Cătălin Vicol, Director General BIOFARM: Suntem o companie listată din anul 2005 cu o evoluție solidă în ceea ce privește creșterea cifrei de afaceri și profitabilitatea

Cătălin Vicol, Director General BIOFARM: Suntem o companie listată din anul 2005 cu o evoluție solidă în ceea ce privește creșterea cifrei de afaceri și profitabilitatea

Biofarm este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața farmaceutică locală, cu rezultate financiare foarte bune și care, recent a sărbătorit 100 de ani de activitate neîntreruptă. „Legat de planurile de dezvoltare, ne-am propus ca în următorii cinci ani să ne dublăm cifra de afaceri, cu un accent și în zona de export…Pe termen mediu și lung, explorăm mai multe opțiuni strategice precum extinderea gamei noastre de produse, investițiile în cercetare și dezvoltare, intrarea pe noi piețe externe, colaborările și parteneriatele strategice, precum și adoptarea tehnologiilor digitale și a inovației”, spune directorul general al Biofarm, Cătălin Vicol.

(Interviu apărut în suplimentul „Piața de Capital” al revistei Piața Financiară, august 2023)

Biofarm s-a dovedit de-a lungul anilor una dintre cele mai predictibile companii listate la BVB prin prisma creșterii sistematice a cifrei de afaceri și a profitului. Există planuri de dezvoltare prin care creșterea notabilă a afacerilor din trecut să fie eventual accelerată?

Cătălin Vicol: Suntem o companie listată din anul 2005 cu o evoluție solidă în ceea ce privește creșterea cifrei de afaceri și profitabilitatea. Deși în ultimii ani am întâmpinat provocări semnificative din cauza creșterii prețurilor la energie și la materii prime, la care se adaugă incertitudinea creată de războiul de la graniță, am înregistrat rezultate financiare foarte bune și ne-am consolidat poziția în piață ca unul dintre cei mai importanți producători de medicamente. Pentru anul acesta estimăm o cifră de afaceri de aproximativ 325 milioane lei, ceea ce reprezintă o  creștere cu 17% și un profit în creștere cu 6%, comparativ cu anul trecut. Legat de planurile de dezvoltare, ne-am propus ca în următorii cinci ani să ne dublăm cifra de afaceri, cu un accent și în zona de export.

Cum arată planul de afaceri al companiei în ceea ce privește lansarea de produse noi în vederea susținerii vânzărilor? Există posibilitatea ca Biofarm să-și schimbe în viitor structura vânzărilor față de mix-ul actual de produse?

Cătălin Vicol: Unul dintre factorii cheie care va stimula creșterea pe viitor pentru Biofarm constă în dezvoltarea de produse noi. Avem în vedere strategia de extindere a portofoliului prin lansarea de produse inovatoare și adaptate la nevoile și cerințele pieței. Investițiile în cercetare și dezvoltare vor juca un rol crucial în acest proces și ne vor permite să aducem pe piață soluții avansate și să ne consolidăm poziția în industrie. În anul 2022, prin investiții susținute, am lansat produse noi în categorii precum Managementul durerii, Imunitate & Well-being și Balonare. De asemenea, strategia noastră de dezvoltare are în vedere produse dezvoltate intern cum este Biofen Extra, o combinație de ibuprofen și paracetamol. În perspectiva adaptării constante la nevoile consumatorilor, ne menținem focusul pe Consumer HealthCare (CHC) și susținerea dominantă a brandurilor core business. Cu toate acestea, ne propunem să explorăm categorii CHC atractive pentru consumatori, ca parte a strategiei de diversificare a portofoliului nostru.

Cum apreciați că se poziționează Biofarm între concurenții săi principali de pe piața românească?

Cătălin Vicol: Pe piața farmaceutică din România suntem într-o competiție puternică și diversificată. Deși asistăm la o concurență în creștere provenită de la producători internaționali de OTC și suplimente alimentare, suntem în top 5 producători de medicamente de pe piață, la nivel local. De asemenea, ne mândrim cu faptul că suntem cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, printre primii 3 producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari producători de comprimate și capsule din România. În contextul larg al categoriei Consumer HealthCare (CHC), Biofarm se poziționează ca un jucător de top, drept exemplu, în luna iunie 2023, ocupam locul 2 în volum. Suntem în permanență dedicați inovației și cercetării, investind în dezvoltarea de noi medicamente și tratamente pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale pacienților noștri. Competiția acerbă ne motivează să fim la cel mai înalt nivel în ceea ce privește inovația, calitatea și accesibilitatea produselor noastre, contribuind astfel la îmbunătățirea sănătății populației și a sistemului nostru de sănătate în general.

Care sunt principalele opțiuni strategice de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung?

Cătălin Vicol: Pe termen mediu și lung, explorăm mai multe opțiuni strategice precum extinderea gamei noastre de produse, investițiile în cercetare și dezvoltare, intrarea pe noi piețe externe, colaborările și parteneriatele strategice, precum și adoptarea tehnologiilor digitale și a inovației. Prin extinderea gamei de produse, ne propunem să oferim o varietate mai mare de opțiuni pentru clienții noștri. Investițiile continue în cercetare și dezvoltare ne vor permite să dezvoltăm medicamente și terapii inovatoare. Extinderea pe piețele externe reprezintă o oportunitate pentru a ne valorifica experiența și a exporta produsele noastre cu consumatori din alte țări. În plus, adoptarea tehnologiilor digitale și a inovației ne va ajuta să îmbunătățim eficiența operațională.

Mihai Săndoiu

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0