Banner Leasing 2025

Gala leasingului românesc 2025

Gala leasingului românesc 2025

După un an 2024 văzut ca plin de probleme pentru Europa, anul 2025 vine cu noi incertitudini și posibile schimbări radicale pe piețele internaționale, cu noi schimbări de reglementare în Europa și noi cerințe ale pieței. Ne așteptăm la un an dificil pentru piaţa auto din România în 2025 pentru că sunt multe tendinţe care pun sub presiune acest sector – pe de o parte producătorii tradiţionali se află sub presiunea unor reglementări stricte și a unei concurenţe tot mai acerbe din partea producătorilor chinezi, iar pe de altă parte clienţii sunt cu siguranţă mai ponderaţi vizavi de planurile de achiziții, pe fondul incertitudinilor destul de ridicate.

Piața de leasing din România este considerată una dintre cele mai promițătoare din Europa, având un potențial semnificativ de dezvoltare, mai ales în zona business-to-business (B2B. În timp ce piețele de leasing din alte state europene au atins saturația, România are încă mult spațiu pentru creștere, iar viitorul ar putea aduce o extindere. Volumul activelor din sectorul instituțiilor financiare nebancare (IFN) a crescut semnificativ, ajungând la 70 miliarde lei în 2024, comparativ cu 40 miliarde lei în urmă cu un deceniu. Aceasta subliniază importanța tot mai mare a IFN-urilor în finanțarea economiei reale, mai ales că aproximativ 80% dintre creditele acordate de IFN-uri sunt direcționate către companii. Industria de leasing se confruntă cu modele de afaceri în evoluție, determinate de cererea de flexibilitate a consumatorilor.
Valorile reziduale aferente leasingului, instabile și adesea imprevizibile la ora actuală, determină finanţatorii de profil să încurajeze contractele pe termen mai lung în segmentul business-to-business (B2B).

În spaţiul business-to-consumer (B2C), modele de abonament și aranjamentele pey-per-use câștigă teren, deși aduc costuri mai mari. Piaţa se îndreaptă în ambele direcţii – contracte mai lungi pentru unele active, mai scurte pentru altele. Provocarea constă în echilibrarea flexibilităţii cu stabilitatea financiară, în special într-o eră a schimbărilor tehnologice rapide. Marea întrebare este: instabilitatea politică din 2024 a pregătit scena pentru izbucnirea pragmatismului de reglementare în 2025? 

 Moderat de Coralia Popescu, Jurnalist, realizator al publicației FinLeasing, panelul de discuție i-a avut ca speakeri pe Radu Ciocoiu, CEO, Raiffeisen Leasing, Liviu Șerban, Director General Adjunct Comercial, BT Leasing Transilvania, Emanuel Irimia, Director General Adjunct, Garanti BBVA Leasing, Robert Lică, Head of Sales, BRD Sogelease, Adrian Lăcătuș, Director General Adjunct, Moov Leasing, Cezar Iordache, Head of Consultancy and Arval Mobility Observatory, Arval România, Cătălin Rizea, Head of Financial Services Product Innovation, TotalSoft.

La finalul evenimentului au fost oferite premii care au marcat performanţele companiilor de leasing pentru activitatea desfăşurată în anul 2024, ca și premii speciale care marchează aniversarea a 30 de ani de la apariția primului număr al revistei Piața Financiară și 20 de ani de la apariția suplimentului FINLEASING.

Premiile Galei Leasingului 2025 au fost:

Compania anului în leasing financiar: BT Leasing,

Compania anului în leasing operațional: Moov Leasing,

Personalitatea anului în leasing: Okan Yurtsever, director general Garanti BBVA Leasing,

Premiu pentru excelență în Leasing Financiar: BCR Leasing,

Compania de leasing financiar cu cea mai diversificată gamă de finanțări: BRD Sogelease,

Compania de leasing financiar a anului pe segmentul GREEN: Porsche Finance Group ,

Compania de leasing financiar a anului pentru susținerea finanțării investițiilor: Raiffeisen Leasing,

Premiul pentru SIXT ALWAYS YES, unic prin sistemul *One Stop și prin conceptul *Always Yes*, de 20 de ani în România: SIXT LEASING – PARTE A SIXT ALWAYS YES,

Premiul pentru Compania anului în soluții de mobilitate destinate marilor companii: Arval Service Lease România,

Compania Anului în leasing: UniCredit Leasing.