Digitalizarea serviciilor pe care le oferă Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară este și va rămâne una dintre priorități

Digitalizarea serviciilor pe care le oferă Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară este și va rămâne una dintre priorități

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) extinde gama serviciilor oferite online partenerilor săi. Noile funcționalități vor fi disponibile în curând, datorită dezvoltării continue a sistemului informatic integrat de cadastru și carte funciară, care reprezintă una dintre prioritățile ANCPI din această perioadă, având în vedere restricțiile impuse de prevenirea răspândirii COVID-19. Aceste activități se circumscriu obiectivelor declarate ale ANCPI: fără hârtii, fără numerar, fără ghișeu.

ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), continuă seria demersurilor care au drept scop creșterea gradului de informatizare a instituției, atât în cadrul proceselor interne specifice, cât și în relația cu entitățile externe.

Astfel, va fi extinsă plata online, cu cardul, în aplicația e-Terra, pentru servicii precum prima înscriere, parcelare sau dezmembrare.

Printre noile funcționalități ale sistemului informatic se numără și generarea automată din aplicație, în format electronic, a documentațiilor tehnice de cadastru, cunoscute și sub denumirea de P.A.D. (Plan de Amplasament și Delimitare), pentru imobilele înscrise în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

De asemenea, dezvoltarea sistemului informatic va permite reducerea termenelor pentru dezmembrarea și comasarea proprietăților imobiliare, precum și simplificarea acestor procese.

„Digitalizarea serviciilor pe care le oferă Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară este și va rămâne una dintre prioritățile noastre. Lucrăm continuu la îmbunătățirea sistemului informatic, pentru a veni în sprijinul partenerilor noștri. Consider că, în anul 2020, este esențial ca beneficiarii serviciilor oferite de ANCPI să aibă de ales între a veni la ghișeu (atunci când acest lucru va fi posibil) și a obține online documentele necesare. Mai mult decât atât, ne dorim ca, în viitorul apropiat, să interconectăm sistemul informatic al ANCPI cu sistemele altor autorități, pentru crearea unei baze de date comune, care va eficientiza activitatea administrației centrale și locale”, a punctat Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general al ANCPI.

Totodată, pentru creșterea nivelului de securitate al acestor operațiuni, ANCPI va implementa un mecanism superior de autentificare, bazat pe certificate digitale calificate.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0