Grupul XTB anunță rezultatele pe T1 2024. Doar în România, platforma de investiții a înregistrat o creștere de peste 14% a numărului de clienți noi

Grupul XTB anunță rezultatele pe T1 2024. Doar în România, platforma de investiții a înregistrat o creștere de peste 14% a numărului de clienți noi

XTB, compania fintech globală, care pune la dispoziție o platformă online de investiții și o aplicație mobilă, anunță un nou trimestru puternic pe piața din România, cu o creștere de 14,3% a numărului de clienți noi. 

Majoritatea clienților din România (inclusiv cei noi) aleg să investească în instrumente financiare precum CFD-uri, ETF-uri sau acțiuni.

„Rezultatele primelor luni ale anului ne-au confirmat faptul că suntem pe drumul cel bun, profesionalismul fiind una dintre calitățile pe care clienții noștri le apreciază la XTB. Aprecierea aceasta se reflectă în încrederea cu care clienții ne-au învestit, având în vedere faptul că România este pe locul patru în lume în topul XTB cu cea mai rapidă creștere a numărului de investitori noi”, declară Irina Cristescu, General Manager XTB România.

Rezultatele din primele luni ale anului marchează performanța inclusiv la nivel global. Tendințele de creștere dominante de pe piețele de acțiuni și mărfuri, împreună cu avansul     bazei de clienți, au dus la un venit consolidat record de 128,7 milioane Euro (+12,5% an/an) și un profit net consolidat de 70,1 milioane Euro (+8,8% an/an) pentru Grupul XTB.

Primul trimestru a reprezentat un început de an excelent. Încă o dată, am demonstrat că strategia noastră funcționează, deoarece ne permite să obținem rezultate stabile și reproductibile. Toți indicatorii cheie de performanță sunt în creștere – atât în ceea ce privește evoluția financiară, cât și rezultatele operaționale”, a declarat Omar Arnaout, CEO al XTB.

În primul trimestru din 2024, Grupul XTB și-a depășit obiectivul trimestrial prin cei 129.700 de investitori noi. Totodată, în luna martie, compania a depășit pragul de un milion de clienți care au utilizat platforma online și aplicația mobilă a XTB pentru a investi, tranzacționa și economisi. Performanța acestui an este vizibilă și din perspectiva numărului de clienți activi, care a crescut în T1 2024 la 378.500, față de 260.100, câți erau în T1 2023.

Întrucât investitorii își îndreaptă din ce în ce mai mult atenția către noi oportunități de a investi (atât în mod activ, cât și pasiv), depozitele nete au crescut cu 85% de un an la altul și au ajuns la peste 415 milioane Euro la sfârșitul lunii martie 2024.

Transformarea XTB, posibilă cu o super-aplicație de investiții 

De la începutul anului, XTB a făcut progrese semnificative pentru a deveni principala aplicație universală de investiții, permițând clienților să tranzacționeze, să investească și să economisească, menținând în același timp accesul facil la fondurile lor.

Adăugarea Planurilor de Investiții bazate pe ETF-uri și lansarea ratelor de dobândă pentru fondurile neinvestite au permis companiei XTB să își extindă portofoliul de produse și să atragă noi grupuri de clienți care preferă investițiile pasive, pe termen lung.

În primul trimestru din 2024, 78% dintre clienții noi la nivel global au ales să investească în acțiuni și ETF-uri sau să creeze un Plan de Investiții ca primă tranzacție cu XTB. În același timp, numărul tranzacțiilor cu ETF-uri, acțiuni și Planuri de Investiții a crescut cu 93% față de aceeași perioadă din 2023.

Dacă ne uităm doar la investițiile în acțiuni, la nivel de Grup, volumul tranzacțiilor a crescut cu peste 71% și a ajuns la 1,87 miliarde de dolari (față de 1,09 miliarde de dolari, în T1 2023).

2024, anul planurilor ambițioase de dezvoltare

„Accelerăm transformarea noastră într-o aplicație universală, iar această schimbare este deja vizibilă în alegerile făcute de clienții noștri, care își încep călătoria în acțiuni, ETF-uri și prin construirea propriilor planuri de investiții. Cred cu tărie că adăugarea obligațiunilor, a produselor de pensie și a cardului multi-valută va aduce XTB cu un pas mai aproape de obiectivul de a crea o super-aplicație completă de investiții pentru toți cei care doresc să își gestioneze eficient finanțele”, a adăugat Omar Arnaout, CEO al XTB.

Primele luni ale anului au marcat, de asemenea, lansarea în Polonia a unui produs numit Social, care va fi introdus anul acesta și pe piața din România. Produsul le permite utilizatorilor aplicației să urmărească activitatea celor mai buni investitori XTB, precum și randamentele portofoliilor. Această funcție facilitează, de asemenea, verificarea activității prietenilor și membrilor familiei, precum și realizarea comparațiilor între cele mai performante portofolii.

În paralel, XTB lucrează la extinderea gamei de produse, cum ar fi obligațiunile, produsele de pensionare și un card pentru mai multe valute. Toate aceste proiecte se află în stadii avansate de dezvoltare, fiind avută în vedere lansarea lor în 2024.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0