Lider pe nişa soluţiilor Business Intelligence pentru instituţiile de credit, New Business Dimensions acceptă provocările industriei bancare

Lider pe nişa soluţiilor Business Intelligence pentru instituţiile de credit, New Business Dimensions acceptă provocările industriei bancare

Teodor DinuSoluţia BIND, dezvoltată de New Business Dimensions, a fost deja adoptată de numeroase bănci din România, iar acum compania pregăteşte o nouă lansare de produs.

Teodor Dinu face parte din categoria specialiştilor în tehnologie cu un istoric în industria financiar-bancară, acumulând experienţă în companii precum Omniasig, Blom Bank France (MISR Romanian Bank) şi Banca Comercială Feroviara.

În 2010, după o experienţă de 15 ani în industrie şi o pasiune deosebită pentru software bancar, Teodor a fondat, împreună cu partenerul său, compania New Business Dimensions (NBD), devenită în doar 5 ani lider pe nişa soluţiilor Business Intelligence pentru instituţiile de credit.

După numeroase implementări reuşite pentru 10 companii bancare din România, NBD a fost preluată în 2013 de holdingul austriac New Frontier Group, reprezentat în România de integratorul de soluţii IT&C, Romsys.

Expertiza companiei garantează poziţionarea în prima linie de business, alături de greii IT-ului global, iar pasul următor în acest an este lansarea oficială a soluţiei proprii de core banking.

Aţi fondat în 2010 compania New Business Dimensions (NBD). Cum a luat naştere, concret, firma?

Lucrând timp de 15 ani în diverse bănci, ne-am confruntat cu diverse situaţii specifice industriei şi am identificat nevoia de a dezvolta soluţii croite special şi adaptate dinamismului pieţei financiar-bancare.

Am fondat această companie din dorinţa de a îmbunătăţi anumite procese de business din spectrul expertizei noastre, atât în sectorul financiar-bancar, cât şi în zona tehnologiei.

Inovaţia şi know-how-ul de industrie ne-au determinat să aducem un plus de valoare produselor noastre, dezvoltate special pentru o industrie care se află într-o permanentă mişcare.

Cum ar trebui să definim corect firma New Business Dimensions (NBD)? Ca pe una de IT, de software de nişă? Sau cum?

Cred că am putea spune că NBD este în primul rând o firmă de tehnologie, domeniu în care ne străduim să inovăm continuu. Cel mai important lucru pentru client este însă consultanţa – unică în spectrul ei – pe care noi o acordăm. Dacă partea inovatoare a unui produs se poate observa foarte uşor în cadrul unei sesiuni demo, de exemplu, în faza implementării tot greul cade pe umerii consultanţei, pe aplicarea celor mai bune practici. Consultanţa oamenilor noştri vine din experienţa lor îndelungată.

Toţi au fost, ani la rând, de partea cealaltă a baricadei, gestionând sistemele IT critice ale băncilor sau dezvoltând software specializat cu oamenii din instituţiile de credit.

Am considerat acest punct esenţial pentru dezvoltarea echipei NBD, întrucât dacă pe partea de tehnologie există mulţi competitori pe piaţă care ar putea să furnizeze produse competitive, doar câţiva au capacitatea de înţelegere şi resursele necesare pentru a duce la bun sfârşit o implementare în bănci.

Implementăm un proiect complet, livrând atât soluţia tehnică, cât şi serviciile de integrare cu sistemele băncii. Diferenţierea clară a companiei noastre şi a produselor pe care le livrăm către clienţi constă în specializarea competenţelor echipei NBD în zona financiarbancară.

La scurt timp după înfiinţare, firma a fost preluată de holdingul austriac New Frontier Group. Cum s-a produs preluarea NBD şi mai ales integrarea sa în grup?

Din dorinţa de a ne extinde capabilităţile la nivel internaţional şi a avea acces la ultimele trenduri şi inovaţii în tehnologie, prin parteneriatul strategic cu integratorul de soluţii IT&C, Romsys, companie deja parte din grupul New Frontier Group, am aderat la holdingul austriac lider în Europa Centrală şi de Est. Strategia de mapare a portofoliului de soluţii New Frontier Group pe toate zonele de business a dus la preluarea soluţiilor New Business Dimensions în portofoliul general al grupului.

Integrarea companiei în grup a implicat un proces de extindere a expertizei, a capabilităţilor, a echipei, care a generat dezvoltarea portofoliului de clienţi în zona de raportare bancară.

În 2010 aţi lansat platforma BIND (Business Intelligence at a New Dimension), o soluţie de raportare inovativă ce a devenit în scurt timp foarte populară în rândul băncilor din România. S-a născut acest produs ca urmare firească a sistemului bancar, sau a fost o propunere a NBD de a eficientiza activitatea?

Am identificat această nevoie a pieţei într-un moment propice. Deşi eram în plină criză financiară şi toate băncile au fost nevoite să fie mult mai precaute, încercând să-şi analizeze cât mai bine activitatea, noi am dezvoltat o platformă modulară de analiză a profitabilităţii şi a bugetării.

Cu ajutorul soluţiei noastre, primul nostru client a avut o imagine de ansamblu asupra activităţii economice, putând lua decizii în timp real în ceea ce priveşte selectarea produselor pe care să le promoveze în funcţie de tipologia clienţilor aflaţi în portofoliu.

Acelaşi client a avut o perspectivă corectă asupra punctelor vulnerabile din reţeaua de unităţi, reuşind să ia măsuri optime de reorganizare rapidă.

Cu ajutorul platformei BIND, ne-am poziţionat pe piaţa produselor IT destinate pieţei financiarbancare drept un jucător important.

De la lansarea platformei BIND, am implementat cu succes 25 de proiecte pentru instituţiile bancare de pe piaţa din România.

Luând în calcul dinamica pieţei financiarbancare, suntem într-o continuă îmbunătăţire şi dezvoltare a funcţionalităţilor platformei BIND, astfel încât să asigurăm clienţilor noştri o adaptare rapidă la piaţă.

O dată pe an apare un release major care introduce noi funcţionalităţi sau noi module şi de două ori pe an apar release-uri minore (corecţii de bug-uri, optimizare de algoritmi).

Care sunt funcţionalităţile şi modulele de bază ale BIND? Ce îmbunătăţiri au la dispoziţie băncile prin versiunea 2 a BIND, lansată anul acesta?

Platforma BIND are o arhitectură modulară. Astfel, beneficiarul are posibilitatea de a selecta modulele care îi sunt necesare, de a adăuga module noi şi de a realiza diverse combinaţii cu scopul de a-şi îmbunătăţi performanţa afacerii. Principalele module sunt: modulul de raportări către instituţiile de reglementare, modulul de MIS, modulul de analiză a profitabilităţii şi bugetare, modulul de calcul al provizioanelor şi EIR, modulul dedicat raportării Basel III, modulul pentru raportări către Centrala Riscului de Credit şi Biroul de Credit, modulul bancă punte, modulul de scoring, modulul de comunicare cu Centrala Incidentelor de Plată şi un alt modul nou, creat în acest an, de comunicare cu ANAF.

Versiunea 2 a adus o schimbare majoră în design-ul aplicaţiei, astfel încât aceasta să fie cât mai uşor de utilizat. În afară de aceasta, s-au făcut optimizări în motoarele de calcul al indicatorilor şi s-a înlocuit generatorul de rapoarte.

Ce soluţii de tip Business Intelligence folosesc băncile din regiune, din ţările vecine?

În ţările Europei Centrale şi de Est sunt utilizate de regulă soluţiile furnizorilor globali, tradiţionali. Aceşti furnizori livrează anumite produse pentru analiza financiară din cadrul băncilor. Vorbim despre sisteme mari, mature, dar mai greu de configurat şi de utilizat. Având în vedere că activăm în spaţiul comunitar, suntem gata să ne oferim produsele şi serviciile oricărei bănci din regiune. Prin soluţia BIND aducem simplitate, operativitate şi, bineînţeles, preţuri mult mai atractive.

Plănuiţi să vă adânciţi specializarea în domeniul specific al BI sau intenţionaţi să dezvoltaţi şi software personalizat pentru bănci în zona de plăţi, marketing, carduri, internet etc.?

Desigur, avem planuri ambiţioase, întrucât dorim să acoperim cât mai multe dintre nevoile pieţei prin inovaţie şi tehnologie.

În portofoliul nostru există deja module diversificate, ca TARGET2, SEPA RON şi EURO, Direct Debit, Standing Order, Popriri, SMS Alert, AML, FATCA şi multe altele, care funcţionează cu succes în unele bănci, de sine-stătătoare.

Acum însă le-am integrat şi suntem pregătiţi să lansăm în acest an propria noastră soluţie de core-banking.

Am finalizat cu succes implementarea acestui sistem de core-banking într-o instituţie financiară, fiind o alternativă competitivă a sistemelor actuale implementate în bănci.

Urmează, bineînţeles, o lansare oficială a produsului pe piaţa IT&C. Următorul pas după lansarea oficială a soluţiei de core-banking va fi, desigur, integrarea cu celelalte soluţii IT destinate pieţei financiare ale firmelor din grupul New Frontier pentru a oferi o soluţie integrată completă.

Material realizat de Cristian Pavel

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0