Despre Retail banking în vreme de furtună: noian de reglementări, tehnologii noi, clienţi tot mai pretenţioşi

Despre Retail banking în vreme de furtună: noian de reglementări, tehnologii noi, clienţi tot mai pretenţioşi

Ieri, la hotelul Ramada Nord din Bucureşti, s-a desfăşurat o nouă ediţie a conferinței cu tema „Retail Banking”. Finmedia și ” Piața Financiară” au reușit să capaciteze atenția unui număr de 90 de participanți și să invite în eveniment speakeri de marcă din ţară şi de peste hotare.

Conferinţa a putut fi organizată la un standard ridicat de calitate graţie partenerilor care au pus nemijlocit umărul: BCR, Apello, Loxon, CEC Bank, EY, SAP, Eutron și ROPECO.

În primul panel al zilei s-a discutat amănunţit pe marginea noilor reglementări impuse de la nivelul Uniunii Europene, despre ameninţările și oportunitățile induse de acestea. S-a vorbit despre noul regulament privind protecţia datelor personale (GDPR), despre Directiva nr. 92/2014 privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăți, schimbarea conturilor de plăți și accesul la conturile de plăți cu servicii de bază, despre noua directivă a Parlamentului European și a Consiliului privind serviciile de plată (PSD2), despre noile reguli ce vizează sistemele de raportare și reconciliere a tranzacțiilor (MIFID II), dar şi despre impactul acestora în costuri.

Sesiunea a fost moderată de Rodica Tuchilă, consilier în cadrul Asociației Române a Băncilor, beneficiind de aportul şefului de compartimentului reglementare și monitorizare a sistemelor de plăți și sistemelor de decontare din cadrul BNR, Ruxandra Avram, cât şi de prezenţa președintelui executiv al Asociației Române a Băncilor, Florin Dănescu. Noutăţi şi consideraţii valoroase au fost prezentat publicului şi de către Artur Derwiszynski, Member of Scheme Management Board, European Payments Council, Head of Industry Financial Service, SAP Central & Eastern Europe. Contribuţii apreciate au avut şi ceilalţi distinşi panelişti, Andrei Rațiu (Senior Manager, EY Romania), Andrei Stamatian, (Prim Vicepreședinte, CEC Bank), Janos Hoos (CCO, Appello) şi Monica Mihai (Director Bancassurance, Alpha Bank Romania).

Cea de-a doua parte a conferinţei a fost consacrată noilor strategii de business, precum şi tendințelor în retail banking. Moderatorul acestui panel a fost Dana Demetrian, vicepreședintele executiv al BCR. Cătălin Creţu, General Manager pentru Croaţia, Malta, România şi Slovenia al Visa, s-a referit la viitorul bankingului de retail, fiind secondat cu succes de alţi doi „grei” ai domeniului bancar – Gheorghe Marinel, Director General Adjunct, BRD – Groupe Societe Generale şi Cătălin Munteanu, Executive Director, Head of Private Individuals Customers Area, Raiffeisen Bank.

Transformarea digitală a serviciilor bancare, despre impactul social al digitalizării, despre expansiunea plăților digitale – una dintre provocările anului în retail banking, despre digitalizarea și automatizarea serviciilor de back office, despre felul în care prin aplicaţii bazate pe Analytics şi Big Data poate creşte spectaculos performanţa din banking. Au insistat şi exemplificat pe aceste subiecte Artur Derwiszynski, Head of Industry Financial Service, SAP Central & Eastern Europe, SAP, dar şi Tamás Erni, Managing Partner, Loxon Solutions.
Au contribuit la conturarea unui mesaj optimist şi încurajator alţi doi co-panelişti, Maria Maxim, Senior Partner, EY Romania şi Dan Țone, General Manager, Eutron Invest România.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0