Alfa Software se alătură demersurilor de digitalizare ale statului român și integrează sistemul e-Factura în ASiS ERP

Alfa Software se alătură demersurilor de digitalizare ale statului român și integrează sistemul e-Factura în ASiS ERP

Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice de business cu cea mai dinamică ascensiune pe piață, anunță că a integrat sistemul național de facturare electronică e-Factura în soluția de business – ASiS ERP. Prin acest proces, Alfa Software continuă să susțină demersurile de digitalizare inițiate de statul român pentru simplificarea proceselor administrative.
E-Factura este un proiect demarat de Ministerul Finanțelor și ANAF și are ca scop implementarea facturii electronice în relația Business to Government. Cu toate că în momentul de față este în perioada de testare și este opțională, înrolarea și transmiterea facturilor prin e-Factura urmează să devină obligatorie pe diferite segmente de business începând cu data de 1 iulie 2022.
O dată cu integrarea sistemului național e-Factura în ASiS ERP, clienții Alfa Software vor avea acces la acest serviciu, care ajută la crearea unei legături în timp real între o organizație și autoritatea fiscală. Această funcționalitate cu caracter general pentru utilizatorii ASiS ERP poate fi utilizată chiar înainte de momentul obligativității ei în relația cu ANAF, pentru relația Business to Business. Prin intermediul sistemului E-factura, organizațiile vor putea să gestioneze mult mai ușor facturile. Procesul se va face automat, facturile primite prin sistem fiind importate automat în ASiS și interpretate de ERP. Astfel se reduce timpul pierdut cu realizarea manuală a acestor operațiuni. Facturile trimise prin acest sistem au aceeași valoare juridică și obligativitate ca cele transmise în format fizic.
„Companiile care emit facturi, mai devreme sau mai târziu vor fi nevoite să treacă prin acest sistem național. În momentul de față nu este obligatoriu, însă noi, la Alfa Software, ne-am dorit să anticipăm nevoile clienților noștri și am integrat acest sistem în ASiS ERP. Cu ajutorul sistemului e-Factura, practic, reprezentanții autorității fiscale doresc să se asigure că facturile se emit și ajung la ei în timp real. Asta înseamnă că, prin intermediul ASiS ERP, factura se emite în format digital, este semnată electronic și este încărcată automat în baza de date a autorității fiscale. Cu toate că sistemul nu este încă obligatoriu, pentru noi a fost o prioritate să fie funcțional pentru a ajuta relația Business to Government sau Business to Business. Sistemul e-Factura integrat în ASiS ERP sprijină eforturile de digitalizare a mediului de afaceri din România. Încurajăm clienții noștri să adopte cât mai repede acest sistem și îi asigurăm de tot sprijinul nostru în această direcție”, a declarat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.
ANAF a publicat la începutul acestui an proiectul care prevede lista produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relația B2B, pentru care devine obligatorie transmiterea facturilor emise în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, conform OUG 130/2021. Cele cinci categorii de produse sunt considerate cu risc fiscal ridicat sunt: legume, fructe, rădăcini și tuberculi alimentari, alte plante comestibile, băuturi alcoolice, construcții noi, produse minerale (apa minerală naturală, nisip și pietriș), îmbrăcăminte și încălțăminte.
„Cu siguranță, cel mai mare avantaj al acestui proiect este economisirea timpului. De asemenea, preconizez că anul acesta, cantitatea de hârtie utilizată de companii va scădea cu până la 40% doar prin adoptarea sistemului e-Factura. Alfa Software va continua aceste eforturi de digitalizare începute de statul român prin proiecte inovative de dezvoltare a soluției ASiS ERP și miza noastră rămâne să avem companii paperless”, a adăugat Cristian Gabriel Pavel, Director General Alfa Software.
Pentru a opera prin sistemul e-Factura, firmele trebuie să se înregistreze în baza de date ANAF și să primească acces la Registru RO eFactura. Firmele devin active în acest sistem pentru a trimite și primi facturi în luna următoare înregistrării lor. Transmiterea facturilor se va face prin utilizarea unui Certificat de Securitate (semnătură digitală). ASiS ERP transmite automat facturile către ANAF într-un format standardizat (XML), acestea urmând să fie procesate și semnate digital de către autoritatea fiscală. Așadar, ANAF funcționează ca un mediu de validare și de stocare a facturilor din România. Beneficiarii facturilor le primesc în format electronic, având inclusiv o semnătură din partea autorității fiscale.
Alfa Software este producătorul sistemului integrat ASiS (Alfa Software Integrated System),care functioneaza online, de pe orice dispozitiv mobil (laptop, tabletă, telefon cu IOS sau Android). Soluția ASiS ERP este un sistem informatic special proiectat pentru a oferi suport tuturor sectoarelor de business dintr-o companie, prin standardizarea proceselor decizionale sau de producție.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0