Conferință hands-on dedicată mediului antreprenorial medical și siguranței pacientului

Conferință hands-on dedicată mediului antreprenorial medical și siguranței pacientului

Profesioniști din sistemul de sănătate vor participa, pe 7 iunie 2024, la cea de-a cincea ediție a evenimentului ComuniHealthCare, organizat de Casa de avocatură Bordianu & Asociații, al cărui mesaj central vizează „siguranța pacientului”, cu cei patru piloni esențiali ai antreprenoriatului medical: relația medic-pacient, aspectele juridice, gestionarea financiară și strategiile de marketing. 

„Prin ComuniHealthCare ne-am propus încă de la început să oferim participanților o platformă interactivă și informativă pentru dezvoltarea lor profesională și îmbunătățirea calității serviciilor medicale. Cultura siguranței pacientului presupune o colaborare și comunicare eficientă între toți actorii din sistemul medical, incluzând pacientul și membrii familiei în acest proces. ComuniHealthcare este un eveniment „hands-on” dedicat profesioniștilor din domeniul medical, axat pe integrarea componentelor esențiale ale antreprenoriatului medical, care să permită îmbunătățirea practicilor medicale cu scopul creșterii calității serviciilor oferite pacientului. Mesajul central al acestei ediții este „siguranța pacientului”, din dorința de a contribui la schimbarea paradigmei din sănătate și trecerea de la ideea de „luptă a pacientului” cu cea de „șansă a pacientului”, spune Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislația muncii și în domeniul practicii medicale, membru fondator al Casei de avocatură Bordianu & Asociații.

Evenimentul ComuniHealthCare este structurat pe patru paneluri: Pacientul, Banii, Binele și Publicitatea.

Dr. Simona Radu Răuță, medic primar psihiatru, expert în etică și în relația medic-pacient va prezenta participanților cele mai pune practici pentru managementul unei situații conflictuale medic-pacient. „Cred în necesitatea educării medicilor vis-a-vis de provocările din diada medic-pacient, în poziționarea corectă în această relație ca element de reducere a riscului de conflict, în dorința de a „îmblânzi” temerile legate de conflictul cu pacientul și în oportunitatea implementării unui ghid al comunicării care să disipeze neclaritățile acestui subiect”, spune dr. Simona Radu Răuță.

Av. Cătălina Bordianu Calangiu, avocat al Baroului București, specializat în domeniul practicii medicale va explica formele de malpraxis și situațiile sau erorile care predispun la malpraxis reprezintă tema celui de-al doilea panel. „Vom discuta despre ce implică răspunderea juridică în cazul încălcării obligațiilor de etică iar pe de altă parte, vom relua discuțiile despre publicitatea serviciilor medicale, o practică devenită extrem de vocală, dar care nu trebuie să se îndepărteze de scopurile principale – prevenția și educația, nu vânzarea. În target este pacientul, care devine un consumator, iar acesta poate fi indus în eroare prin practici neloiale”, spune avocatul Cătălina Bordianu Calangiu.

Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal, își propune să explice în al treilea panel, într-o manieră cât mai simplă și clară care sunt obligațiile legislative, dar și cum poate fi afectat business-ul de schimbările fiscale. „Cred că rolul oricărui specialist în cifre este să educe antreprenorul, astfel că misiunea mea este de a traduce din română în română legislația fiscală pe înțelesul participanților. Îmi doresc un mediu antreprenorial curat, educat și etic, iar azi este nevoie, mai mult ca oricând, de educație antreprenorială în mediul medical. Necunoașterea legii nu înseamnă că scapi de amendă, căreia i-am putea spune chiar „taxa pe inconștiență”. De exemplu, cele mai multe amenzi fiscale sunt de formă și nu de fond (facturi nepredate la timp, completări eronate, hârtii nedepuse la timp sau alte lucruri pe care nimeni nu ți le-a explicat)”, explică Valentina Saygo.

Oana Chivu, expert în marketing, va explica participanților ce să faci și ce să nu faci în marketingul medical, va vorbi despre „umanizarea” medicului prin intermediul comunicării despre fidelizarea și promovarea corectă a serviciilor medicale. „Domeniul medical are nevoie mai mult ca oricând de marketing corect și personalizat: clinicile și cabinetele doresc să ofere pacienților informații corecte și tratamente eficiente într-un cadru clar, cu explicații ușor de înțeles bazate pe atât pe expertiza profesională, cât și pe empatia unui om. Obiectivul meu este să ofer profesioniștilor din domeniul medical cele mai bune instrumente/ tehnici pentru a promova un site, pentru a apela la Google Ads și Facebook Ads într-un mod care să respecte codul de conduită unic al meseriei de medic”, precizează Oana Chivu.

„Conferința ComuniHealthCare face pionierat în educația antreprenorială medicală, fiind orientată către practică și abordând toate aspectele administrative. Încă de la prima ediție, participanții au avut oportunitatea să abordeze provocările cu care se confruntă și să identifice posibile soluții. În plus, au realizat că problemele lor sunt adesea comune cu ale colegilor lor, ceea ce i-a unit și mai mult. Este o oportunitate de a beneficia de consultanță pluridisciplinară, având acces la soluții validate simultan de un expert contabil, un medic specializat în psihologia pacientului, un avocat și un specialist în marketing”, a punctat avocatul Cătălina Bordianu Calangiu.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0