Grupul INTESA SANPAOLO investește 40 de milioane de lire sterline în ”THOUGHT MACHINE și alege soluția ”VAULT” pentru noua platformă bancară digitală

Grupul INTESA SANPAOLO investește 40 de milioane de lire sterline în ”THOUGHT MACHINE și alege soluția ”VAULT” pentru noua platformă bancară digitală

Intesa Sanpaolo, cea mai mare bancă din Italia după activele totale și una dintre cele mai profitabile și sustenabile instituții financiare din Europa, a selectat Thought Machine, compania de tehnologie core banking, cu sediul în Marea Britanie, pentru noua platformă bancară digitală. În cadrul acestui parteneriat, Grupul Intesa Sanpaolo a făcut o investiție de 40 de milioane de lire sterline, atfel încât Thought Machine să deveni parte din strategia de creștere a grupului.

Intesa Sanpaolo a selectat motorul de core banking al Thought Machine, Vault, pentru a dezvolta ”Isybank”, noua sa platformă bancară digitală, anunțată recent ca parte a planului de afaceri 2022-2025 al Grupului. Targetul initial pentru Isybank sunt 4 milioane de clienții mass-market ai Intesa Sanpaolo in Italia, oferindu-le o gamă largă de servicii bancare digitale, acest lucru ducand în același timp și la o reducere structurală a costurilor pentru Grup.

Intesa Sanpaolo si-a manifestat de asemenea intenția de a extinde platforma de corebanking a Thought Machine în infrastructura mai largă a Grupului, deoarece continuă să investească masiv în transformarea digitală a băncii, înlocuind tehnologia de bază bazată pe mainframe și trecând la infrastructura cloud.

Vault” a fost ales pentru flexibilitatea sa de a servi clienți din mai multe țări și in mai multe valute – urmand ca in viitor rolul Thought Machine sa fie posibil extins si catre alte segmente de clienți, atât în ​​Italia, cât și la nivel internațional.

Carlo Messina, CEO al Intesa Sanpaolo, a declarat: „Noul nostru plan de afaceri își propune să accepte provocarea fintech. Acesta este motivul pentru care am decis să creăm o nouă bancă complet digitală pentru a deservi clienții noștri din segmentul retail mai tineri, care preferă să nu folosească sucursalele si nu au nevoie de aceleași servicii în persoană cum sunt cele solicitate de clienții nostri din alte segmente. Această nouă bancă digitală ne va ajuta sa evoluam pe segmentul Retail, de la o companie tradițională la un challenger fintech pe piața masa market, cu opțiunea de a ne extinde și la nivel internațional. Am ales Thought Machine ca partener datorită statutului său internațional de inovator fintech. Credem cu tarie că Thought Machine este partenerul potrivit pentru această transformare, așaa ca anunțăm investiția noastră în companie pentru a face parte din povestea lor de creștere.”

Paul Taylor, fondator și CEO al Thought Machine, a declarat: „Completând munca pe care am făcut-o cu băncile de nivel 1 din întreaga lume, suntem acum mândri să anunțăm că cea mai mare bancă din Italia și una dintre cele mai importante instituții financiare din Europa va adopta tehnologia Thought Machine în noua sa bancă digitală. Odată ce Intesa Sanpaolo a devenit un investitor în afacerea noastră, am format o relație prin care tehnologia noastră va ajunge mai departe în portofoliul mai larg al băncii – având un rol central în furnizarea de servicii și experiențe digitale îmbunătățite pentru baza extinsă de clienți a băncii din Italia și dincolo.”

Intesa Sanpaolo are aproximativ 13,5 milioane de clienți în Italia, deserviți prin canalele sale digitale și tradiționale, și 7,1 milioane de clienți în străinătate, unde este prezentă cu bănci subsidiare care operează în sectorul bancar comercial în 12 țări din Europa Centrală și de Est și Egipt, precum și cu o rețea internațională specializată în sprijinirea clienților corporativi din 25 de țări.

Thought Machine a devenit opțiunea de facto pentru băncile mari care întreprind transformarii in core banking system. Niciun alt furnizor de servicii core banking nu a semnat cu atât de mulți clienți în acest sector. Lista de clienți a Thought Machine include JPMorgan Chase, Lloyds Banking Group și Standard Chartered, printre altele instituții financiare din întreaga lume. Compania a strâns fonduri de peste 340 de milioane de dolari, la un miliard de dolari plus evaluare, și are sediul central la Londra, cu birouri regionale în New York, Singapore și Sydney.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0