Ioana PÂRVU, Director, Direcția Carduri și Soluții de Plată, Departament Retail Customer Value Management, BRD Groupe Société Générale: Ne propunem să menținem costuri accesibile și să oferim cât mai multe beneficii

Ioana PÂRVU, Director, Direcția Carduri și Soluții de Plată, Departament Retail Customer Value Management, BRD Groupe Société Générale: Ne propunem să menținem costuri accesibile și să oferim cât mai multe beneficii

Numărul cardurilor nou-emise de BRD  în primele șase luni din 2022 a fost cu 7% mai mare față de același indicator înregistrat în semestrul întâi 2021. Rata de utilizare a cardurilor băncii în acest an este considerată una foarte bună. Cardul de credit al BRD, produs-cheie în oferta băncii, a fost marcat de o intensificare a utilizării de către clienți – ca număr și volume tranzacționate – cu mențiunea că tranzacțiile efectuate online în primele șase luni ale anului s-au triplat. Astfel de informații, precum și comentarii legate de strategia băncii privind securitatea tranzacțiilor cu cardul și relația acesteia cu clientul într-o perioadă complicată precum cea prezentă dau substanță interviului acordat de directorul de resort Ioana Pârvu.

Pentru o bancă de talia BRD, cu ce rezultate a venit până acum 2022 în materie de carduri de debit și de credit, ca dimensiune  a portofoliului și gradului de utilizare la nivel de client?

 Fiind unul din liderii pieței de carduri, ne uităm la cifre și creșteri, dar în primul rând avem în vedere experiența clienților. În 2022, am continuat să dezvoltăm serviciile digitale pentru a îmbunătăți experiența clienților și a simplifica interacțiunile cu banca. Acum clienții BRD își pot gestiona cardurile și limitele de tranzacționare direct din aplicația de mobile banking YOU.

Suntem bucuroși că toate eforturile noastre sunt recunoscute de clienți și BRD are un portofoliu în creștere care vine și din numărul de carduri nou-emise, cu 7% mai mare în prima jumatate a acestui an față de semestrul întâi din 2021 și, în același timp, cu o rată de utilizare foarte bună.

Plățile contactless sunt deja o practică uzuală în piață și constatăm o creștere în folosirea acestei metode de către  clienții BRD în ultima perioadă. Utilizarea cardurilor digitale tinde să urmeze  același trend pentru că se reduce timpul de așteptare și se simplifică operațiunea de plată atât pentru clienți, cât și pentru comercianți.

Cardul de credit a rămas un produs de bază în oferta băncii. Cum s-a poziționat acesta în portofoliul băncii în primul semestru din 2022?

Cardul de credit BRD este întradevăr unul din produsele-cheie din portofoliul nostru și, prin beneficiile pe care le oferă clienților, este unul din cele mai avantajoase de pe piață. Acest lucru se reflectă și în comportamentul tranzacțional al clienților. Observăm astfel  diversificarea și intensificarea utilizării cardurilor de credit BRD: în prima jumătate a acestui an au crescut atât volumele tranzac­ționate cât și numărul de tranzacții, iar operațiunile efectuate online s-au triplat.

Odată cu pandemia, chiar dacă a existat o reducere masivă a călătoriilor, per total s-a produs chiar o stimulare în utilizarea cardurilor de credit ca instrument de susținere a bugetului familiei, fie că este vorba de hobby-uri, electrocasnice, gadget-uri sau orice alt lucru de care clienții BRD au nevoie sau pur și simplu
și-l doresc.

Legat de costul  utilizării cardului, care este poziția BRD la ora actuală?

În această perioadă atipică rămânem un partener de încredere pentru clienții noștri oferind în continuare servicii gratuite accesibile prin achiziția pachetelor adaptate nevoilor acestora, inclusiv cu gratuitate pentru cardurile de credit și cu dobânzi stabile,  în condițiile în care costul de creditare a crescut. Și pe viitor, ne propunem să menținem costuri accesibile și să oferim cât mai multe beneficii pentru clienții noștri.

Prin ce mijloace asigură  în prezent banca securitatea tranzacțiilor cu cardul și combaterea fraudei în domeniu?

Cu un portofoliu semnificativ de carduri la nivelul pieței, avem o responsabilitate pentru siguranța tuturor clienților care au încredere în noi. Așadar, rolul prevenției în procesul de tranzacționare cu cardul bancar este un punct esențial în strategia noastră. În acest sens, avem o serie de acțiuni care vizează combaterea fraudei pe carduri. Una dintre acestea privește informarea și educarea permanentă a clienților prin newslettere, mesaje, materiale prezente  în unitățile noastre, prin care explicăm și exemplificăm tipurile principale de fraudă și detaliem despre produsele de card și modul în care acestea pot fi utilizate (codul PIN/credențialele, utilizarea terminalelor cash, plăți la comercianti etc.) și cum anume trebuie acționat în caz de pierdere / furt card și/sau fraudă. De asemenea, organizăm acțiuni permanente pe partea de securitate a tranzacțiilor, constând în: monitorizarea permanentă și în timp real a tranzacțiilor utilizând o aplicație cu tehnologie de ultimă generație, care alertează clienții și  aplică măsuri dacă situația o impune (de exemplu, blocarea cardului), precum și actualizarea în permanență a standardelor celor mai înalte de securitate în domeniul cardurilor bancare, cum ar fi Payment Card Industry Data Security Standard
(PSI-DSS).

Este adevărat că imaginația infractorilor evoluează, dar tentativele lor se bazează în general pe axele pe care le adresăm prin strategia noastră: neatenția sau naivitatea celor pe care îi țintesc (ofertele prezentate sunt adesea exagerat de atractive față de cele existente pe piață) – de aceea este atât de important ca toți clienții să respecte indicațiile băncilor, precum și atacuri fizice sau cibernetice asupra sistemelor și/sau terminalelor cash și non-cash, iar pentru acest punct avem echipe și sisteme foarte bune, astfel încât până acum nu am avut consecințe negative.

Care este percepția conducerii unei bănci mari ca BRD în ceea ce privește  viitorul plăților electronice în țara noastră?

Pandemia a accelerat tendința deja existentă în întreaga lume de creștere a plăților cu cardul, atât la magazinele fizice, cât mai ales la achizițiile online. Este o tendință despre care noi credem că se va accentua și mai mult în viitor, având în vedere atât noile tehnologii care apar, cât și extinderea serviciilor și utilităților accesibile pentru plățile electronice.

Coralia Popescu

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0