Banner Leasing 2025

APIA și InfoCons își unesc forțele pentru susținerea industriei auto

APIA și InfoCons își unesc forțele pentru susținerea industriei auto

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorilor reprezentată de domnul Președinte Sorin Mierlea a încheiat un protocol de colaborare cu  APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile reprezentată de domnul Președinte Dan Vardie, cu scopul dezvoltării unor inițiative comune de informare și educare a consumatorilor în domeniul auto, cu accent pe siguranță, mobilitate sustenabilă și transparență în procesul de achiziție.

Parteneriatul își propune să aducă în atenția publicului, consumatori persoane fizice cât și operatori economici, un instrument util și accesibil și anume: Aplicația Europeană InfoCons. Accesând gratuit secțiunea ALERTE, consumatorii pot evita achiziționarea și utilizarea unor produse sau servicii neconforme, inclusiv din domeniul mobilității: autovehicule, anvelope, piese auto, accesorii și componente etc.

„Protejarea drepturilor și intereselor consumatorilor este o direcție esențială pentru APIA, în completarea rolului nostru de reprezentare a industriei auto din România. Considerăm că accesul publicului la informații clare și obiective despre evoluția pieței auto, precum și sprijinul prin măsuri legislative oneste și eficiente – precum programul Rabla Auto pentru care asociația noastră este în permanență legătură cu autoritățile – sunt fundamentale pentru o mobilitate sustenabilă și accesibilă și în țara noastră. Prin parteneriatul cu InfoCons, ne consolidăm misiunea de a lucra în interesul tuturor actorilor din acest sector,  protejând drepturile consumatorilor și realizând proiecte comune de interes național” explică Dan Vardie, Președinte APIA.

„Numărul tot mai mare de produse, inclusiv din domeniul auto, semnalate în sistemul de Alertă rapidă al Uniunii Europene în Aplicația Europeană InfoCons atrage atenția asupra unei nevoi de a sprijini consumatorii și agenții economici din domeniu sau cei care achiziționează astfel de produse prin informare corectă, educație continuă și instrumente eficiente. Parteneriatul cu APIA este un pas important în această direcție, contribuind la creșterea gradului de conștientizare privind siguranța produselor, mobilitatea sustenabilă și responsabilitatea în procesul de achiziție. Doar un consumator informat poate face alegeri în cunoștință de cauză și își poate apăra drepturile într-un mod real și eficient.” adaugă Sorin Mierlea, Președintele InfoCons.

Parteneriatul dintre APIA și InfoCons răspunde unei nevoi reale într-un domeniu aflat în plină transformare, marcat de provocări legislative, avans tehnologic accelerat și presiunea unei tranziții rapide către mobilitate cu emisii reduse. În acest context complex, consumatorii au nevoie de informații clare, de educație continuă și de instrumente care să îi sprijine în luarea unor decizii informate, sigure și sustenabile. Colaborarea dintre cele două organizații urmărește consolidarea încrederii și a predictibilității într-o piață auto dinamică, tot mai exigentă.