GTS este pregătită să facă faţă oricărei provocări

GTS este pregătită să facă faţă oricărei provocări

Interviu cu Răzvan Stoica, CEO GTS Telecom

„Modul responsabil şi angajat prin care ne servim clienţii ne-a determinat să îi asistăm, să le stăm la dispoziţie cu toate solicitările, mai mici sau mai mari, ca să poată trece cu bine peste problemele de început. Aici vorbim de creşteri de capacităţi la accesul pentru internet, VPN pentru sediile centrale, în principal, soluţii de voce extinse prin tranziţia spre posturi virtuale, acasă la angajaţi, sau soluţii de back-up al datelor critice, având în vedere riscurile generate de situaţia nouă, precum şi altele”, ne-a mărturisit Răzvan Stoica, CEO la GTS Telecom, în interviul acordat revistei noastre. 

Fără îndoială, anul 2020 va rămâne în istorie ca anul unor schimbări și transformări forțate, rapide, neplanificate, ca urmare a consecințelor aduse de invadarea omenirii de către acest virus extrem de virulent care încă ne dă de furcă. Compania pe care o conduceţi avea desigur nişte planuri bine structurate în privinţa abordării pieţei și a business-ului în 2020. Cum s-au schimbat acestea ca urmare a situației create de pandemie?

Într-adevăr, ne aflăm în faţa unei situaţii cu totul nouă, generată de pandemie, pentru care nu eram pe deplin pregătiţi. Avantajul GTS a fost şi este legat de industria în care funcţion­ează deoarece zona de IT&C este unul dintre pilonii importanţi care sprijină desfăşurarea activităţilor economice în noul cadru. Econo­mia digitală a făcut mulţi paşi dintr-o dată, accelerând neaşteptat pentru o mare parte dintre agenţii economici.

Mai repede sau mai încet, a fost nevoie ca toţi să se adapteze.

Surpriza generată de noile condiţii de funcţionare a fost privită ca o oportunitate de clienţii noştri, mulţi dintre ei ajustându-şi modelul operaţional cu sprijinul serviciilor noastre. Din acest punct de vedere, modifi­cările survenite în activitatea noastră au fost induse într-o anumită măsură de reacţiile şi deciziile clienţilor noştri. Modul responsabil şi angajat prin care ne servim clienţii ne-a determinat să îi asistăm, să le stăm la dispoziţie cu toate solicitările, mai mici sau mai mari, ca să poată trece cu bine peste problemele de început. Aici vorbim de creşteri de capacităţi la accesul pentru internet, VPN pentru sediile centrale, în principal, soluţii de voce extinse prin tranziţia spre posturi virtuale, acasă la angajaţi, sau soluţii de back-up al datelor critice, având în vedere riscurile generate de situaţia nouă, precum şi altele.

Pe de altă parte, a existat şi o îngheţare a proiectelor de mai mare anvergură, pentru o anumită categorie de clienţi, ceea ce ne-a condus spre poziţia de a găsi noi oportunităţi caracteristice perioadei, orientate spre nevoile de bază ale clienţilor. Ca o concluzie, optica de adresare a pieţei a fost ajustată prin acceptarea priorităţilor induse de noua realitate şi a oportunităţilor generate de situaţia de criză.

Comunicarea la distanță a devenit pilonul oricărei forme de interacțiune. Ce se întâmplă acum în telecom? Cum s-a făcut față unor presiuni puternice venite din toate sectoarele, fie ele economice, publice, individuale?

Cred că ne aflăm încă într-o perioadă de testare a reţelelor de date pentru operatorii din piaţă, pe toate palierele: backbone, distribuţie, acces. Migrarea masivă a angajaţilor spre telemuncă a adus o presiune uriaşă pe consumul de date al utilizatorilor casnici, care a condus către dezvoltarea unui nou palier de consum pentru reţelele rezidenţiale, de distribuţie şi de acces, atât ca intensitate – debite de date, cât şi ca durată de consum de-a lungul zilei. Dacă anterior consumul tipic al unei familii era de circa 4 ore pe final de zi, anul acesta, cu părinţii în telemuncă şi copiii cu şcoala online, consumul de date a crescut exponenţial pe acest segment.

Pentru GTS,  presiunea suplimentară a creşterii consumului de date a fost redusă iar reţeaua a făcut faţă fără probleme. Acest lucru se datorează designului elaborat, a redundantei şi a calităţii echipamentelor utilizate, dar şi a capacităţilor disponibile, reușind să ne bazăm cu succes pe cele de rezervă.

Cum v-ați adaptat acestei perioade de criză sanitară? Ce servicii au fost mai solicitate și cum ați răspuns nevoilor clienților? Ce măsuri de protecție ați luat?

GTS funcţionează într-un mediu preponderent digital, fapt ce a reprezentat un real avantaj pentru a asigura continuitatea operaţională a activităţilor noastre. Au fost necesare anumite ajustări de fluidizare a proceselor care ne-au permis să fim în continuare la dispoziţia clienţilor fără probleme. Am reuşit să ne adaptăm din mers la intenţia unei relaţionări intense, consultative şi în detaliu cu clienţii noştri, pentru a depăşi limitările de distanţare impuse de contextul actual.

Ca urmare a intensificării utilizării internetului prin telemuncă, au crescut și riscurile de securitate a comunicațiilor. Ce noutăți aveți în acest domeniu și ce sfaturi le-ați da clienților?

Abordarea clasică este cea mai bună cale de urmat în condiţiile unui flux ridicat de oferte şi opţiuni. Grija faţă de menţinerea actualizată a sistemelor de operare, alături de utilizarea unei soluţii de antivirus şi implementarea unui firewall modern sunt măsuri de bază clasice ce nu dau greş. GTS este în măsură să sprijine clienţii pe toate aceste paliere cu soluţii de ultimă generaţie, care şi-au demonstrat viabili­tatea de-a lungul timpului.

Pe de altă parte, avansul tehnologic aduce multe provocări în aria păstrării şi securizării datelor. Suntem mereu preocupaţi să răspundem nevoilor clienţilor noştri şi le oferim o suită completă de soluţii pentru orice distribuţie a stocurilor de date ale clienţilor, oricât de complexă, de tip Cloud, Disaster Recovery, Backup as a Service, GTS Anti DDoS etc. GTS colaborează cu cei mai importanţi furnizori de astfel de soluţii, la nivel internaţional, parteneriate ce au fost filtrate şi testate de experţii noştri, pentru a ţine cont de ariile adresabile şi de criteriile clienţilor.

Ce influenţă credeți că a avut criza asupra ritmului şi anvergurii digitalizării în România? Poate continua acest ritm pe termen mediu şi lung?

Este cert că situaţia curentă a accelerat digitalizarea, mai cu seamă în sectorul privat, acesta fiind de altfel un aspect pozitiv al perioadei prin care trecem. Tendinţele de utili­zare a platformelor şi deschiderea companiilor spre utilizarea de aplicaţii ca serviciu au înregistrat o creştere considerabilă, iar acest fapt se datorează şi disponibilităţii decidenților de a accepta aceste schimbări. Drumul spre digitalizare este încă lung şi pe alocuri anevoios, însă progresul este vizibil. De la începutului anului, s-au făcut paşi importanţi în acest sens însă de noi depinde să menţinem ritmul alert şi concentrarea necesară pentru a transforma România într-o ţară complet digitalizată, cu beneficii reale, palpabile şi imediate pentru toţi cetăţenii.

Se discută mult la nivel european de noua tehnologie 5G. Care ar fi beneficiile acesteia pentru România? Cum va arăta piața telecomunicațiilor în viitorul apropiat?

Tehnologiile noi sunt întotdeauna bine­venite, ele fiind generatoare de noi oportunităţi şi posibilităţi de afaceri diverse. 5G nu face o excepţie, completând astfel cadrul de demo­cratizare a conectivităţii prin accesibilitate egală şi totală, de oriunde. Pentru România este o tehnologie complementară binevenită la reţelele de fibră optică deja mature, care sunt bine reprezentate în oraşe şi tot mai mult şi în mediul rural. Vom avea o fundaţie solidă de progres spre o nouă realitate, prin digitalizare. Cred că potenţialul real se plasează totuşi în viitor, când dispozitivele interconectate (IoT) ne vor anula din preocupările curente adminis­trative, mai cu seamă, şi ne vor oferi timp liber pentru alte activităţi. Frumuseţea sta în ce vom face fiecare cu acest timp!

Cum vedeți sfârșitul acestui an pentru GTS Telecom și la ce vă așteptați în anul următor?

Avem un final de an pe care-l putem carac­teriza drept foarte bun, luând în considerare situaţia de pandemie. Ne bazăm pe un business solid şi bine diversificat, care serveşte din plin nevoile de comunicaţii şi de transformare spre digital ale clienţilor noştri. Din acest punct de vedere, consider că ne aflăm pe traiectoria optimă!

Pentru anul următor ne dorim să vedem un impact cât mai mic al situaţiei actuale, însă nu va fi uşor. Totuşi, GTS este pregătită să facă faţă oricărei provocări şi îi asigurăm pe actualii şi viitorii noştri clienţi că temerile, barierele sau îngrijorările acestora vor putea fi depăşite uşor cu un partner de încredere precum GTS.

Georgeta Clinca

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0