Ce trebuie să faci în caz de accident auto în afara țării

Ce trebuie să faci în caz de accident auto în afara țării

Biroul Asigurătorilor Auto din România, în parteneriat cu Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Poliția de Frontieră, Asociația pentru Promovarea Asigurărilor și Academia Titi Aur demarează, începând de mâine, 24 august, un proiect-pilot de informare a șoferilor în legătură cu pașii pe care trebuie să îi urmeze în cazul producerii unui accident auto în străinătate.

Proiectul vizează informarea conducătorilor auto care părăsesc teritoriul României prin intermediul unor pliante distribuite în trei dintre cele mai tranzitate puncte de trecere a frontierei în perioada verii: Vama Veche, Negru Vodă și Nădlac. Aceasta este doar prima etapă a unei campanii ample de informare cu privire la asigurarea Carte Verde, mai multe acțiuni care să vină în sprijinul posesorilor de asigurare RCA urmând să fie realizate anul viitor, când este vizată și atragerea mai multor parteneri din zone diferite de interes, care să contribuie la popularizarea informațiilor.

Pliantele conțin detalii despre asigurarea Carte Verde, țările unde aceasta este valabilă, precum și modul în care poate fi utilizată, în cazul producerii unui accident auto în afara granițelor țării.

Începând de mâine, pliantele vor fi distribuite după următorul program:

  • 24 și 25 august – punctul de trecere a frontierei Negru Vodă.

  • 26 și 27 august – punctul de trecere a frontierei Vama Veche.

  • 28 și 29 august – punctul de trecere a frontierei Nădlac.

Obiectivul BAAR, instituția în ale cărei atribuții intră gestionarea asigurării Carte Verde, este informarea corectă și completă a conducătorilor auto cu privire la drepturile, dar și obligațiile pe care le au atunci când călătoresc în străinătate și sunt implicați într-un accident auto. Prin intermediul acestei campanii, ne-am propus să venim în sprijinul șoferilor, oferindu-le un ghid complet care conține informații ușor de înțeles și aplicat. Este prima campanie în acest sens demarată de BAAR și cu siguranță vor urma multe alte inițiative orientate pro-client”, a declarat Mădălin Roșu, președintele BAAR.

Educarea și informarea corectă a consumatorilor este o prioritate și o preocupare constantă a UNSAR. Astfel, implicarea în această campanie a venit ca un demers firesc: dorim să oferim consumatorilor de asigurare toate informațiile de care au nevoie despre produsele utilizate. Acest proiect dă startul unor campanii de informare a clienților și ne dorim ca, împreună cu toate instituțiile partenere, prin punerea în comun a eforturilor, să contribuim la creșterea nivelului de educație financiară și rutieră și, desigur, în câțiva ani să se înregistreze o scădere semnificativă a numărul de accidente rutiere de pe străzile din România”, a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

Protecţia consumatorilor şi educaţia financiară reprezintă obiective strategice pentru ASF. Este fundamental ca toţi consumatorii de produse financiare non-bancare să fie informaţi corect, complet şi la timp, în legătură cu drepturile pe care le au. Considerăm că astfel de campanii au un rol informativ important şi de aceea ASF îşi manifestă deschiderea totală pentru asemenea parteneriate care vin în sprijinul consumatorilor”, a declarat Călin Rangu, director Direcția Relații cu Publicul, Petiții și Educație Financiară în cadrul ASF.

*Notă: Detalii și informații în timp real în legătură cu acest proiect găsiți pe https://www.facebook.com/Asiguropedia și www.asiguropedia.ro

COMMENTS

Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats