Astra România: românii ar plăti mai mult pentru conținut HD

Astra România: românii ar plăti mai mult pentru conținut HD

Astra România a anunțat rezultatele studiului “Indicele de consum TV în România – TVCI România” care arată modul în care românii consumă programe și servicii de televiziune. Studiul, realizat pentru al doilea an pe piața din România, evidențiază puține schimbări față de modul în care telespectatorii români își alegeau anul trecut soluțiile de conectare TV.

Un sfert dintre respondenți au declarat că soluția actuală este “singura opțiune“ disponibilă în zona în care locuiesc. Doar 14% au ales modul de conectare în funcție de prețul cel mai scăzut. Același lucru este valabil și pentru furnizorii de servicii, în cazul cărora principalele criterii identificate au fost disponibilitatea și calitatea serviciilor. Doar 1 în 4 au declarat “acesta este singurul furnizor disponibil în zona mea”, față de 1 din 3, anul trecut. În același timp, raportul preț/calitate este relevant pentru doar 1 din 10 respondenți. Prețul pentru pachetele de servicii nu este perceput ca fiind important, fiind luat în considerare de numai 8% dintre respondenți.

Două treimi dintre respondenți acordă atenție ofertei HD când analizează ofertele furnizorilor de servicii TV, cu accent pe filme și seriale TV, știri și documentare. Consumatorii români sunt la curent cu evoluțiile tehnologiei și acest lucru se reflectă în caracteristicile și soluțiile tehnice pe care le caută, dacă doresc să își schimbe furnizorul de servicii TV. Facilitățile care, pe lângă preț, ar reprezenta un plus pentru furnizorii telecom includ “acces online de pe dispozitive mobile fără costuri suplimentare” (23%) și video la cerere – VoD (20%).

Studiul TVCI de anul trecut a evidențiat apetitul puternic față de canale HD, cu aproximativ 60% dintre respondenți acordând atenție ofertei HD la selectarea unui nou furnizor de servicii TV.

În diferite secțiuni ale studiului s-a arătat că printre principalele criterii pentru alegerea serviciilor telecom nu se regăsește prețul, ci oferta HD. Românii (40%) sunt dispuși să plătească un abonament cu 24 până la 33 lei mai scump pentru un supliment de 5 până la 10 canale HD. Tinerii sunt mai interesați de oferta HD, două treimi dintre cei cu vârsta între 18 și 34 de ani fiind dispuși să plătească în plus pentru HD, ceea ce evidențiază o importantă oportunitate de creștere pentru canalele TV locale care doresc să investească în conținutul HD relevant pentru telespectatori.

“Interesul față de conținutul HD și deschiderea de a plăti, în unele cazuri, până la 50% din prețul abonamentului, pentru mai multe canale HD semnalează existența unor oportunități excelente pentru trecerea posturilor TV la HD. Pentru distribuirea de canale HD de înaltă calitate, sateliții reprezintă soluția ideală, întrucât oferă scalabilitate și lățime de bandă, pentru a răspunde așteptărilor oricăror clienți. Cererea pentru mai mult conținut HD, venită din partea telespectatorilor, este un stimulent pentru orice producător de conținut care dorește să rămână relevant pentru telespectatorii săi. După părerea mea, principalele stimulente pentru HD sunt emisiunile sportive, filmele și canalele tematice, iar acestea vor fi cele care vor duce treptat la abandonarea formatului SD,” a declarat Mihai Ursoi (foto), manager general Astra România, Bulgaria și Republica Moldova.

Care sunt canalele preferate? De regulă, respondenții declară că preferă canelele de audiență generală, urmate de canalele de știri și filme documentare. ProTV își păstrează poziția de top pentru audiența generală, rămânând preferatul a 62% dintre români. Pe locurile 2 și 3 se regăsesc Antena 1 și Kanal D.

În ceea ce privește timpul petrecut în fața televizorului, românii sunt mari fani, atât în timpul săptămânii, cât și în weekend. De luni până vineri, aproape jumătate dintre români urmăresc 2-3 ore de programe TV pe zi. Pe durata weekendului, procentajul scade la o treime, iar 7% dintre ei nu privesc deloc la TV pe durata weekendului.

Studiul “Indicele de consum TV în România – TVCI România” a fost realizat de Mercury Research pentru Astra România la finalul lunii aprilie 2016 pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 400 de persoane cu vârste peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune. Marja de eroare a studiului este +/- 5% cu un nivel de încredere de 95%.

SES este un operator de talie mondială de sateliți care operează o flotă de peste 50 de sateliți geostaționari. Cu accent pe valoare adăugată și soluții end-to-end în patru verticale cheie ale pieței (video, companii, mobilitate și guvernare), SES oferă soluții de comunicații prin satelit radiodifuzorilor, funizorilor de conținut și celor de internet, operatorilor de telefonie fixă și mobilă, cât și pentru companii și organizații guvernamentale din întreaga lume. SES înseamnă relații de afaceri de lungă durată și servicii de înaltă calitate și excelență în industria operațiunilor prin satelit. Echipele SES, de o largă varietate culturală, se află în diferite locații de pe glob și lucrează îndeaproape cu clienții pentru a le îndeplini cerințele specifice în materie de lățime de bandă și servicii.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0