-->

Irina Măndoiu, CEO,  Policolor-Orgachim Group: “Frica” şi “Unitatea” – două teme pe care le ataşez lui 2020

Irina Măndoiu, CEO, Policolor-Orgachim Group: “Frica” şi “Unitatea” – două teme pe care le ataşez lui 2020

A urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe din cadrul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu, este licenţiată în biologie, cu specializare în protecţia mediului și are o experiență de peste 20 de ani în coordonarea vânzărilor, în distribuție, operațiuni și strategii de marketing. Irina Măndoiu a lucrat în echipa Albalact, unul dintre cei mai cunoscuți jucători de pe piața locală de lactate, din 2005 intrând în companie pe poziția de Trade Marketing Manager. Din 2010 când a devenit Directorul Comercial al producătorului român, a construit și condus întreaga strategie a companiei, participând totodată la poziționarea și lansarea cu succes a bran-durilor și inovațiilor de produse. După 15 ani în industria lactatelor, Director Comercial al producătorului de lactate Lactalis, a plecat din companie, preluând poziția de CEO al Gru-pului Policolor – Orgachim, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața de lacuri și vopsele. A răspuns acestei provocări pe care a văzut-o drept o continuare firească a experi-enței și pregătirii sale profesionale. „Regula de aur” după care Irina Măndoiu se ghidează în carieră este să împartă cu oamenii de lângă ea idei, experienţe şi responsabilităţi, lucru care a învăţat-o că e bine să şi asculţi, nu doar să vorbeşti. Irina Măndoiu a fost premiată la Gala organizată de Finmedia și revista Piața Financiară, „Femei care schimbă România”.

Pandemia a venit cu efecte neașteptate asupra vieții noastre, în plan social, economic, financiar, cultural, educațional. Cum ați simțit această perioadă, atât pe plan personal, cât și ca cetățean, ca femeie care s-a văzut pusă în situații limită cărora a trebuit să le facă față?


COVID 19 a schimbat major procesul decizional, atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional.
La un an după începutul pandemiei am depăşit cu toţii etapa de şoc, de vulnerabilitate imediată. Suntem în zona în care ne-am recalibrat şi încercăm să recăpătăm un (alt fel de) control asupra situaţiei. Dar, dacă ar fi să mă gândesc la două teme pe care să le ataşez lui 2020, ele ar fi “frica” şi “unitatea”. Frica, manifestată ca impuls primar, a fost cel mai mare duşman al tuturor, fie el manager sau consumator, în viaţa privată sau de business. Ca leader al organizaţiei, trebuie să treci în prima linie când există un pericol. Trebuie, prin puterea exemplului, să păstrezi calmul şi echilibrul în organizaţie, la fel ca într-o familie. Unitatea- pentru că mult mai multă lume a înţeles nevoia reală de a se susține, de a conlucra, de a se proteja pe sine şi cei din jur. De aici au ieşit nişte acţiuni umanitare şi cetăţeneşti admirabile.

În primăvara lui 2020 am încercat să mă adaptez rapid. Atunci când ai responsabilităţi mari, trebuie să te resetezi repede şi să generezi soluţii pentru cei din jur. Exact cu un an în urmă, totul era o mare necunoscută. Am început prin a stabili priorităţile: familie şi angajaţi în siguranţă, distribuţie la parametrii normali pentru a reuşi să fim alături de clienţi şi, deloc la final de listă, reinventarea punctelor de întâlnire, în familie, cu echipa şi clienţii. Am aceleaşi priorităţi şi acum, la care s-au adăugat multe altele ce ţin de noua companie, Policolor –Orgachim, a cărei conducere am preluat-o chiar anul trecut.


Cum a afectat pandemia sectorul/societatea unde lucrați? Ce s-a schimbat în modul de business, de comunicare, de relaționare? A creat pandemia și oportunități de dezvoltare, de inovare?


În cazul Policolor- Orgachim, grup care include fabrici de materii prime şi produse finite, echipe de distribuţie şi vânzare, pe canale B2B şi B2C, pe mai multe pieţe de desfacere, toate afectate de pandemie, 2020 nu a fost uşor. Dar organizarea bună, oamenii cu experienţă din echipele celor două ţări (România şi Bulgaria) şi calitatea produselor şi a brandurilor şi-au demonstat încă odată importanța în funcţionarea optimă a businessului.

Pe trendul crescător al proiectelor tip DIY şi al rolului multifuncţional pe care locuinţa îl joacă în viaţa fiecăruia ne-am bucurat că am putut susţine constant consumatorii. SPOR sau SPOR cu Ioni de argint au făcut echipă cu cei care şi-au transformat spaţiile de acasă sau şi-au împrospătat aerul utilizând produse de calitate, foarte uşor de mânuit. Nu aş uita faptul că 2020 a însemnat pentru noi şi primul an în care noua fabrică Policolor a dat drumul producţiei iar investiţia în tehnologie ne-a asigurat un flux neîntrerupt în activitate şi ne-a permis implementarea rapidă a măsurilor de siguranţă în rândul angajaţilor.
În ceea ce priveşte marile schimbări aduse de noua paradigmă în care funcţionăm, aş spune că cea mai mare provocare este legată de distanţarea socială şi efectul ei.

Omul este în esenţa lui un animal social, fără interacţiune nu se prea poate dezvolta. Aici căutăm încă raspunsuri- la nivel personal, la nivelul echipelor (HR-ul are acum noi misiuni în față). Ne preocupă felul în care reuşim să transmitem emoţie sau entuziasm prin intermediul unor ecrane, să păstrăm o comunicare fluentă şi clară, atât în interiorul companiei, cât şi în afara ei.
Fiecare companie se întreabă, de exemplu, cum poate fi alături de consumatorul său, dacă nu poate fi direct alături de el? TV, Instagram, FB Live,YouTube,Clubhouse? O dilemă pe care a ridicat-o COVID 19 majorităţii business-urilor. Şi acest lucru se întâmplă în era personalizării, paradoxal.

Cu siguranţă pandemia a şi accelerat capacitatea noastră de a inova, de a ne reinventa şi acest lucru se vede inclusiv în modul în care mediul de afaceri şi-a recalibrat rapid sistemele de comunicare, producţie, vânzări şi promovare.


„Economia de după pandemie” se va adapta nevoii de digitalizare, impactului major asupra vieții reale a lumii virtuale, telemuncii, a corelării pregătirii profesionale cu realitatea economică? Pandemia s-ar putea dovedi a fi un catalizator pentru progresul exponențial al femeilor în afaceri și o oportunitate de a corecta prejudecata inerentă de gen?


Pe măsură ce ne vom adapta în lumea virtuală, cu soluţii digitalizate, ne vom inadapta social. Într-un singur an trăit în pandemie, “la distanţă”, aproape 20% dintre oameni susţin că sunt mai puţin sociabili, acuză un stres mai mare la muncă sau în familie şi, nu în ultimul rând, manifestă diferite tipuri de epuizare, ca să nu spun burnout. Cu siguranţă economia după pandemie va fi mai flexibilă, mai online related şi costurile se vor optimiza. Dar investitorii şi managerii trebuie să se gândească mai mult şi mai serios la consecinţele asupra stării psihice şi fizice a angajaţilor şi a consumatorilor. Cred că adevărata adaptare aici se va măsura, la recalibrarea proceselor de muncă, la oferta comercială direct relaţionată cu starea de bine a clientului final. În acest context, femeile au un cuvânt greu de spus.
*Publicat în suplimentul FEMEI CARE SCHIMBĂ ROMÂNIA al revistei Piața Financiară

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0