A 17-a ediției a Galei Online Banking a premiat performerii anului 2024 în cadrul evenimentului devenit deja tradițional, care a avut loc la Hotel Ramada North, pe 10 aprilie 2025, într-un an special în care Finmedia aniversează 30 de ani de la apariția primului număr al revistei „Piața Financiară”.
Acum 17 ani, Finmedia organiza prima ediție a acestei Gale, marcând astfel seria unor evenimente anuale care analizau și premiau inovațiile și evoluțiile pe care băncile le înregistrau în ceea ce însemna plățile electronice la distanță, ceea ce acum numim digital banking.
A rămas la fel de incitant pentru Finmedia, prin revista Piața Financiară, dar și prin intermediul site-ului www.piatafinanciara.ro, să monitorizeze an de an dinamica serviciilor de internet și mobile banking furnizate de băncile locale, atât din punct de vedere al salturilor cantitative, cât și al transformărilor inovative, cerute de noile generații de clienți. Anul 2024 a continuat să aducă rezultate notabile în transformarea digitală a băncilor, iar acestea au reușit să îmbogățească rapid, prin imaginație și inovație, serviciile puse la dispoziția clienților, încercând astfel să le sporească gradul de satisfacție și confort în utilizare.
Finmedia și revista Piața Financiară, după o evaluare atentă a rezultatelor serviciilor digitale puse la dispoziția clienților, au premiat performerii de facto ai anului trecut în cadrul celei de a 17-a ediție a Galei Premiilor Online Banking 2024, care a avut loc în prezența reprezentanților băncilor din România.
Gala a fost deschisă de o masă rotundă de dezbateri, întreținută de specialiști de marcă din domeniu, pe tema „Tendințe cheie în procesul de transformare digitală. Cum se conturează banking-ul digital în 2025?”, moderată de George Anghel, Director General ConectX. Printre temele puse în dezbatere menționăm: Reglementarea vs noile tendințe accelerate din digital banking; Performanțele instituțiilor bancare privind inovația, funcționalitățile digitale și experiența utilizatorilor. Optimizarea experienței digitale mobile; Dezvoltarea produselor digitale și investițiile masive în soluții AI – creditarea online, lansarea de produse bancare digitale complexe; Open banking, transformarea serviciilor financiare prin inovație; Noi tendințe și provocări ale băncilor în funcțiile de securitate și prevenirea fraudelor.
Speakeri invitați au fost: Adelina Stoienescu, Expert Monitorizarea Plăților și Instrumentelor de Plată, Banca Națională a României; Cristian Mustață, Director Executiv Adjunct, Expert Digital, Banca Comercială Română; Corina Cristescu, Head of Digital Channels ING Bank; Aida Enache, Director Transformare Digitală Retail BRD-GSG; Raul Rîșniță, Director Digitalizare, Banca Transilvania; Mugur Podaru, Director, Direcția Operațiuni la Distanță CEC Bank; Șerban Negrescu, Director Transformare Digitală & Dezvolare Produse, Garanti BBVA; Adrian Cighi, Co – Fondator Pago.
În deschiderea Galei de premiere, directorul Finmedia, Mihai Săndoiu, a spus:
„Suntem, iată, la ediția cu numărul 17, și îmi face o deosebită plăcere să revăd persoane, unele deja foarte cunoscute, specialiști dedicați acestui sector în continuă dezvoltare, pe care mai nou îl numim digital banking. S-au făcut salturi spectaculoase în utilizarea internet bankingului, avem peste 11 milioane de utilizatori, din ce în ce mai mulțumiți de multitudinea de aplicații și de servicii online ale băncilor. Dar, mai e loc de creștere pentru că aproape jumătate din populaţia adultă a României încă funcţionează în baza numerarului. Așa că, la treabă! Inclusiv noi, care le prezentăm cititorilor noștri ofertele și rezultatele remarcabile ale băncilor. Vrem să mulțumim tuturor celor care ne-au răspuns la chestionarele trimise, chestionare cu ajutorul cărora am putut realiza niște clasamente, compara niște cifre, calcula procente și astfel reușind să nominalizăm și să premiem rezultatele excelente ale băncilor.
Desigur, băncile mari au cele mai mari cifre, dar am văzut și bănci medii și mici care au creșteri spectaculoase, depășindu-le pe cele ale băncilor mari, ceea ce arată că sunt puternic angrenate în cursa pentru digitalizare. Noi vom continua să abordăm toate băncile, pe cele cu care colaborăm foarte bine, dar și pe cele care sunt mai reticente în a oferi informații la zi, cu speranța că vor înțelege că demersul nostru este unul benefic și pentru bănci și pentru utilizatori, făcut pentru a analiza și oglindi tendințele pieței și oferindu-ne ocazia de a ne bucura împreună de progresele făcute și de inovările și noutățile introduse.”
Au fost acordate premiile tradiționale pentru Best Performance in Internet Banking, Best Performance in Mobile Banking, dar și premii speciale pentru rezultate deosebite în 2024.
Premiile pentru BEST PERFORMANCE IN MOBILE BANKING 2024
- Cea mai mare creștere a numărului total de clienți și Cea mai mare creștere a numărului total de accesări – Vista Bank
- Cel mai mare număr total de tranzacții – ING Bank
- Cea mai mare creștere a numărului total de tranzacții – CEC Bank
- Cea mai mare creștere a numărului total de tranzacții persoane fizice ( categoria bănci medii și mici) – ProCredit Bank
- Cea mai mare creștere a numărului total de tranzacții persoane juridice – Libra Internet Bank
- Cea mai mare valoare totală a tranzacțiilor – ING Bank
- Cea mai mare creștere a valorii totale a tranzacțiilor – Garanti BBVA
Premiile pentru BEST PERFORMANCE IN INTERNET BANKING 2024
- Cel mai mare număr total de clienți și Cel mai mare număr total de tranzacții – BCR
- Cel mai mare număr total de clienți ( categoria bănci medii) – Garanti BBVA
- Cea mai mare creștere a numărului total de clienți – CEC Bank
- Cea mai mare creștere a numărului total de clienți persoane juridice – Vista Bank
- Cel mai mare număr de tranzacții (categoria bănci medii) – Libra Internet Bank
- Cea mai mare creștere a numărului total de tranzacții (categoria bănci medii și mici) – ProCredit Bank
- Cea mai mare creștere a valorii totale a tranzacțiilor și cea mai mare creștere a valorii tranzacțiilor persoane juridice ( categoria bănci medii și mici) – Patria Bank
PREMII SPECIALE 2024
- Premiul Special pentru o creștere spectaculoasă a procentelor în anul 2024 la aplicația de mobile banking – TechVentures Bank
- Premiul Special pentru DIGITAL STATION, hub-ul digital BRD, spațiul virtual în care poți accesa serviciile BRD 100% online, oricând și oriunde – BRD
- Premiul Special pentru cea mai complexă, completă și inovatoare platformă de digital banking, GEORGE – BCR
- Premiul Special pentru cel mai mare număr de clienți digitalizați din totalul de clienți activi ai băncii – BT
COMMENTS