Creşteri pe segmente-cheie ale Romtelecom şi COSMOTE în trimestrul al treilea din 2013

Anastasios_Tzoulas

Romtelecom şi COSMOTE România au anunţat ieri rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului fiscal 2013, încheiat la 30 septembrie 2013, conform indicatorilor de performanţă raportaţi astăzi de către OTE Group.

În trimestrul al treilea 2013, Romtelecom și-a menținut poziția stabilă pe piață, raportând venituri de 152,6 milioane Euro, cu 0,6% mai reduse față de aceeași perioadă a anului trecut.

„În acest trimestru, Romtelecom a continuat să raporteze rate de creștere în principalele zone de interes strategic. Astfel, concentrarea companiei asupra segmentelor de televiziune si Internet se reflectă în creșterea numărului de clienți, în timp ce, pe segmentul dedicat companiilor, Romtelecom și-a consolidat poziția ca jucător ITC important”, a declarat Anastasios Tzoulas (foto), Chief Financial Officer Romania.

Conținutul TV în exclusivitate și, în special, canalele HD relevante au avut impact în creșterea numărului de clienți TV, cu 7,2%, și a veniturilor corespunzătoare, cu 8,2% în trimestrul al treilea 2013, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile din serviciile de Internet au crescut cu 3,8% în T3 2013, iar numărul de abonați a înregistrat, de asemenea, o tendință ascendentă de 4,8% față de T3 2012. Astfel, numărul clienților de internet a depășit 1,23 milioane în T3, respectiv 1,32 milioane pentru TV, iar cel al abonamentelor a ajuns la peste 4,8 milioane.

Scăderea abonaților de voce s-a stabilizat la 3,8% în trimestrul al treilea 2013, mai mică decât cea raportată pentru T2 2013.  Ca furnizor de pachete de servicii, rata de penetrare a serviciilor de Internet în baza de clienți de voce ai Romtelecom a crescut, ajungând la 55%, în timp ce serviciile TV au înregistrat o rată de penetrare de 58% din baza serviciilor de voce.

Cea mai mare rată de creștere a veniturilor (221% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut) a fost înregistrată de soluțiile ITC, reflectând astfel eforturile Romtelecom de a-și consolida poziția de lider pe acest segment. Implementarea unor soluții ITC la cheie pentru companii de top, care includ managed services, virtualizare desktop, comunicații unificate, securitate IT, precum și o varietate de soluții de tip cloud, au dat rezultate.

În trimestrul al treilea din 2013, în pofida competiţiei intense şi a presiunilor de reglementare, COSMOTE România şi-a menţinut poziţia pe piaţă. În primele 9 luni ale anului 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2012, COSMOTE a continuat să îşi crească baza de clienţi business cu 14,4% – ca urmare a lansării planurilor tarifare Business Sizes nelimitat şi a sinergiilor cu Romtelecom pentru furnizarea de servicii integrate pentru parteneri strategici, precum BCR şi Bancpost.

Datorită extinderii susţinute a segmentului business, precum şi a dezvoltării serviciilor de date, veniturile totale în T3 2013 au atins 116 milioane de euro. EBITDA pro-forma (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a atins valoarea de 33 milioane euro, în scădere cu 3,5% comparativ cu T3 2012. Marja EBITDA a ajuns la 28,4% în T3 2013, în timp ce veniturile din servicii au fost cu 2,9% mai mari comparativ cu T3 2012, ca urmare a creşterii veniturilor din serviciile de date.

La finalul lui septembrie 2013, numărul total de clienţi ai COSMOTE România, inclusiv Zapp, a fost de 6,1 milioane, din care 25,4% abonaţi.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 0,7% în primele 9 luni ale 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită lansării de oferte competitive, orientate către client.

„Acest trimestru a fost marcat de numeroase realizări pentru COSMOTE România, cum ar fi semnarea împrumutului cu BERD – prin care ne-am consolidat resursele, astfel încât să putem urma un plan optim de investiţii pentru dezvoltarea serviciilor în bandă largă – sau lansarea noului nostru portofoliu de abonamente, prin care am simplificat radical experienţa telefoniei mobile. Astfel, am pus bazele unei calătorii de succes, de transformare în furnizorul telecom numărul unu de servicii integrate din România, oferind servicii de calitate şi inovaţie, precum şi valoare la preţuri rezonabile”, a spus Anastasios Tzoulas, Chief Financial Officer Romania.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1