De Ziua Mondială a Alimentaţiei, Edenred a vorbit despre obiceiurile alimentare ale angajaţilor români

De Ziua Mondială a Alimentaţiei, Edenred a vorbit despre obiceiurile alimentare ale angajaţilor români

Edenred România, cea mai mare companie emitentă de tichete şi carduri de masă, a reunit de Ziua Mondială a Alimentaţiei manageri de top din companii prestigioase, reprezentanţi ai autorităţilor publice şi specialişti în sănătate, pentru a declanşa împreună o schimbare în bine în obiceiurile alimentare ale angajaţilor români.

Participanţii au adus în discuţie metodele testate în companiile şi echipele lor, prin care creează angajaţilor posibilităţi concrete de a adopta un stil de viaţă nătos, începând cu un gest simplu transformat în obicei zilnic: pauză de prânz.

În ce măsură pot fi exemplele personale amplificate şi transformate în politici publice?

Evenimentul face parte din campania Edenred – « Hai la 1 la Masă! », ajunsă în 2017 la a treia ediţie, prin care compania promovează la locurile de muncă din România obiceiul pauzei de prânz zilnice, ca element esenţial pentru o viaţă nătoasă.

Ca furnizor de tichete de masă şi de soluţii de beneficii pentru mai mult de 1,5 milioane de salariaţi în România, Edenred este în măsură atât să observe îndeaproape obiceiurile de consum alimentar ale acestora, cât şi să le faciliteze dorinţa de a avea o alimentaţie echilibrată şi un stil de viaţă sănătos.

În 2017, 20 de manageri şi antreprenori, din companii care reunesc peste 20.000 de angajaţi, s-au alăturat proiectului « Hai la 1 la Masă! » , arătând prin puterea exemplului personal că pauza de prânz nu este un lux, ci un obicei necesar pentru o viaţă sănătoasă. Susţinătorii proiectului – manageri din companii prestigioase ca Eurest România, Foodpanda, General Electric, Groupama Asigurări, Ibis Hotels, Kaufland, Macromex, Marco Polo Cee, Mastercard, McGuire Woods, Novotel, România Hypermarche (CORA), Romstal, Salad Box, Sanador, Smartree, UŢA România – au investit în săptămâna 18-22 septembrie timpul necesar pentru o pauză de prânz departe de birou şi au vorbit despre demersul lor prin intermediul reţelelor sociale.

Prezenţi la evenimentul de Ziua Mondială a Alimentaţiei, reprezentanţii companiilor au arătat că pauză de prânz este atât o metodă prin care cei activi pe piaţa muncii au grijă de sănătatea şi energia lor, cât şi un liant social, ambele aspecte contribuind la o mai bună calitate a vieţii pentru angajaţii din România.

De asemenea, au participat la eveniment reprezentanţi ai instituţiilor Statului: Diana Păun, Consilier de Stat al Președinției României, Departamentul de Sănătate Publică; reprezentanți ai Ministerului Sănătății: Secretar de Stat Dan Dumitrescu; Subsecretar de Stat Octavian Alexandrescu, Sebastian Radu şi Maricela Cobuz, membri ai Comisiei de Sănătate a Camerei Deputaților; Maria Gheorghiu, Cofondator al Asociației OvidiuRo; Sorin Mierlea, Președintele Asociației InfoCons, precum şi medici și consultanți în nutriție – dr. Alin Popescu, dr. Diana Voican.

Potrivit unui studiu GfK realizat în 2015 la comanda Edenred, 56% dintre angajaţii romani aloca mai puţin de 30 de minute mesei de prânz. Nutriţia incorectă, generată de obiceiuri alimentare nesănătoase, este una din principalele cauze de îmbolnăvire.

Pe termen scurt: atenţie şi concentrare scăzute în a doua jumătate a zilei, iritabilitate, energie diminuată. Pe termen lung: risc crescut de boli cardio-vasculare, boli de nutriţie (cum ar fi obezitatea sau diabetul). Când lipsa pauzei de prânz devine un obicei, există şi efecte mai subtile, dar la fel de grave, care se pot regăsi în izolare socială sau depresie.

« Pauză de prânz nu e doar o necesitate fizică pentru a fi sănătoşi, ci şi un ritual social care îi aduce pe oameni împreună. De aceea, militam pentru pauză de prânz zilnică în rândul angajaţilor. Este un gest simplu, care trebuie integrat în normal, în cotidian, în cutumele sociale, în cultura corporaţiilor şi instituţiilor”, a declarat Dana Sintejudean (foto), CEO al Edenred România.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0