Studiu BCR: 57% dintre adolescenţi sunt clienţi ai unei bănci, iar 40% fac plăţi online

Studiu BCR: 57% dintre adolescenţi sunt clienţi ai unei bănci, iar 40% fac plăţi online

57% dintre tinerii de 14-19 ani din România sunt clienţi ai unei bănci, procent care creşte la 92% pe segmentul de vârstă 20-25 de ani, potrivit unui studiu realizat de Banca Comercială Română şi intitulat Percepţia tinerilor despre sistemul bancar din România”.

Datele colectate de BCR mai arată că 51% dintre tinerii de 20-25 de ani sunt angajaţi, iar 58% câştigă cel puţin 1.000 de lei, lucru care îi determină să-şi completeze veniturile din salariu dinspre familie (47%), ponderea totală a celor care primesc bani de la familie, pe această grupă de vârstă, fiind de 67%. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care, în cazul tuturor tinerilor de până în 25 de ani, educaţia financiară provine, predominant, din familie (80%), în timp ce şcoala deţine o pondere de numai 15%, potrivit comunicatului BCR.

bcr

Studiul mai relevă că 63% dintre tinerii între 14-19 ani au călcat pragul unei bănci în ultimele trei luni, nivel care urcă la 78% pentru 20-25 de ani. De asemenea, 66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani deţin un cont curent la o bancă din România, 45% sunt titulari ai unui card de debit, iar aproximativ 30% folosesc internet banking.

Studiul arată şi că 44% dintre cei de 20-25 de ani folosesc internet banking-ul, procent care scade la numai 14% pentru 14-19 ani. Mobile banking-ul are un grad de utilizare de 29,5% pentru categoria 20-25 şi de 12,5% pentru categoria 14-19. Cu toate acestea, 29% dintre tinerii de 20-25 de ani folosesc internetul pentru a plăti facturi şi pentru transferuri, iar 59% fac diverse achiziţii online, procent care se situează la o cotă de 40% în cazul adolescenţilor (14-19 ani).

Principala doleanţă a tinerilor, în raport cu o bancă, ţine de calitatea serviciilor şi a personalului (30%), urmată de un nivel bun al dobânzilor practicate şi al comisioanelor (15%) şi de încredere (10%).

Studiul BCR mai indică faptul că 71% dintre tineri şi-ar dori, ca soluţii inovatoare, din partea unei bănci, autentificarea prin amprentă (71%), plata prin intermediul telefonului sau al ceasurilor inteligente în magazine şi restaurante (55%) şi plăţi de tip contactless în magazine (37%). În ceea ce priveşte sursa veniturilor, 74% încă mai primesc bani de la familie (ambele grupe de vârstă), iar 81% încasează aceste fonduri cash, potrivit aceleiaşi surse.

Pe ce îşi cheltuie banii tinerii din ziua de azi?

Indiferent de sursă, banii sunt cheltuiţi, în principal, pe haine şi încălţăminte (82% în cazul grupei de vârstă 14-19 ani, 81% pentru 20-25 de ani), pentru ieşiri în oraş (81% – 14-19 ani, 84% – 20-25 ani) sau pentru nevoi personale de îngrijire (74% – 14-19 ani, 80% – 20-25 ani), conform studiului “Percepţia tinerilor despre sistemul bancar din România”.

Dacă ar putea pune bani deoparte, tinerii ar economisii pentru vacanţe (67%), pentru studii sau cursuri specializate (44,5%) şi pentru îmbrăcăminte (37,7%)

De asemenea, peste 53% dintre tineri îşi doresc să se angajeze încă din timpul studiilor, în timp ce 35% vor să îşi găsească un job după absolvirea lor.

La primul loc de muncă, tinerii îşi doresc să primească un salariu cuprins între 1.000 şi 1.500 de lei (31%), 1.500 şi 2.000 de lei (25%) şi de peste 2.500 de lei (21%). În cazul grupei de vârstă 20-25 de ani, aşteptarea privind salariile de peste 2.000 de lei este ceva mai mare, se mai arată în comunicatul BCR.

ionut

Educaţia financiară a tinerilor, şi nu numai, este una dintre priorităţile strategice ale Băncii Comerciale Române. De aceea, am decis să ne implicăm din ce în ce mai puternic în dezvoltarea unor programe dedicate, menite să-i încurajeze pe tineri să-şi ia viaţa în mâini, cât mai devreme posibil, să gândească responsabil, analitic şi antreprenorial. Avem nevoie să pregătim noua generaţie pentru provocările societăţii, mai ales a celei româneşti, aflată încă în plină reaşezare. Este şi motivul pentru care, pentru cel de-al cincilea an la rând, BCR a organizat, de-a lungul verii, două programe distincte de internship plătit, unul pentru liceeni şi unul pentru studenţi, în urma cărora zeci de tineri din întreaga ţară au învăţat, din interiorul cele mai mari bănci din România, ce înseamnă responsabilitatea financiară şi cum funcţionează sistemul bancar”, a declarat Ionuţ Stanimir, purtător de cuvânt al BCR.

Studiul “Percepţia tinerilor despre sistemul bancar din România” a fost realizat la sfârşitul lunii august, în rândul şi cu sprijinul tinerilor participanţi în cadrul programelor Summer Job and Learn @BCR, fiind colectate 1.968 de chestionare valide, din care 32% din Bucureşti, iar 68% din restul ţării.

Scopul studiul Băncii Comerciale Române este acela de a crea o imagine despre nivelul actual de cunoştinşe şi comportamentul tinerilor din România, în raport cu instituţiile financiare.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0
Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats