Banner Leasing 2025

Analiza detaliată a înmatriculărilor de autovehicule,  în luna Iunie și pe întregul an 2025

Analiza detaliată a înmatriculărilor de autovehicule, în luna Iunie și pe întregul an 2025

În luna iunie 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor publicate de DGPCI:

  • Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -50%, față de iunie 2024;
  • Autoturismele electrificate au o scădere de -30%, realizând o cotă de piață de 56.7%, din care:
  • Autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o scădere de -29.3%, cu o cotă de piață de 28.5%;
  • Autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o scădere de -34.5%, cu o cotă de piață de 17.8%;
  • Autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creștere de +20.6%, cu o cotă de piață de 6.7%;
  • Autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de -54.3%, cu o cotă de piață de 3.7%;
  • Vehiculele comerciale ușoare plus minibus sunt în scădere cu -45.5%, iar cele grele plus bus sunt în creștere cu +32.5%, față de luna similară a anului 2024.

APIA vă reamintește de decizia asociației de a trata separat motorizările mild-hibrid, marcând un pas important în direcția unei raportări precise și transparente. Această inițiativă poziționează APIA drept pionier, în România, în ceea ce privește recunoașterea distinctă a tehnologiilor hibride ușoare în statisticile oficiale. 

„Piața auto din România a fost grav afectată de cea mai lungă întârziere din istoria Programului Rabla, urmată de suspendarea completă a ediției 2025. Această situație fără precedent a destabilizat profund încrederea consumatorilor și a blocat deciziile de achiziție, iar scăderea de peste 50% a înmatriculărilor de autoturisme electrice, în luna iunie, este o consecință directă și alarmantă.

În timp ce Uniunea Europeană își intensifică eforturile pentru accelerarea tranziției către mobilitate electrică – cu obiectivul ferm de eliminare a motoarelor termice până în 2035 – România riscă să se îndepărteze periculos de aceste ținte. Lipsa de coerență și predictibilitate în politicile naționale nu doar că frânează tranziția verde, ci pune în pericol întregul ecosistem industrial auto, care are nevoie de semnale clare și susținere constantă. Este esențial ca Programul Rabla să fie relansat de urgență, cu un nivel de sprijin adecvat, care să redea încrederea pieței și să reconecteze România la direcția strategică a Europei”, spune președintele APIA, Dan Vardie.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 80% din total piață) au înregistrat, în luna iunie 2025, un volum de 10.522 unități, cu -50% mai puțin față de luna similară din 2024.

MARCA Iunie

unități

Var. luna sim.

an anterior

2025

unități

Var. an

anterior

DACIA 2744 -60.5% 17619 -32.4%
TOYOTA 969 -49.7% 5807 -16.7%
SKODA 938 -25.4% 5328 -7.8%
VOLKSWAGEN 721 -47.1% 4686 -6.7%
RENAULT 580 -62.1% 3743 -27.5%
Alte Mărci 4570 27156
TOTAL 10522 -50% 64339 -21.8%

Sursă date: DGPCI, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare
MARCA  MODEL Iunie

unități

Var. luna sim.

An anterior

2025

unități

Var. an

anterior

DACIA DUSTER 1178 -49.9% 6207 -31.4%
DACIA LOGAN 656 -75.3% 5291 -36.4%
DACIA SANDERO 410 -67.8% 3257 -30.1%
SKODA OCTAVIA 400 -36.7% 2311 -7.3%
TOYOTA COROLLA 315 -39.7% 1648 -9%
Alte Modele 7563 45625
TOTAL 10522 -32.4% 64339 -21.8%

Sursă date: DGPCI, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

Segmentarea pe clase: În luna iunie 2025, față de aceeași lună a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:

  • Clasa A: -78.2%
  • Clasa B: -58.1%
  • Clasa C: -58.2%
  • Clasa D: -37.8%
  • Clasa E: +42.3%
  • Clasa F: +2.9%
  • SUV: -43.5%

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 55.4% în scădere cu -43.5%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25.5%, în scădere cu -58.2% și Clasa B cu o cotă de 12.9%, în scădere cu -58.1% față de cota deținută în luna iunie a anului trecut.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de -64.4%, ajungând la o pondere de 33.4%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de -61.2%, ajungând la o pondere de 9.9%. 

În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna iunie 2025, o scădere de -29.3%, ajungând la o pondere de 28.5% din totalul pieței de autoturisme. Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 90% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 10% sunt motorizări pe motorină.  

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate – BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în luna iunie a anului 2025, o cotă de piață de 56.7%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu mult cota deținută împreună de motorizările pe benzină și motorină.

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 3.7% din piață, în luna iunie a anului 2025, față de iunie 2024, când reprezentau 4%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6.7%, față de iunie 2024, când reprezentau 2.8%.

Top Mărci – ELECTRICE

În primele șase luni ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1.159 unități și o scădere de -44.9% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 191 unități și Tesla Model Y cu 166 unități.
MARCA       2025 2024 var%
DACIA 1159 2101 -44.9%
TESLA 362 1473 -75%
RENAULT 220 254 -13.4%
VOLKSWAGEN 197 244 -19.3%
MERCEDES BENZ 151 193 -21.8%
Alte Mărci 1100 1420
Total 3189 5685 -44%

Top Mărci – PLUG-IN HYBRID

În ceea ce privește autoturismele Plug-In, top 3 modele din primele șase luni ale anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 302 unități și o creștere de +9% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmat de Volkswagen Golf cu 219 unități si Toyota RAV4 cu 203 unități.
MARCA 2025 2024 var%
MERCEDES-BENZ 666 618 +7.8%
BMW 475 362 +31.2%
VOLKSWAGEN 467 76 +514%
FORD 335 292 +14.8%
VOLVO 260 203 +28%
Alte Mărci 1463 1368
Total 3666 2919 +25.6%

Top Mărci – FULL HYBRID

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3, în primele șase luni din 2025: Dacia Duster cu 1.679 unități, urmat de Toyota Corolla cu 1.587 unități și Toyota RAV4 cu 1.226 unități.
MARCA 2025 2024 var%
TOYOTA 5156 5917 -12.9%
DACIA 2030 399 +408%
RENAULT 772 981 -21.3%
MG 661
KIA 641 222 188%
Alte Mărci 1791 2650
Total 11051 10169 +8.7%

      Top Mărci – MILD HYBRID

Autoturismele mild hybrid au pe primul loc din top 3, în primele șase luni din 2025: Dacia Duster cu 3.474 unități, urmat de Hyundai Tucson cu 898 unități și Suzuki S-Cross cu 811 unități.
MARCA 2025 2024 var%
DACIA 3662 90
SUZUKI 1765 2420 -27%
BMW 1648 1397 +18%
MERCEDES-BENZ 1500 1209 +24%
HYUNDAI 1165 1046 +11.4%
Alte Mărci 7510 9897
Total 17250 16059 +7.4%

Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în iunie 2025, o scădere de -45.5% față de luna iunie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de -47.7%.

MARCA Iunie

unități

Var. luna sim. an anterior
VOLKSWAGEN 356 79.8%
FORD 285 -32.3%
RENAULT 186 -73.4%
IVECO 136 -60.5%
FIAT 111 -56.3%
Alte Mărci 260
TOTAL 1334 -47.7%

Sursă date: DGPCI, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare
MODEL Iunie

unități

Var. luna sim.

An anterior

VOLKSWAGEN CADDY 270 629.7%
IVECO DAILY 135 -60.8%
FORD TRANSIT 132 -27.1%
FIAT DUCATO 101 -38%
RENAULT MASTER 94 -67%
Alte modele 602
Total 1334 -47.7%

Sursă date: DGPCI, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele șase luni anului 2025, un volum de 333 unități, față de 318 unități în aceeași perioadă a anului trecut.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în iunie 2025, o creștere de +32.5% față iunie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o creștere de +39.2%.

MARCA Iunie

unități

Var. luna sim.

An anterior

MERCEDES-BENZ 333 67%
VOLVO 199 176%
SCANIA 135 101%
DAF 122 4%
MAN 78 8%
Alte Mărci 95
Total 962 +39.2%

Sursă date: DGPCI, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

Notă: Analiza detaliată a segmentelor vehiculelor comerciale grele si bus cu includerea segmentelor 3.5t – 6t, 6t – 16t, >16t si bus este disponibilă prin accesarea platformei de raportare https://www.apia.ro/platforma-raportare

Utilizarea datelor și a informațiilor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) trebuie să fie însoțită obligatoriu de menționarea sursei și a adresei website-ului oficial al asociației,  https://www.apia.ro.