Grupul ING înregistrează un rezultat net de 1.005 milioane EUR în primul trimestru al anului 2021

Grupul ING înregistrează un rezultat net de 1.005 milioane EUR în primul trimestru al anului 2021

Conform cifrelor prezentate recent pentru T12021, ING a obţinut un profit înainte de impozitare este de 1.463 de milioane de euro, cu o rentabilitate a capitalurilor de 15,5%. Venitul net din dobânzi este în creștere comparativ cu T42020, susținut de rezultatul obținut din TLTRO III (program de stimulare a creditării oferit de Banca Central Europeană), care mai mult decât a compensat presiunea generată de ratele de dobânda în scădere. S-a înregistrat şi o creștere solidă de 9,1% a veniturilor din comisioane față de anul anterior, în special datorită produselor de investiții. T12021 a adus o scădere a costurilor de risc. Cheltuielile au fost sub control, dar au inclus unele costuri singulare în urma restructurărilor.

Creditele și avansurile acordate clienților au crescut cu 17,8 miliarde de euro în T12021, pe măsură ce fondurile TLTRO au fost folosite pentru a sprijini economia; depozitele nete ale clienților au crescut cu 8,1 de miliarde de euro, reflectând impactul continuu al pandemiei Covid-19 și al măsurilor de restricție.

Baza de clienți primari (cu venit recurent și încă un produs utilizat) a fost stabilă la 13,8 milioane în T12021.

ING a obținut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creștere bună a veniturilor din comisioane și costuri de risc mai mici. Veniturile din comisioane au fost stimulate de creșterea produselor de investiții, în special în Germania și Belgia. Franciza ING și-a demonstrat forța în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanțarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienților noștri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce privește costurile de risc, rămânem prudenți și luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor.

Am continuat să ne adaptăm afacerea pentru a deservi mai bine clienții și pentru a ne asigura că ne concentrăm pe oportunitățile de creștere relevante pentru viitor. Avansăm cu strategia noastră digitală și mobile-first ținând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienților noștri. În Olanda, acest lucru are ca rezultat o reducere a numărului de sucursale și o creștere a numărului de puncte de servicii, pentru care am alocat un provizion de restructurare. De asemenea, am anunțat că vom întrerupe activitățile bancare în segmentul de retail din Austria și Cehia pentru a ne concentra pe piețele în care putem obține o poziție și o rentabilitate mai bune.

Pe parcursul trimestrului, ING a atins un record de peste 50 de green deals, într-un număr crescut de sectoare, pe măsură ce clienții prioritizează din ce în ce mai mult tranziția către sustenabilitate și pe corelarea acestor eforturi de soluțiile de finanțare. Având un model puternic de guvernanță socială, de mediu și corporativă (profil ESG), suntem bine pregătiți pentru a-i sprijini în aceste eforturi. Drept exemplu, avem facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare împrumut sustenabil acordat vreodată.

De asemenea, pentru a susține planul de a deveni un lider digital axat pe date, am separat rolurile de tehnologie și operațiuni la nivelul consiliului de administrație, numind un Chief Technology Officer. De asemenea, le-am urat recent bun-venit în echipă noilor directori de risc (CRO) și Wholesale Banking (WB), care aduc perspective noi și o experiență diversă consiliilor noastre de administrație și de conducere.

Aș dori să le mulțumesc în mod special angajaților noștri pentru angajamentul lor continuu, flexibilitatea și munca grea depusă pentru a ne sprijini clienții în aceste momente dificile” a declarat Steven van Rijswijk, CEO ING Group.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0