatelor băncii se datorează creşterii cotei de piaţă pentru credite şi unui ritm susţinut şi echilibrat de creştere organică pe principalele segmente de clienţi şi produse. Vorbim de cele mai bune rezultate financiare înregistrate vreodată de Raiffeisen Bank în România.
„Întotdeauna am spus că succesul nu vine imediat şi nici dintr-odată. Rezultatele excepţionale de astăzi au în spate ani de eforturi, de încercări, de eşecuri şi de reuşite. 2018 este anul cu cele mai bune rezultate ale băncii de până acum, iar acest lucru se transpune în faptul că suntem un finanţator responsabil al economiei româneşti, creditele acordate clienţilor se apropie de 6 miliarde de euro, avem aproximativ 5.000 de salariaţi şi suntem unul dintre cei mai importanţi contributori la bugetul de stat” a spus Steven van Groningen, Preşedinte şi CEO Raiffeisen Bank.
La finalul anului 2018, volumul de credite nete acordate de bancă a crescut cu 20%: pentru companiile mari şi medii creşterea a fost de 23%, pentru IMM-uri de 13%, iar împrumuturile nete acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%.
În acelaşi timp, costul riscului a scăzut la jumătate în 2018 faţă de 2017, pe fondul evoluţiei bune a economiei şi a îmbunatăţirii comportamentului de plată al clienţilor băncii. Rata creditelor neperformante a scăzut cu 2 puncte procentuale, până la 4,1%.
Taxele şi impozitele directe şi indirecte suportate de bancă în anul 2018 au fost în valoare totală de peste 476 milioane lei.
Cheltuielile operaţionale au crescut anul trecut cu 6% faţă de 2017, până la 1,28 miliarde de lei, pe fondul creşterilor salariale, al presiunilor inflaţioniste, dar şi al investiţiilor importante în IT, digitalizare şi infrastructura.
Anul 2018 a adus două importante schimbări în infrastructura IT a băncii, care ne ajută să fim mai flexibili la schimbări şi să răspundem mai rapid cerinţelor clienţilor, dar şi tuturor reglementărilor. Sistemul central al băncii a fost actualizat la versiunea cea mai recentă, mai performantă “Signature”, iar aplicaţiile noi de mobile şi online banking au fost lansate către angajaţii Raiffeisen Bank, în noiembrie 2018. Aplicaţiile noi vor putea fi utiliazate curând de clienţii persoane fizice ai băncii şi vor integra cerinţele regulatorii PSD2.
Portofoliul de clienţi digitali a înregistrat noi creşteri în 2018, iar utilizatorii Raiffeisen Online şi Smart Mobile au folosit aplicaţiile cu 65% mai mult decât în anul precedent. Numărul de clienţi activi digitali a ajuns la 600.000, iar numărul utilizatorilor Smart Mobile a crescut cu 47% faţă de 2017.
Raiffeisen Bank a lansat în 2018 agenţiile “fără cash” (37 de agenţii) şi a investit în noua generaţie de sucursale, primele unităţi fiind deja deschise în Bucureşti (AFI Mall) şi în Oradea (Lotus Mall). Din noiembrie 2018, Raiffeisen Bank este printre primele bănci din România care poate emite pe loc carduri pentru persoanele fizice. Banca îşi păstrează în continuare locul întâi pe piaţa cardurilor de credit din România, cu 500.000 de carduri active.
Raiffeisen Bank a înregistrat o creştere record a numărului de clienţi Premium, peste 16% faţă de 2017, şi ocupa prima poziţie în preferinţele clienţilor privind calitatea experienţei oferite prin bancherul personal şi beneficiile dedicate.
De asemenea, banca are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piaţa* şi administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru clienţii săi care apelează la servicii de consultanţă, instrumente financiare şi servicii conexe. În 2018 am continuat să îmbunătăţim calitatea serviciilor private banking oferite, prin investiţii în digitalizare şi în pregătirea specialiştilor noştri.
În ceea ce priveşte numărul de clienţi în 2018, banca are în portofoliu peste 2 milioane de persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. La sfârşitul anului 2018, banca avea 4.966 de angajaţi (5.190 de angajaţi în 2017), 419 unităţi (451 în 2017), peste 900 ATM-uri, aproape 20.000 de POS-uri şi 220 maşini multifuncţionale (MFM-uri).

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0