Benjamin TURQUIN, director general al BRD Asigurări de Viaţă și country manager al BRD Asigurări: Produsele de asigurări de viață cu componentă investițională au înregistrat un ritm de creștere substanțial

Benjamin TURQUIN, director general al BRD Asigurări de Viaţă și country manager al BRD Asigurări: Produsele de asigurări de viață cu componentă investițională au înregistrat un ritm de creștere substanțial

„Percepția asupra asigurărilor în România se schimbă pas cu pas. Abordarea transparentă și centrată pe client este un exercițiu zilnic pentru a oferi clienților un produs de asigurare clar, cu beneficii și claritate în ceea ce privește comisioanele aplicate și sumele acoperite, precum și beneficiile pentru aceștia. Liniile noatre de afaceri cu cele mai bune performanțe sunt strâns legate de bancassurance, care fac parte din ADN-ul nostru ca parte a Grupului Société Générale. Toate asigurările noastre de viață cu componentă investițională oferă fonduri care promovează sustenabilitatea socială și de mediu. Mă aștept ca anul 2023 să se încheie cu rezultate în creștere pentru piața asigurărilor” spune Benjamin TURQUIN, director general al BRD Asigurări de Viaţă și country manager al BRD Asigurări.

În primul rând, aș dori să vă întreb cum au fost primele trei trimestre ale anului 2023 pentru BRD Asigurări de Viață în special și pentru piața asigurărilor în general? Ce a mers bine, ce a mers mai puțin bine?

Piața asigurărilor de viață a rămas stabilă, în general, datorită unei piețe rezistente a creditelor ipotecare și a unui nivel crescut al consumului românilor.  

Scăderea ratei inflației și stabilizarea dobânzilor joacă în favoarea pieței. Într-adevăr, produsele de asigurări de viață cu componentă investițională au înregistrat un ritm de creștere substanțial, interesul intern pentru astfel de produse fiind în creștere de la an la an. BRD Asigurări de Viață își extinde în mod constant diversitatea ofertei.

Cum a evoluat percepția românilor în ceea ce privește asigurările? Cum apreciați nivelul de educație financiară la acest nivel și ce ar trebui făcut în viitor pentru a progresa în acest domeniu?

Dacă ne uităm la cifre, doar 1 din 5 români are locuința asigurată. Este o cifră surprinzătoare într-o țară în care un cutremur este un eveniment mai mult decât probabil. Vestea bună este că percepția asupra asigurărilor în România se schimbă pas cu pas. Există, desigur, loc de îmbunătățire și vom ajunge acolo.  

Într-adevăr, evenimentele de anul trecut cu COVID, îngrijorările economice legate de inflație și războiul din Ucraina i-au făcut pe oameni să se îngrijoreze cu privire la situația lor financiară și la capacitatea de a-i proteja pe cei dragi.  

Progresele care pot fi făcute în acest domeniu vor proveni din diverse surse; putem numi două surse principale: Abordarea pentru companiile de asigurări și Educația financiară și protejarea sănătății.

Este esențial pentru sectorul asigurărilor să lucreze la abordarea riscurilor și clienților potențiali, să fie demne de încredere, să fie transparente în politicile lor și să ofere produse care să răspundă nevoilor pieței. 

Creșterea încrederii înseamnă că societățile de asigurare trebuie să ofere vizibilitate asupra principalilor indicatori financiari, cum ar fi rata de solvabilitate, rata cererilor de despăgubire, rata de reînnoire, pentru a demonstra soliditatea lor. 

Abordarea transparentă și centrată pe client este un exercițiu zilnic pentru a oferi clienților un produs de asigurare clar, cu beneficii și claritate în ceea ce privește comisioanele aplicate și sumele acoperite, precum și beneficiile pentru aceștia. 

În ceea ce privește educația financiară, acesta este un obiectiv comun cu toți actorii din sectorul financiar. 

De exemplu, ARB și UNSAR propun platforme de educație financiară. De asemenea, ASF creează în mod regulat ghiduri pentru ca clienții să aibă acces la cunoștințele necesare pentru asigurări. Colaborăm îndeaproape cu aceste instituții pentru ca informațiile să fie clare și valoroase pentru piață. 

În ceea ce privește prevenirea riscurilor, lucrăm cot la cot cu companii precum PAID pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la nevoia de asigurare a locuinței în toată țara.

Cum evaluați evoluția riscurilor asigurate și cum pot fi acestea gestionate eficient de către asigurători?

Noi evaluăm evoluția riscurilor asigurate prin intermediul a doi piloni principali, cercetarea clienților și urmărirea cererilor de despăgubire. 

Primul pilon ne permite să înțelegem nevoile și așteptările clienților în materie de asigurări și să ne adaptăm produsele și gama de produse în consecință. Acest lucru se face în strânsă colaborare cu distribuitorii noștri, care sunt în prima linie cu clienții noștri. 

O altă sursă de date este studiul nostru anual de satisfacție a clienților, în cadrul căruia colectăm numeroase feedback-uri cu privire la acoperirile noastre și la sumele acoperite. 

Al doilea pilon este urmărirea amănunțită a cererilor de despăgubire. Aceasta ne permite să evaluăm nivelul de acoperire pe care produsele noastre îl oferă clienților noștri. Dacă un produs prezintă o rată bună a cererilor de despăgubire, înseamnă că acesta aduce valoare adăugată clienților noștri în viața de zi cu zi și că își îndeplinește scopul.

Ce linii de business și ce produse au avut cele mai bune performanțe pentru BRD Asigurări în 2023?

Liniile de afaceri cu cele mai bune performanțe sunt strâns legate de bancassurance, care fac parte din ADN-ul nostru ca parte a Grupului Société Générale.  

Asigurările de viață legate de credite, în special de creditele de consum, au avut o evoluție foarte bună în acest an. În concordanță cu apetența naturală a românilor pentru a deține o locuință proprie, asigurările noastre de locuințe legate de creditele ipotecare au avut performanțe bune în acest an.  

Asigurările noastre de călătorie și de mijloace de plată legate de carduri au însoțit clienții BRD în călătoria lor bancară și sunt aliniate cu obiectivele.  

În ceea ce privește asigurările de sine stătătoare, recenta noastră campanie din octombrie pentru noua noastră asigurare de viață cu componentă de investiții care oferă fonduri structurate atât în lei, cât și în euro a obținut rezultate foarte bune.

Ce rol au jucat tehnologia și inteligența artificială în dezvoltarea companiei?

În ultimii ani, tehnologia ne-a permis să dotăm distribuitorii noștri cu instrumentele necesare pentru a-i însoți pe ei și pe clienți de-a lungul unui proces de subscriere a asigurărilor fără probleme. Am lansat două platforme dedicate agenților pentru distribuția produselor noastre de viață și non-viață. 

De asemenea, o colaborare strânsă cu BRD ne-a permis să oferim o experiență fără cusur atât clienților lor în timpul procesului de integrare online, cât și în timpul parcursului de subscriere a creditelor de consum. Produsele noastre de asigurare sunt pe deplin integrate în călătoriile web sau mobile pentru client. 

Obiectivul nostru este să dezvoltăm această utilizare a tehnologiei împreună cu distribuitorii noștri pentru a ne servi mai bine clienții, pentru a le înțelege nevoile și pentru a le propune produsul adaptat la momentul potrivit.

Ce înseamnă durabilitatea pentru BRD Asigurări de Viață și cum se traduce aceasta în strategia sa de dezvoltare?

Pentru BRD Asigurări de Viață, sustenabilitatea este legată de mediu, dar și socială prin educație și incluziune. Acest lucru se traduce în produsele noastre și în acțiunile noastre ca și companie. Într-adevăr, toate asigurările noastre de viață cu componentă investițională oferă fonduri care promovează sustenabilitatea socială și de mediu.  

BRD Asigurări de Viață se concentrează pe implementarea acțiunilor durabile și pe integrarea angajaților săi ca participanți activi. Acest lucru începe de la reducerea consumului de energie, la plantarea de copaci cu voluntarii BRD Asigurări de Viață, până la instruirea a 5 dintre colegii noștri cu privire la provocările schimbărilor climatice.  

Încurajăm angajații noștri să facă parte din această strategie prin voluntariat împreună cu noi sau în afara serviciului. De exemplu, anul acesta, cu ocazia Zilei Copiilor, am organizat împreună cu Vocea Autismului o zi specială cu copiii și angajații noștri pentru a picta și a învăța împreună trucuri de magie. A fost un moment minunat de împărtășire a unor amintiri minunate și de sensibilizare.

Ce credeți că va însemna anul 2023 pentru compania pe care o conduceți, pentru piața asigurărilor și pentru economia românească?

Mă aștept ca anul 2023 să se încheie cu rezultate în creștere pentru piața asigurărilor în general. În ceea ce privește asigurările de viață atașate creditelor, piața imobiliară a început să scadă, impactul rămâne limitat în comparație cu alte țări. Nivelul de consum al gospodăriilor din România este încă dinamic și, în consecință, și solicitările de credite de consum și carduri de credit.

Pe segmentul asigurărilor de viață cu componentă investițională, activitatea este în creștere, aceste produse fiind solicitate mai frecvent de către clienții noștri, deoarece beneficiază de randamente atractive într-un context securizat (capital garantat, asigurări de viață, etc.). 

În ceea ce privește asigurările non-viață, cu excepția asigurărilor auto, piața crește mai lent decât ar avea nevoie populația. Rata de penetrare a asigurărilor de locuințe stagnează aproape de 20%, în timp ce riscul imobiliar este unul real și populația ar trebui să fie asigurată. 

Chiar și în acest context, BRD Asigurări de Viață ar trebui să păstreze un ritm de creștere dinamic, impulsionat de activitatea pe credite ipotecare, carduri și portofoliul clienților BRD.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0